Skip to content

trollverda.hu

Az autózás troll oldala

  • Kezdőlap
  • * Nyúz
  • * NapP képe
  • * Troll aki István
  • Toggle search form

A Lexus ES progukálta a legnagyobb növekedést

Posted on 2019-07-072019-07-06 By Troll aki István

Share this post:

Share on Twitter Share on Facebook Share on Pinterest Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp

A mértékadó JATO adatai azt mutatják, hogy 2019 első három hónapjában világszinten tíz százalékkal csökkent az igény a prémium felsővezetői autók iránt, van azonban egy nagy nyertes is a szegmensben: nem más mint a környezetbarát öntöltő hibrid elektromos hajtással taroló Lexus ES. Miközben a szegmens teljes méretében is zsugorodott, az ezzel szemben növekedni tudó Lexus ES sikere jól mutatja, hogy a vállalati felsővezetők közül egyre többen ismerik fel, hogy nagyon fontos üzenetet hordoz az, ha környezetbarát autóval járnak. A kompromisszumok nélküli, praktikus autóhasználat azonban a jelek szerint továbbra is fontos a csúcsvezetők számára. Miközben a prémium felsővezetői autók szegmensében 8%-ról 12%-ra nőtt a részben vagy teljesen elektromos autók aránya a tavalyi év azonos időszakához képest, az akkumulátoros elektromos autók (BEV) 56%-os zuhanást, a plug-in hibrid elektromos autók pedig (PHEV) 59,8%-os növekedést, az öntöltő hibrid elektromos autók (HEV) elképesztő, 119,4%-os növekedést könyvelhettek el – ezt a sikert pedig a Lexus ES könyvelhette el.

Az E-szegmensként ismert prémium felsővezetői autó kategóriában 2019 januárja és márciusa között világszinten 346.500 autót értékesítettek. A tavalyi első negyedévben ez a mennyiség 386.500 volt, azaz 10%-al zuhantak a szegmens értékesítései A jelenlegi csökkenést 2018-ban szolid növekedés előzte meg, 2018-ban még 1,38 millió autó talált gazdára ebben a kategóriában, ami 3,5 százalékos növekedést jelentett 2017-hez képest. Ennél is fontosabb viszont, hogy 2017-ről 2018-ra a piaci részesedés is nőtt, mégpedig 1,67%-ró százalékról 1,73%-ra. Jól látható, hogy a prémium felsővezetői piacot komolyan érintik az európai dízelválság hatásai (épp a napokban jelentkezett egy újabb hullám az egyik német gyártónál), és részben vagy teljesen elektromos hajtású modellek szűkös kínálata a szegmensben. Hogy utóbbi miért fontos? 2018 első negyedévében még 66%-ot tette ki a szegmens értékesítéseiben a benzines, 26%-ot a dízel, és 8%-ot az alternatív hajtású, azaz részben vagy teljesen elektromos autók. 2019 január ás március között ugyanakkor a benzinesek aránya 64%-ra, a dízeleké pedig 24%-ra csökkent, miközben a környezetbarát részben vagy teljesen elektromos autók valóságos robbanást könyvelhettek el és 12%-ra nőtt a szegmensben a részarányuk – azaz 2-2%-ot sikerült elhódítaniuk a dízelektől és a benzinesektől egyaránt.

Nem minden zöld meghajtás ugyanolyan népszerű
Miközben 2018 első negyedévében összesen 30900 részben vagy teljesen elektromos autó talált gazdára világszerte a szegmensben, addig 2019 január és március között ez 42600 darab volt, ami 37,8%-os növekedést jelent. Míg azonban az akkumulátoros elektromos felsővezetői autók (BEV) száma világszerte az első negyedévben 11400-ról 5000-re csökkent (56%-os visszaesés), addig a plug-in hibrid elektromos autók eladásai (PHEV) a szegmensben 8700-ról 13900-ra nőttek (59,8%-os bővülés), az öntöltő hibrid elektromos autók (HEV) értékesítései pedig 10800 darabról 23700-ra növekedtek (119,4%-os bővülés). Bár több gyártó kínál valamilyen részben vagy teljesen elektromos meghajtású modellt a kategóriában, igazi sikert egyedül a világ legfejlettebb negyedik generációs öntöltő hibrid elektromos hajtását kínáló Lexus ES tudta elérni: a modell eladásai az első negyedévben 100%-al növekedtek a tavalyi évhez (és az előző generációhoz) képest. Ezzel a Lexus ES produkálta a legnagyobb bővülést, és immáron világszinten a negyedik legnépszerűbb prémium felsővezetői autónak számít – de a modell sikerét látva akár meg ennél is előrébb menetelhet.

