Hölgyeim és uraim, fel a kalappal

A Hungaroring Classic különleges autóverseny a hatvanas, hetvenes, nyolcvanas évek autócsodáival, veteránautó-kiállítással, autó-szépségversennyel és színes programokkal. 

A családi esemény néhány nap erejéig lehetőséget ad arra, hogy kiszakadjunk a hétköznapokból. Korabeli autók, korabeli öltözékek, kalapverseny a hölgyeknek, nyakkendőverseny az uraknak – valóságos időutazás. 

Ez a Hungaroring Classic, amelyet július 12-14-én tartanak meg a mogyoródi Formula–1-es versenypályán! 

Az első Classic (amely a maga nemében úttörőnek számított) két éve osztatlan sikert aratott – a nézők egyszerűen imádták, hogy a korábban csak autós kártyákon, illetve matchbox-dobozokban látott autókat menet közben figyelhették, sőt, ha úgy adódott, meg is simogathatták, fényképezkedhettek velük. Ezért van az, hogy az egy év kihagyás után visszatérő viadalt a visszajelzések alapján a nézők legalább annyira várják, mint a versenyzők. 

A világszínvonalú mezőnyt idén is a Peter Auto hozza el hazánkba – ugyanezekre a lélegzetelállítóan gyönyörű versenygépekre, kategóriákra és futamokra két éve három nap alatt összesen 25 ezren voltak kíváncsiak. 

A kiegészítő programok az egész család szórakozását szolgálják, közülük is az egyik legérdekesebb a veteránautó-szépségverseny. Divatbemutató ez jó karban lévő „öreglányoknak” vagy inkább „csinos idős hölgyeknek”, aminek érdekessége, hogy a végén nem csupán a héttagú szakmai zsűri döntése alapján hirdetnek győztest, hanem a közönség szavazatai is számítanak. 

De vajon milyen szempontok döntenek? 

A szurkolók nyilván a külsőre fókuszálnak, pedig a belbecs legalább annyira fontos. 

A szakmai zsűri tagjai között (amelynek elnöke Dr. Berniczei-Roykó Ádám, a Magyar Autóklub Oldtimer Szekciójának elnöke) a magyar veteránautók szakértőit találjuk, s bár a tapasztalatok szerint mindig akadnak köztük apró nézetkülönbségek, alapvetően egy húron pendülnek. Különböző szempontok alapján vizsgálják az autókat és motorokat, amelyek vagy az utolsó alátétig totál restauráltak, vagy az utolsó porcikájukig magukon viselik az elmúlt évtizedek összes nyomát: nyilván nem lehet minden szempontot felsorolni, de számít a megjelenés, az illat, a bőr repedezettsége, de még a króm patinája is, ezen felül nagyra értékelik a korabeli és korhű felszereléseket. A végeredmény kialakulásánál azonban nyilván az összkép dönt.

A szépségversenyt az autók és a motorkerékpárok számára is kiírják, a kategóriák pedig a következők: Kelet-Európa, Nyugat-Európa, Amerika, Japán, Cabrio, Háború (1945) előtti, Egyéb. 

A nyertes járművek vasárnap kora délután az Elegance Parade keretében megtesznek egy kört a Formula–1-es versenypályán, majd pedig részt vesznek az ünnepélyes eredményhirdetésen.