Skip to content

trollverda.hu

Az autózás troll oldala

  • Kezdőlap
  • * Nyúz
  • * NapP képe
  • * Troll aki István
  • Toggle search form

Így készül a Toyota Century

Posted on 2019-07-162019-07-16 By Troll aki István

Share this post:

Share on Twitter Share on Facebook Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp

A Toyota Century az autóipar unikornisa: varázslatos lény, amelyről legendák keringenek, de lényege rejtve marad az előtt, aki csak a külsőségeket képes észrevenni. A hatalmas limuzin gyártóüzeme a közelmúltban megnyitotta kapuit az újságírók előtt, és betekintést engedett annak a csodának a születésébe, amely Európában soha nem lehet a miénk – egészen más okokból, mint gondolnánk.

A Toyota Centuryt japán Rolls-Royce-ként emlegetni olyan, mintha párhuzamot próbálnánk vonni a páncélos lovagok és a szamurájok között, összehasonlítanánk az óvilág és a távol-kelet konyhaművészetét, vagy azon tűnődnénk, jobb-e az általunk ismert bábszínház a japán bunrakunál. Mindez értelmetlen, hiszen mások a kiindulási pontok, más a filozófia, más az út, és más a cél. A közhiedelemmel ellentétben az ezredforduló táján a Toyota igenis megpróbálta Európa néhány piacán forgalmazni belpiacos zászlóshajóját, ám a kísérlet az egyébként intenzív előzetes érdeklődés ellenére kudarcba fulladt. A reménybeli vásárlók talán egy japán minőségben kivitelezett európai luxusautóra számítottak, a Century megoldásai azonban nem értékelhetők kellően alapos kulturális ismeretek (vagy még inkább mély hit és meggyőződés) nélkül.

Az, hogy a Century gyártóüzemében nincsenek futószalagok, önmagában nem sokat árul el a gyártásról: a manufakturális gyártás nem feltétlenül jelent egyet azzal az átszellemült, szinte művészi szintű alkotással, amely a Higasi-Fudzsi műhelyében folyik. Az is szinte mellékes, hogy mindössze három ember van a bolygón, akit méltónak találtak arra, hogy kézi csiszolással és polírozással kialakítsa a nyers karosszéria finom íveit, és csupán négyen vannak, akik a fényezőműhelybe betehetik a lábukat, hogy szigorú egymásutánban hét különböző minőségű és szerepű anyagot vigyenek fel számtalan rétegben az autóra. (Utóbbiak keze alatt két gyakornok is dolgozik, előbbiek – a nagymester és két tanítványa, maguk is több évtizedes tapasztalattal – még nem találták meg azt a tanoncot, aki megfelelt volna a feladatra.)

Európából szemlélve nincs annál lenyűgözőbb, amit csinálnak, valójában azonban fontosabb, hogy miért teszik azt. Amikor például a karosszériaművészek az autó különleges kidolgozású karaktervonalát készítik el, teljes egészében csalhatatlan szemmértékükre és megérzésükre hagyatkozva, több száz éves építészeti hagyományok irányítják kezüket és az abban tartott, méretre készített szerszámokat. Nyolcszáz évvel ezelőtt a japán arisztokrácia otthonainak oszlopai készültek ezzel a speciális eljárással: a lényeg (amennyire egy nyugati elme értelmezni képes azt), hogy ne lehessen észrevenni, hol kezdődik és hol ér véget a lemez lekerekítése. A mestereknek nemcsak kezüket, de a lélegzésüket is uralniuk kell, nehogy mozdulataik folytonossága csorbát szenvedjen.

Úgy tartják a fényezők munkáját egyenesen az istenek irányítják. A hagyományok szerint Amateraszu napisten unokája, Ninigi-no-Mikoto három égi tárgyat ajándékozott dédunokájának, Japán első császárának. Ezek egyike egy bronztükör volt, a jata-no-kagami. Amikor tehát a négy fényezőmester olyan tükörfényesre polírozza a C-oszlop lakkozását, hogy a Century utasa kiszállás után az autó felé fordulva megigazíthassa benne nyakkendőjét, ennek az isteni ajándéknak a tökéletességét igyekszik visszaadni. Mivel pedig az autóipar a maga évszázados történetével alkalmatlan ilyen szintű perfekcionizmusra, a mesterek fél éven át tanulják a polírozás művészetét Japán legjobb intarzia-műhelyeiben – az asztalosművészet mégis csak hétezer éves hagyományokra tekint vissza az országban. De említhetnénk az orrdíszt, amelynek öntőmintáját 45 napon keresztül faragják, vagy az ajtókat, amelyeket szándékosan ferdén kell felszerelni, hogy amikor felkerülnek rájuk a szintén kézzel készített panelek és kárpitok, azok súlya pont egyenesbe húzza le a hatalmas nyílászárókat.

