Skip to content

trollverda.hu

Az autózás troll oldala

  • Kezdőlap
  • * Nyúz
  • * NapP képe
  • * Troll aki István
  • Toggle search form

Másfél év múlva érkezik a vadonatúj Toyota crossover

Posted on 2019-07-172022-05-23 By Troll aki István

Share this post:

Share on Twitter Share on Facebook Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp

Új crossoverrel bővíti választékát a Toyota

Másfél éven belül vadonatúj szabadidőjármű jelenik meg a Toyota kínálatában. A SUV részletei egyelőre nem nyilvánosak, ám néhány dolgot már biztosan tudunk.

2021-ben megkezdi a termelést a Toyota és a Mazda közös gyártóüzeme Észak-Amerikában. Az 1,6 milliárd dolláros beruházás első terméke egy vadonatúj szabadidőjármű lesz.

Nem hogy előzetes fotórészletet, de még látványrajzot sem közölt másfél év múlva piacra lépő, új szabadidőjárművéről a Toyota. Az Észak-Amerikában gyártandó, első körben itt forgalomba kerülő crossover annak az Alabama állambeli üzemnek lesz az első terméke, ahol a Toyota és a Mazda közösen fog gyártani akár évi 300 ezer járművet.

A legmodernebb gyártástechnológiákat alkalmazó gyár – amelynek első kapavágását stílusosan egy robot ejtette meg 2018 novemberében – eredetileg az új generációs Toyota Corollát készítette volna, ám a szabadidőjárművek iránti, folyamatosan növekvő kereslet miatt most átstrukturálták a termelési terveket. Az eredetileg a Corollára optimalizált gyártókörnyezet azonban így is meghatározza az új, titokzatos modell lehetséges irányait. Bennfentes információk szerint szinte biztos, hogy ez a szabadidőjármű a Corollával közös padlólemezre, azaz a Toyota TNGA platformjának kompakt módozatára (TNGA-C) fog épülni, ugyanarra, amelyet jelenleg a C-HR crossover is alkalmaz.

A 2021-re ütemezett bevezetés azt jelenti, hogy a rejtélyes újdonság nem a 2016-ban bemutatott C-HR utódja lesz, annak ugyanis hamarosan érkezik a ráncfelvarrott változata, többek között a hazai piacra is. Az alacsony tömegközéppontot, valamint (rendkívüli torziós merevségének köszönhetően) kiváló vezethetőséget és alacsony zaj- és rezgésszintet biztosító TNGA platform rugalmassága ugyanakkor meglehetősen nagy szabadságot engedélyez a mérnököknek a leendő modell méreteit tekintve. Szó lehet egy, a C-HR (4360 milliméter hosszúság) és a TNGA-K padlólemezre épülő RAV4 (4595 milliméter) közötti típusról, vagy egy négy méternél alig hosszabb, kifejezetten városi használatra optimalizált szubkompakt crossoverről.

Ha európai modellről beszélünk, egyértelműen az előbbinek volna nagyobb a létjogosultsága (a városi szabadidőjárművek szegmense minden másnál nagyobb ütemben nő az óvilágban, és akár már idén leszoríthatja az alsó-középkategóriát az eladási ranglista második helyéről1); a jövőre érkező, következő generációs Yaris padlólemezére (TNGA-B) nagyon is elképzelhető egy négy méternél alig hosszabb, nagyvárosi útviszonyokra optimalizált crossover. Ugyanakkor szintén jelentős, ráadásul globális piacra számíthatna egy 4,4 méter körüli karosszéria-hosszúságú modell, amely a C-HR mozgékonyságát és minimális helyigényét a RAV4 fejedelmi helykínálatával és menetkomfortjával párosítaná. Mivel a modell a Toyota és a Mazda közös gyárában készül majd, a választást nyilván a partner termékstratégiai elképzelései is befolyásolják majd.

