Igen, viccnek tűnik, de nem az! Vezető szerepre tör Kínában a Volkswagen az elektromos mobilitás területén
A Volkswagen át kívánja venni a vezető pozíciót Kínában az elektromos mobilitás témakörében – ezt erősítette meg Dr.Herbert Diess, a Volkswagen-csoport igazgatótanácsának elnöke a dél-kínai Boao városában a World New Energy Vehicle Congress (WNEVC) alkalmával. Ennek megfelelően a Volkswagen célja, hogy 2035-re éves kínai kiszállításaiban 50 százalékra növelje az elektromos autók részarányát, ami megfelel a kongresszus zárónyilatkozatában a világpiac vonatkozásában 2035-re prognosztizált elektromosautó-részaránynak. Kína ezzel központi szerepet játszik a Volkswagen-csoport szénmentesítési programjában. A Volkswagen már ebben az évben 14 elektromos hajtásrendszerű modellt tervez kínálni kínai ügyfeleinek, a vállalatcsoport által 2028-ig előirányzott 22 millió elektromos autónak pedig több mint a fele Kínában készülne majd. Ezzel egyidejűleg a Volkswagen még intenzívebbé kívánja tenni fejlesztőmunkáját, több mint 4500 mérnök dolgozik az országban a jövő technikáin.
A kongresszuson Dr. Herbert Diess az autóipar fontos szerepét emelte ki a Párizsi Klímaegyezmény teljesítése felé vezető úton: „Kína a károsanyag kibocsátás nélküli mobilitás mellett döntött, a Párizsban megfogalmazott célok iránti egyértelmű elkötelezettségével is. Elektromos járműveink átfogó kínálatával és a privát töltő-infrastruktúra fejlesztésével központi szerepet töltünk be ezen átalakulásban.”
Dr. Herbert Diess ugyancsak hangsúlyozta beszédében, hogy az elektromos mobilitás további fejlesztéséhez Kínában is kiszámítható és megbízható jogszabályi környezet szükséges, emellett nyomatékosan üdvözölte az ország további nyitását.
Az elektromos mobilitás már ma is virágzik Kínában, ahol az elmúlt év folyamán több mint egymillió hálózatról tölthető (plug-in) hibrid, illetve tisztán akkumulátor hajtású járművet értékesítettek. Ezzel világszerte Kína az elektromos hajtásrendszerű autók legnagyobb piaca, amit a kormányzat átfogó kezdeményezésekkel támogat, például a töltőinfrastruktúra kiépítése formájában. Mindemellett alacsony áramdíjak biztosítanak az ügyfelek számára viszonylag kedvező költségeket az elektromos mobilitás terén, miközben mind nagyobb mértékben alkalmaznak megújuló energiákat az elektromos áram előállítása során.
Elekromos mobilitási offenzívája keretében a Volkswagen-csoport 2028-ig mintegy 11,6 millió elektromos autó gyártását tervezi Kínában, ami több mint a fele a vállalatcsoport által kitűzött teljes 22 milliós volumennek, amihez mindhárom vegyesvállalat – a FAW-Volkswagen, a SAIC VOLKSWAGEN és a JAC Volkswagen – hozzájárul. Amint az elkövetkező év során a SAIC VOLKSWAGEN antingi és a FAW-Volkswagen foshani gyára megkezdi a MEB-alapokra épülő járművek gyártását, egyedül ez a termelőkapacitás mintegy 600 ezer tisztán elektromos hajtásrendszerű járművet jelent éves szinten. Mindezeken túl a JAC és a SEAT saját platformot fejleszt kisebb elektromos autók számára. A tervek szerint a Volkswagen Group China már a jövő év folyamán mintegy 400 ezer elektromos hajtásrendszerű gépkocsit szállít ki kínai ügyfeleinek. A Volkswagen Group China ezzel minden jogszabályi előírást teljesít, a 2020-ra előirányzott ötliteres flotta-üzemanyag-fogyasztást éppúgy, mint a teljes gyártási volumen elektromosjármű-részarányára vonatkozó kreditrendszer követelményeit.
A Volkswagen és partnerei mind a 33 kínai termelési helyszínének ökológiai lábnyomát tovább kell javítani. Egyedül az elmúlt év során 13 százalékkal sikerült csökkenteni a kínai üzemek szén-dioxid-emisszióját, összesen 390 ezer tonna szén-dioxid kibocsátását előzve meg.
Új vegyesvállalatával a Volkswagen a töltőinfrastruktúra fejlesztését célozza, hogy kínai ügyfelei rugalmasabban és kényelmesebben tölthessék fel elektromos járműveiket, otthon és útközben egyaránt. A Star Charge, a FAW és a JAC együttműködésének keretében az idei év végétől privát falitöltőket (Wallbox) kínál és nagyszámú nyilvánosan igénybe vehető töltőállomást létesít, arról pedig, hogy az autósok gyorsan és egyszerűen találhassanak megfelelő töltőállomást, a felhasználók és a töltőállomások hálózati kapcsolata gondoskodhat. Ezt az integrált connectivity-megoldást a Mobility Asia, a Volkswagen Group China leányvállalata kínálja, amely a mobilitás területének minden alkalmazására fejleszt digitális ökoszisztémát.