Jelentős forgalmat ért el a fővárosi közlekedési mobiljegy az első hónapban

outlin_logo

    Jelentős forgalmat generált a fővárosi közlekedési mobiljegy próbaalkalmazása, a mobilapplikáción keresztül váltható digitalizált jegyből több, mint 3200 darabot vásároltak az elmúlt egy hónapban – közölte a Nemzeti Mobilfizetési (NM) Zrt. az MTI-vel hétfőn. 

    A várakozásoknak megfelelően, zökkenőmentesen működik a 100E reptéri járatra váltható mobiljegy pilot projektje, amely a Fővárosi Integrált Viteldíjbeszedési Elektronikus Rendszer (FVR) első fázisaként 2019. június 3-án indult. 


     A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. között létrejött szolgáltatási szerződés alapján elindított, a 100E reptéri buszjáratra mobilapplikáción keresztül megváltható mobiljegyből az elmúlt egy hónapban 3598 darabot vásároltak az utasok, ez 3 238 200 forint forgalmat jelent. 


    Az alkalmazást június 3. és 23. között a Play Áruházból és a AppStore-ból 7630 alkalommal töltötték le, a legtöbben Magyarországról, de több mint 500 alkalommal az Egyesült Királyságból, valamint együttesen közel 600 alkalommal Németországól és az Egyesült Államokból történt installálás.


     Veres Mihály a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. vezérigazgatója a közleményben elmondta: a 100E buszjáraton bevezetett közlekedési mobiljegy pilot projektben a BKK-val együtt vizsgálják a mobilapplikációval történő jegyvásárlási igényeket, annak érdekében, hogy a közeli jövőben elindulhasson a főváros teljes közösségi közlekedését lefedő új mobiljegyvásárlás. A Budapesten kialakított rendszer tapasztalatait felhasználva céljuk, hogy a közlekedési mobiljegyet vidéki városok közösségi közlekedési rendszerében is megvalósítsák – tette hozzá.