Ami a várható dizájnt illeti, a Toyota egyetlen kapaszkodót adott a Carscoops újságírójának a modellre irányuló kérdésére. A 2017 tavaszán bemutatott FT-4X crossover-koncepció fiatalos megjelenéssel és kiemelkedően jól variálható belső térrel rendelkezett. A TNGA-C platformra épülő jármű a C-HR-nél is kompaktabb (4249 milliméter) volt ugyan, de klasszikus, szögletes idomai miatt a méretek módosítása sem borítaná fel a dizájn arányait, így a fent vázolt mindkét lehetőséghez alkalmazkodhatna. A tanulmányautó innovatív ötletei (kiemelhető audiorendszer és belső világítás, két irányban nyitható csomagtérajtó, vizes palackként is szolgáló fogantyúk stb.) nem valószínű, hogy gyártásba kerülnek; ugyanakkor a tanulmány radikálisan újszerű, pimaszul leegyszerűsített formanyelve az új generációs RAV4 megjelenése óta már egyáltalán nem számít elképzelhetetlennek.

Fotók: Toyota

1 http://carsalesbase.com/category/car-sales-europe/car-sales-segments/small-suv-segment/

Share this post:

Share on Twitter Share on Facebook Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp
Nyúz Tags:Toyota crossover

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Könnyebb a világrekorder kosaras robotot tervezni, mint házimunkára
Next Post: Ne legyél troll! Segíts inkább a Bethesda Gyermekkórháznak!

kapcsolódó

  • Barátaim, a járművek 7. – Építsünk autót! Nyúz
  • Ezt nagyon meg fogjuk még szívni! Péntektől tovább csökken az üzemanyagok ára Nyúz
  • Kezd újraindulni az élet a járműiparban Nyúz
  • A Nuvei és a Mercedes-AMG PETRONAS Forma-1-es csapat egyesíti erőit az új Forma-1™ szezon előtt Nyúz
  • Az idei CES-en látták – Brunswick Veer elektromos hajó Nyúz
  • A Portugál Nagydíjjal vált (mai állás szerint) véglegessé a versenynaptár Nyúz
2019. július
hKscpsv
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 
« jún   aug »
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Magyarországon is bemutatkozott az új DS 7 (Exkluzív podcastokkal!)
  • Lassan ébredezik a használtautó-piac
  • Hamis autódiagnosztikai eszközöket és szoftvereket foglalt le a NAV
  • Megérkezett Magyarországra az új DS 3 (Exkluzív podcastokkal!)
  • Vérbeli terepjárókat villantott a Lexus a Tokio Outdoor Show-n
  • Négy Fülesbagoly Tehetségkutató lesz idén, tíz fesztiválon is zenélhetnek a díjazottak
  • Együttműködésre lép a GKID és a Mastercard
  • Csütörtöktől mozikban A VÁD 
  • A tükörképüket támadó madarak védelmére hívják fel a figyelmet a természetvédők
  • Ismét a Process Solutions az első a könyvelő cégek rangsorában
  • Táborfalván tesztelik a Magyar Honvédségben rendszeresített kézifegyvereket
  • A Mustang név “meggyalázása” jól teljesítette IIHS töréstesztet
  • Az érdeklődők virtuális Explorer tesztvezetésen is részt vehetnek
  • Online IQ-próbatesztet is kitölthetnek a szellemi kalandra vágyók
  • Jeep Wrangler IIHS törésteszt
  • Így készül a Kanelbulle
  • Visszahívnak egy a Danone OIKOS Görög élőflórás joghurtot
  • Mautner Zsófi főzelékeit ízlelgette a világhírű séf
  • Nehéz manipulálni a bacont
  • Speciális célú élelmiszer- és tápszerösszetevőket fejleszt támogatással a Sole-Mizo vezette konzorcium
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • Röviden a Nissan Townstarról
  • Többen ki vannak akadva, hogy megbilincseltek egy piroson áthajtó hisztis pi…-t! És, ha ezt a f…t elcsapja egy autó, akkor ki a hibás?! Megmondó
  • Védőfelszerelések nélkül fertőtlenítik az autómegosztó járműveit! Megmondó
  • Baleset-megelőzés, mi?! Lóf…t!!! Megmondó
  • Troll aki István rácsodálkozása a Mercedes A osztályra Megmondó
  • SMS-ezés helett a fogalmakat kellene ismerni és gondolkodni kellene, baszd meg!!! Megmondó
  • Takarítsd le az autót, mielőtt elindulsz Megmondó
  • Troll aki István komoly és fontos üzenete Megmondó

Copyright © 2023 trollverda.hu.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Részletek

trollverda.hu
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.