A felsővezetői autók iránti kereslet világszerte mérséklődött
Az Egyesült Államokban folyamatosan csökken az igény az összes limuzinfajta iránt, és ezek az autók más régiókban is kezdenek veszíteni népszerűségükből. Kínában a tavalyi erőteljes, 17 százalékos növekedés drasztikus csökkenésbe fordult át, 2019 első negyedévében mindössze 141.000 ilyen autó fogyott, ami 6 százalékos visszaesést jelent. Ennek ellenére továbbra is Kína a legnagyobb piaca a prémiumkategóriás autóknak, amit Európa követ, ahol a csökkenés 13 százalékos volt, 100.000 eladott autóval. A vásárlók ízlése is változik. A szegmens csökkenésének egyik oka a kombi változatok iránti keresletcsökkenés. Az eladások nagy része ugyan limuzin (82%), melyeknek az első negyedévben 9 százalékkal csökkent az értékesítése. A legnagyobb, 16 százalékos csökkenést mégis a kombik szenvedték el, melyek részesedése a szegmensben világszinten 15 százalék. A sportos karosszériaváltozatokban – a kupék és a kabriók értendők ide – is negatív eredményekről számoltak be. A kupék esetében az igény 30 százalékkal csökkent, ez mindössze 6100 eladott autót jelent. Eközben a prémium felsővezetői kabriókból is csak 5400 darab fogyott, ami 5 százalékos csökkenést jelent. A Lexus ES egyébiránt e tekintetben is jó helyzetben van, hiszen kizárólag limuzin változatban elérhető.

Nem elég az erőteljes növekedés a részben vagy teljesen elektromos autók területén
A szegmens nagy kiugrási lehetősége a következő hónapokban az elektromos változatok érkezése. Ahogy javul a motorok hatásfoka, és olcsóbbak lesznek az akkumulátorok, úgy várható, hogy az alternatív hajtások reményt hoznak a szegmensbe. A környezetbarát autók kedveltek a felsővezetők és a céges flották üzemeltetői körében, különösen Németországban és az Egyesült Királyságban. A gyártóknak alkalmazkodniuk kell a helyzethez, és még több részben vagy teljesen elektromos hajtású változattal kell kijönniük a csökkenést megelőzendő. Ez különösen igaz Európára, ahol a dízel felsővezetői autók iránti igény 12 százalékkal csökkent 2019 első negyedévében, úgy, hogy a 2018-as évben is már 13 százalékos visszaesés volt tapasztalható, annak ellenére hogy a kontinensen ebben a szegmensben még mindig dízelből talál gazdára a legtöbb (72% az első negyedévben). A továbbra is fennálló dízel dominencia ebben a kategóriában Európában meglepő lehet annak ismeretében, hogy hogy néhány modell kivételével a szegmens legtöbb autójához elviekben elérhető volna valamilyen részben vagy teljesen elektromos hajtás, a gyártók azonban nem ezeket kínálják illetve adják el – vélhetően mert szeretnék ha megtérülne a költséges dízel hajtások fejlesztési költsége mielőtt nagy volumenben átállnának az alternatív hajtásokra – és persze a beszállítóknak is időt kell hagyni az átállásra. Üdítő kivételt egyedül a Lexus jelent, amely az ES-t kizárólag környezetbarát hibrid elektromos hajtással kínálja – a modell látványos sikere pedig hamarosan nyomást helyezhet a versenytársakra is.

