Hivatalos, hogy érkezik a Lexus LC kabrió


Hosszas várakozás után megszületett az év talán legizgalmasabb híre a luxusautók piacán: a Lexus gyártásba veszi az LC kabrió kivitelét.

A Goodwood-i Sebességfesztiválon megtette az év legfontosabb bejelentését a Lexus: hamarosan sorozatgyártásban fog készülni az LC vászontetős kivitele.


Amióta a Lexus megmutatta a világnak, hogy nézhetne ki az LC luxuskupé keménytető nélkül, a márka rajongótábora egy perc nyugalmat sem hagy a gyárnak. A magával ragadó érdeklődés persze önmagában még nem garancia arra, hogy megvalósul egy ilyen merész elképzelés – másfelől viszont a Lexus évek óta kacérkodik egy felső kategóriás kabrió gondolatával. Sem a 2008-as LFA Roadster tanulmány, sem az RC kupén alapuló, 2014-ben bemutatott LF-C2 kabrió nem valósult azonban meg – talán nem véletlenül.


A keménytető hiánya ugyanis csorbíthatta volna az LFA ellenállhatatlan sportosságát, ráadásul a szénszálas kompozit karosszéria átalakításának feladata a csekély darabszámok mellett irreális költségemelkedésekkel járt volna. Az RC fedéltelenítése más okból lett volna ésszerűtlen választás: a márka megfizethető kupéjaként nagyobb százalékban vásárolják és használják egyetlen autóként, mint a 2016-ban bemutatott LC luxuskupét, a vászontető viszont pont az ezt a döntést racionalizáló praktikumtól fosztotta volna meg részben az autót.


Az LC esetében ugyanakkor nem csak a pozicionálás hibátlan, hanem a műszaki alapok is: az alapját adó, új generációs platform könnyebb és szilárdabb a korábban alkalmazott padlólemezeknél, tömegközéppontja is mélyebben van, így a tetőszerkezet elvesztése esetén kisebb mértékben igényli a kiegészítő merevítést, illetve a plusz statikai elemekkel együtt sem válik fejnehézzé a jármű.


Furcsa mód a Lexus semmilyen konkrét információt nem közölt az autóról, még a premier várható dátumát sem. A fejlemények eddigi alakulásának ütemét elnézve azonban aligha kapkodja el sztármodelljének bevezetését a márka: a legjobb tippünk a jövő áprilisi Sanghaji Autókiállítás, a világ első számú nemzetközi autószalonja.


A számtalan rangos dizájn elismerésben részesített Lexus LC Convertible tanulmánynak addig még alaposan fel kell készülnie: a koncepcióautónak egyáltalán nem volt például teteje, így a tervezőknek meg kell oldaniuk a vászontető örök problémáját: amellett, hogy zaj- és hőszigetelés szempontjából minél közelebb kell állnia a keménytetőhöz, formavilágában is ahhoz kell igazodnia, nyitott állapotban pedig nem csúfíthatja el a kétajtós modell rendkívül elegáns és egyedi sziluettjét.


A Goodwood-i Sebességfesztiválon bemutatott autó mindenesetre a szériagyártást előkészítő prototípusok egyezményes öltözékében: álcafóliázásban lépett a brit közönség elé, volánjánál a Japan GT szériában a Lexus Keeper TOM’S csapat színeiben versenyző Nick Cassidy-vel. A helyszínválasztás stílusos, hiszen három évvel ezelőtt ugyanitt mutatta be először az LC kupét a Lexus.


A várakozások szerint az LC Convertible nem hoz érdemi műszaki újdonságot a kupéhoz képest. Minden bizonnyal ugyanaz lesz a két hajtáslánc (az 5,0 literes V8-as benzinmotor 477 lóerővel, míg a 3,5 literes V6-osra épülő hibrid 359 lóerővel), és a már említett merevítéseken kívül a futómű érdemi áthangolására sem számítunk. Nagyon csekély az esélye annak, hogy a Lexus halmozza az élvezeteket, és a vászontetős LC-vel egy időben mutassa be szintén régen várt újdonságát, az LC F sportverziót.

Ehhez a hírek szerint egy 4,0 literes, legalább 600 lóerős erőforrást fejlesztenek a japán mérnökök, ám a turbómotor minden bizonnyal vérmes karaktere nem feltétlenül harmonizálna az LC kabrió könnyed szépségével. Persze amíg megerősítés vagy cáfolat nem érkezik a gyártól, minden lehetőség nyitott.


Fotók: Lexus