A Ford és a VW egyforma tulajdonrésze az Argo AI-ben

A Volkswagen 2.6 milliárd dollárt fektet be az Argo AI-be – 1 milliárd dollárt tőkében, illetve az 1.6 milliárd dollár értékű, több mint 200 dolgozót foglalkoztató Autonomous Intelligent Driving (AID) apportálásával, ahol a dolgozók többsége a Volkswagen csoport számára fejlesztett önvezető technológiát.

Az ügylet keretében a Volkswagen Argo AI részvényeket is vásárol majd a Fordtól 500 millió dollár értékben három év alatt. A Ford a már korábban bejelentett 1 milliárd dolláros csomagból 600 milliót fektet be az Argo AI-ba.

A teljes ügyletet követően az Argo AI tőkéje meghaladja majd a 7 milliárd dollárt.

Mindkét autógyártó komoly lehetőségeket lát – beleértve a nyereséges növekedését – az önvezető technológiához kapcsolód új területek kiaknázásában.

Az Argo AI szorosan együttműködik majd a Forddal és Volkswagennel annak az önvezető technológiának a létrehozásán, melyre az autógyártóknak szükségük van a teljesen integrált önvezető járművekhez, melyek nagy sorozatban gyárthatóak, és biztonságosan, megbízhatóan és tartóan alkalmazhatóak lesznek majd a fuvarmegosztás és árukiszállítás területén.

“Az Argo AI szerencsés, hogy egy világszínvonalú csapattal rendelkezik világos küldetésünknek és partnereink alkalmazás melletti elkötelezettségének köszönhetően. Az AID dolgozókkal együtt globális csapattal rendelkezünk majd, ami még több tehetséget vonz majd,” – mondta Salesky, az Argo AI egyik alapítója. “Emellett a Fordnak és a Volkswagennek köszönhetően az Argo AI technológiája egy nap majd eljuthat minden észak-amerikai és európai piacra, számos márka modelljeiben, illetve sokféle jármű architektúrában.”

A németországi, Müncheni központtal működő AID lesz az Argo AI új európai központja. A vállalatot az AID jelenlegi vezérigazgatója Karlheinz Wurm irányítja majd. Az AID dolgozóival együtt az Argo AI dolgozói létszáma 500-tól 700 fölé emelkedik majd világszerte.

A vállalat Pittsburghi globális központja mellett az új székhelyen működik majd az Argo AI első fejlesztő központja Európában, ami egyben az ötödik világszerte Dearborn, , Cranbury, és Palo Alto után. Az Argo AI a Forddal együttműködve teszteli technológiáját Miamiban és Washingtonban, ahol üzleti célú szolgáltatások elindítását tervezik.