Európában is csökkenhet a német dominancia a szegmensben?
Bár jelenleg még négyből három prémium felsővezetői autót a három nagy német márka ad el Európában, közülük csupán egy tudott növekedni, kettő pedig kétszámjegyű visszaesést könyvelhetett el. A Lexus volt a szegmens másik márkája, amely látványos növekedést mutatott fel: az új generációs ES érkezésének köszönhetően a márka sikerrel vette fel a harcot a csökkenő piaccal, sőt, még a német piacon is erősödött, ahol a német márkák dominálnak, 84 százalékos részesedéssel. A németek erős jelenléte és a szegmens csökkenése nagyon megnehezíti az új szereplők dolgát, az Infiniti például el is hagyja az európai piacot. A Genesis küszködik a limuzinjaival, mivel még nincsenek SUV-jai, az öregedő Ghibli miatt a Maserati jelenléte is csökken, a Jaguár pedig nem képes a várakozásoknak megfelelően teret hódítani. Nem nehéz kitalálni, hogy olyan márkák, mint az Alfa Romeo, miért nem lépnek be ebbe a szegmensbe. A környezetbarát Lexus ES sikere ugyanakkor némileg átrajzolhatja a piacot, különösen ha a német versenytársak tovább ragaszkodnak a dízelek értékesítéséhez, jól látszik ugyanis, hogy a piac átlépett rajtuk és a dízel technológián, és a környezetbarát meghajtásra történő váltásra törekvő vállalati vezetők akár tömegével hagyhatják el ezeket a márkákat.

Share this post:

Share on Twitter Share on Facebook Share on Pinterest Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp
Nyúz Tags:eredmény, Lexus, Lexus ES, növekedés

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Van képünk hozzá (19.07.07.) – Ford GT MK2
Next Post: Vége a világ legnagyobb privát VW múzeumának

kapcsolódó

  • A marosvásárhelyi repülőtér eddigi legnagyobb léptékű fejlesztéséről írtak alá szerződést Nyúz
  • Öt technológia, amit megjósolt a Knight Rider Nyúz
  • Hétvégén továbbra is a kikapcsolódni vagy sportolni vágyóké a pesti alsó rakpart Nyúz
  • Jubileumi kiadással érkezik Genfbe a Fiat Nyúz
  • Néhány dolog, amit érdemes tudnod a Budapesten megjelent elektromos közösségi közlekedési eszközök kapcsán Nyúz
  • A Lexus működteti Európa legkiválóbb repülőtéri business váróját Nyúz
2019. július
hKscpsv
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 
« jún   aug »
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • YouTube
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • A LEVC frissített akkumulátort fejlesztett a TX és a VN5 számára
  • A Magyar Suzuki felmért
  • Országos szemétgyűjtési akcióhetet szervez a Magyar Közút
  • A főbohóc tovább folytatja apja tragikus halálának megbosszulását! – #Karigerikerékpársugárúttá lesznek a metrópótló buszok egykori sávjai
  • A Volvo Trucks új biztonsági rendszereket vezet be teherautóiban
  • A TP Vision és az FC Barcelona több évre szóló megállapodást kötött
  • Psoriasis és társbetegségei
  • Megjelent Steigervald Krisztián új könyve, a Generációk harca a figyelemért
  • Programozható robotokkal a jövő mérnökeiért
  • „Látjuk a jövőt!”
  • Új szuperbaktérium-ölő antibiotikumot fedeztek fel tesztelés közben
  • Elon Musk cége elkezdheti az agyimplantátumok tesztelését embereken
  • Új új biológiai fegyverek tesztelése volt a cél
  • Mikrozöld termelőket ellenőriztek a Szupermenta tesztprogramban
  • A tesztidőszak tapasztalatai alapján…
  • Átadták az Év Pálinkás Bonbonja verseny díjait a Gyulai Pálinkafesztiválon
  • Eljárás indult nagy élelmiszerláncok ellen, mert országszerte rögzíthették egyes üdítőitalok árait
  • Újranyitott a Sáfránkert Vendéglő
  • Új, családias SPAR-üzlet nyílt Budapesten, a Fehérvári úton
  • Nyár elején rendezik meg a gourmet fesztivált
  • Nincs megálás! Anita és Sanyi is kipróbálta az OKAI Neon elektromos rollereket
  • Rexton tesztnek indult, OKAI Neon e-scooter próba lett belőle
  • Anita és Sanyi találkozott a Honda CB650R motorral (is) – VIDEÓ
  • Anita és Sanyi a Mazda CX-5-öt is kihagyta…
  • Anita és Sanyi a Mazda 6-os jubileumi kiadásával is megismerkedett
  • Röviden a Honda CB650R-ről
  • Ismerkedés az OKAI Neon elektromos rollerrel
  • E-Tech Renault Arkana
  • Elsőként a Mazda CX-5-ben
  • Mazda 6 20 TH Anniversary
  • Többen ki vannak akadva, hogy megbilincseltek egy piroson áthajtó hisztis pi…-t! És, ha ezt a f…t elcsapja egy autó, akkor ki a hibás?! Megmondó
  • Védőfelszerelések nélkül fertőtlenítik az autómegosztó járműveit! Megmondó
  • Baleset-megelőzés, mi?! Lóf…t!!! Megmondó
  • Troll aki István rácsodálkozása a Mercedes A osztályra Megmondó
  • SMS-ezés helett a fogalmakat kellene ismerni és gondolkodni kellene, baszd meg!!! Megmondó
  • Takarítsd le az autót, mielőtt elindulsz Megmondó
  • Troll aki István komoly és fontos üzenete Megmondó