Amikor úgy fogalmaztunk, a Japánon kívüli világ képtelen értékelni a Centuryt, valójában diplomatikusak voltunk: akár azt is mondhatnánk, hogy az anyagias nyugati kultúra méltatlan a hatalmas limuzin finomságaira. Egy átlagos európai, észak-amerikai vagy közel-keleti vásárlónak fogalma sincs arról, hogy a bőrkárpit rossz hőszigetelése és nyiszogása miatt a legkevésbé sem nyújt prémiumérzést: a minőségi utazási élmény záloga a gyapjúszövet kárpitozás. Azt sem fogják tudni, hogy a küszöb azért került egy síkba a padlóval, hogy egy kimonóba öltözött hölgy méltóságteljesen tudjon be- és kiszállni. A belső méreteket pedig nem bonyolult ergonómiai számítások határozták meg, hanem az a kívánság, hogy az utas kényelmesen kiteregetve tudja elolvasni kedvenc napilapját. Amikor pedig a Century esetében utasokról beszélünk, elsőként a császári párra gondolunk. 1967-es megjelenése óta a japán uralkodóház a modell legnagyobb rajongója, garázsukban a Century több példánya is áll, az új császár, Naruhito pedig idei beiktatására egy különleges, kabrió Centuryt rendelt a Toyotától. Ennek érkezését a gyártó is megerősítette, ám ezen felül egyelőre semmilyen információval nem rendelkezünk róla – abban azonban biztosak lehetünk, hogy jóval többről lesz szó, mint egy átlagos nyitott tetős luxusautóról.

Toyota Century műszaki adatok
Méretek, tömegek
Hosszúság 5335 mm
Szélesség 1930 mm
Magasság 1505 mm
Tengelytáv 3090 mm
Menetkész tömeg 2370 kg
Hajtáslánc
Motor 2UR-FSE
Lökettérfogat 4968 cm3
Motorteljesítmény 381 LR
Forgatónyomaték 510 Nm
Villanymotor teljesítménye 224 LE
Forgatónyomaték 300 Nm
Rendszerteljesítmény 431 LE
Kombinált forgatónyomaték n.a.
Menetdinamika
Gyorsulás 0-100 km/óra n.a.
Végsebesség n.a.
Átlagos üzemanyag-fogyasztás 7,4 l/100km

Fotók: Toyota

Share this post:

Share on Twitter Share on Facebook Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp
Nyúz Tags:Century, Toyota, Toyota Century

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Vizsgálati fogságba helyezték a drogos gct
Next Post: Van képünk hozzá (19.07.16.) – BMW R Nine T5

kapcsolódó

  • A Volkswagennel közösködik a Ford Nyúz
  • A Tour de France egyik kiemelt szponzora lesz a Continental Nyúz
  • Ha nyersz a lottón, megveheted ezt a Toyotát Nyúz
  • Nézze meg a Hyundai N Vision 74 és RN22e játékot a pályán Nyúz
  • Flying-V Nyúz
  • 55 évesen hunyt el a gymkhana ikon Ken Block Nyúz
2019. július
hKscpsv
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 
« jún   aug »
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • YouTube
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • A LEVC frissített akkumulátort fejlesztett a TX és a VN5 számára
  • A Magyar Suzuki felmért
  • Országos szemétgyűjtési akcióhetet szervez a Magyar Közút
  • A főbohóc tovább folytatja apja tragikus halálának megbosszulását! – #Karigerikerékpársugárúttá lesznek a metrópótló buszok egykori sávjai
  • A Volvo Trucks új biztonsági rendszereket vezet be teherautóiban
  • A TP Vision és az FC Barcelona több évre szóló megállapodást kötött
  • Psoriasis és társbetegségei
  • Megjelent Steigervald Krisztián új könyve, a Generációk harca a figyelemért
  • Programozható robotokkal a jövő mérnökeiért
  • „Látjuk a jövőt!”
  • Új szuperbaktérium-ölő antibiotikumot fedeztek fel tesztelés közben
  • Elon Musk cége elkezdheti az agyimplantátumok tesztelését embereken
  • Új új biológiai fegyverek tesztelése volt a cél
  • Mikrozöld termelőket ellenőriztek a Szupermenta tesztprogramban
  • A tesztidőszak tapasztalatai alapján…
  • Átadták az Év Pálinkás Bonbonja verseny díjait a Gyulai Pálinkafesztiválon
  • Eljárás indult nagy élelmiszerláncok ellen, mert országszerte rögzíthették egyes üdítőitalok árait
  • Újranyitott a Sáfránkert Vendéglő
  • Új, családias SPAR-üzlet nyílt Budapesten, a Fehérvári úton
  • Nyár elején rendezik meg a gourmet fesztivált
  • Nincs megálás! Anita és Sanyi is kipróbálta az OKAI Neon elektromos rollereket
  • Rexton tesztnek indult, OKAI Neon e-scooter próba lett belőle
  • Anita és Sanyi találkozott a Honda CB650R motorral (is) – VIDEÓ
  • Anita és Sanyi a Mazda CX-5-öt is kihagyta…
  • Anita és Sanyi a Mazda 6-os jubileumi kiadásával is megismerkedett
  • Röviden a Honda CB650R-ről
  • Ismerkedés az OKAI Neon elektromos rollerrel
  • E-Tech Renault Arkana
  • Elsőként a Mazda CX-5-ben
  • Mazda 6 20 TH Anniversary
  • Többen ki vannak akadva, hogy megbilincseltek egy piroson áthajtó hisztis pi…-t! És, ha ezt a f…t elcsapja egy autó, akkor ki a hibás?! Megmondó
  • Védőfelszerelések nélkül fertőtlenítik az autómegosztó járműveit! Megmondó
  • Baleset-megelőzés, mi?! Lóf…t!!! Megmondó
  • Troll aki István rácsodálkozása a Mercedes A osztályra Megmondó
  • SMS-ezés helett a fogalmakat kellene ismerni és gondolkodni kellene, baszd meg!!! Megmondó
  • Takarítsd le az autót, mielőtt elindulsz Megmondó
  • Troll aki István komoly és fontos üzenete Megmondó

