Audi SQ7 TDI – Színtiszta dízel-erő


Biturbo V8-as az elektromos hajtású kompresszorral
Az új Audi SQ7 TDI (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km)*: 7,6 – 7,4; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km)*: 200 – 194) igazán bőséges dízel-erővel imponál. Biturbo feltöltésű V8-as 4.0 TDI erőforrása 320 kilowattot (435 LE) teljesít, s az 1250 és 3250 percenkénti fordulatszám közötti tartományon tekintélyes 900 newtonméter forgatónyomatékkal szolgál, ezekkel a paraméterekkel a nagyméretű SUV-modell álló helyzetből mindössze 4,8 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, végsebességét pedig 250 kilométer/órára határolja le az elektronika. Az SQ7 TDI 7,6 – 7,4 liter üzemanyagot igényel 100 kilométerre, amihez kilométerenként 200 – 194 gramm szén-dioxid-kibocsátása párosul.

A 48-voltos fedélzeti elektromos részhálózat elektromos hajtású kompresszort (EPC) táplál, amely mindig akkor támogatja a két turbófeltöltőt, amikor a gázpedálon nagy teljesítményigény jelentkezik, miközben a kipufogógázok energiatartalma még túl alacsony. A rendszer ekkor fontos friss többletlevegőt szállít az égésfolyamathoz, így mindenkor – alacsony fordulatszámokról kigyorsításkor és mindenekelőtt elinduláskor – közvetlenül rendelkezésre állhat a hatalmas forgatónyomaték. Az EPC a szívótraktusba építve működik, s kompresszorkerekét kompakt elektromos motor gyorsítja fel mindössze 250 ezredmásodperc alatt akár 70 ezres percenkénti fordulatra. A kipufogórendszerben két aktuátor modulálja a jellegzetesen telt, nyolchengeres-hangzást.