RSS Begurulva RSS

  • Nincs megálás! Anita és Sanyi is kipróbálta az OKAI Neon elektromos rollereket 2023-05-26
  • Rexton tesztnek indult, OKAI Neon e-scooter próba lett belőle 2023-05-25
  • Anita és Sanyi találkozott a Honda CB650R motorral (is) – VIDEÓ 2023-05-24
  • Anita és Sanyi a Mazda CX-5-öt is kihagyta… 2023-05-19
  • Anita és Sanyi a Mazda 6-os jubileumi kiadásával is megismerkedett 2023-05-12

RSS Teszt a lelke mindennek RSS

  • Új szuperbaktérium-ölő antibiotikumot fedeztek fel tesztelés közben 2023-05-29
  • Elon Musk cége elkezdheti az agyimplantátumok tesztelését embereken 2023-05-28
  • Új új biológiai fegyverek tesztelése volt a cél 2023-05-27
  • Mikrozöld termelőket ellenőriztek a Szupermenta tesztprogramban 2023-05-25
  • A tesztidőszak tapasztalatai alapján… 2023-05-24

RSS PodCars RSS

  • Röviden a Honda CB650R-ről
  • Ismerkedés az OKAI Neon elektromos rollerrel
  • E-Tech Renault Arkana
  • Elsőként a Mazda CX-5-ben
  • Mazda 6 20 TH Anniversary

RSS Egyszer már láttam autót RSS

  • A LEVC frissített akkumulátort fejlesztett a TX és a VN5 számára 2023-05-29
  • A Magyar Suzuki felmért 2023-05-29
  • Országos szemétgyűjtési akcióhetet szervez a Magyar Közút 2023-05-29
  • A főbohóc tovább folytatja apja tragikus halálának megbosszulását! – #Karigerikerékpársugárúttá lesznek a metrópótló buszok egykori sávjai 2023-05-29
  • A Volvo Trucks új biztonsági rendszereket vezet be teherautóiban 2023-05-29

RSS Gasztroll RSS

  • Átadták az Év Pálinkás Bonbonja verseny díjait a Gyulai Pálinkafesztiválon 2023-05-29
  • Eljárás indult nagy élelmiszerláncok ellen, mert országszerte rögzíthették egyes üdítőitalok árait 2023-05-29
  • Újranyitott a Sáfránkert Vendéglő 2023-05-29
  • Új, családias SPAR-üzlet nyílt Budapesten, a Fehérvári úton 2023-05-28
  • Nyár elején rendezik meg a gourmet fesztivált 2023-05-27

RSS Mi az a blogger RSS

  • A TP Vision és az FC Barcelona több évre szóló megállapodást kötött 2023-05-29
  • Psoriasis és társbetegségei 2023-05-29
  • Megjelent Steigervald Krisztián új könyve, a Generációk harca a figyelemért 2023-05-29
  • Programozható robotokkal a jövő mérnökeiért 2023-05-29
  • „Látjuk a jövőt!” 2023-05-29

Címkék

#maradjotthon autósport betegség BKK Budapest Airport Carlos Sainz Jr. Charles Leclerc COVID-19 COVID-19 koronavírus Covid-19-tüdőgyulladás egészség F1 ferihegyi repülőtér Forma-1 Formula one gusztustalan Hamilton gyomorforgató Hamilton Hamilton hisztiző Hamilton járvány koronavírus koronavírus-járvány kór kórság közlekedés Leclerc Lewis Hamilton Lexus Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér Max Verstappen megelőzés mutyi nyavajgó Hamilton picsogó Hamilton Pérez rasszista Hamilton repülőtér Sainz Jr. sport technikai sport Toyota Verstappen veszély visszataszító Hamilton vérlázító Hamilton

In memoriam Zsiska Ferenc

MTI

IMEDIA

NMHH

Copyright © 2023 trollverda.hu.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Részletek

trollverda.hu
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.