RSS Begurulva RSS

  • Nincs megálás! Anita és Sanyi is kipróbálta az OKAI Neon elektromos rollereket 2023-05-26
  • Rexton tesztnek indult, OKAI Neon e-scooter próba lett belőle 2023-05-25
  • Anita és Sanyi találkozott a Honda CB650R motorral (is) – VIDEÓ 2023-05-24
  • Anita és Sanyi a Mazda CX-5-öt is kihagyta… 2023-05-19
  • Anita és Sanyi a Mazda 6-os jubileumi kiadásával is megismerkedett 2023-05-12

RSS Teszt a lelke mindennek RSS

  • Új szuperbaktérium-ölő antibiotikumot fedeztek fel tesztelés közben 2023-05-29
  • Elon Musk cége elkezdheti az agyimplantátumok tesztelését embereken 2023-05-28
  • Új új biológiai fegyverek tesztelése volt a cél 2023-05-27
  • Mikrozöld termelőket ellenőriztek a Szupermenta tesztprogramban 2023-05-25
  • A tesztidőszak tapasztalatai alapján… 2023-05-24

RSS PodCars RSS

  • Röviden a Honda CB650R-ről
  • Ismerkedés az OKAI Neon elektromos rollerrel
  • E-Tech Renault Arkana
  • Elsőként a Mazda CX-5-ben
  • Mazda 6 20 TH Anniversary

RSS Egyszer már láttam autót RSS

  • A LEVC frissített akkumulátort fejlesztett a TX és a VN5 számára 2023-05-29
  • A Magyar Suzuki felmért 2023-05-29
  • Országos szemétgyűjtési akcióhetet szervez a Magyar Közút 2023-05-29
  • A főbohóc tovább folytatja apja tragikus halálának megbosszulását! – #Karigerikerékpársugárúttá lesznek a metrópótló buszok egykori sávjai 2023-05-29
  • A Volvo Trucks új biztonsági rendszereket vezet be teherautóiban 2023-05-29

RSS Gasztroll RSS

  • Átadták az Év Pálinkás Bonbonja verseny díjait a Gyulai Pálinkafesztiválon 2023-05-29
  • Eljárás indult nagy élelmiszerláncok ellen, mert országszerte rögzíthették egyes üdítőitalok árait 2023-05-29
  • Újranyitott a Sáfránkert Vendéglő 2023-05-29
  • Új, családias SPAR-üzlet nyílt Budapesten, a Fehérvári úton 2023-05-28
  • Nyár elején rendezik meg a gourmet fesztivált 2023-05-27

RSS Mi az a blogger RSS

  • A TP Vision és az FC Barcelona több évre szóló megállapodást kötött 2023-05-29
  • Psoriasis és társbetegségei 2023-05-29
  • Megjelent Steigervald Krisztián új könyve, a Generációk harca a figyelemért 2023-05-29
  • Programozható robotokkal a jövő mérnökeiért 2023-05-29
  • „Látjuk a jövőt!” 2023-05-29

Címkék

#maradjotthon autósport betegség BKK Budapest Airport Carlos Sainz Jr. Charles Leclerc COVID-19 COVID-19 koronavírus Covid-19-tüdőgyulladás egészség F1 ferihegyi repülőtér Forma-1 Formula one gusztustalan Hamilton gyomorforgató Hamilton Hamilton hisztiző Hamilton járvány koronavírus koronavírus-járvány kór kórság közlekedés Leclerc Lewis Hamilton Lexus Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér Max Verstappen megelőzés mutyi nyavajgó Hamilton picsogó Hamilton Pérez rasszista Hamilton repülőtér Sainz Jr. sport technikai sport Toyota Verstappen veszély visszataszító Hamilton vérlázító Hamilton

In memoriam Zsiska Ferenc

MTI

IMEDIA

NMHH

Copyright © 2023 trollverda.hu.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Részletek

trollverda.hu
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.