Érkezik az új ST is (Videókkal, képgalériával)

Ez a technológia gyorsabban és precízebben működik, mint a hagyományos, mechanikus LSD-rendszerek. A hajtásláncból érkező információk és a járműdinamikai szenzorok jelei alapján a rendszer már előre képes módosítani a vonóerő elosztását, vagyis nem közvetlenül a kerekek kipörgésére reagál, emellett pedig a fokozatos differenciálmű-összezárás révén finomabban képes átadni a teljesítményt.

Emellett az ötajtós Focus ST modellekben Folyamatos Lengéscsillapító Vezérlés működik, amely 2 ezredmásodpercenként ellenőrzi a futómű, a karosszéria, a kormánymű és a fékrendszer adatait, és a lengéscsillapítást ehhez igazítva kiváló rugózási komfortot és menetdinamikát biztosít. A rendszer három előre beállított csillapítási szinttel támogatja a Focus ST választható üzemmódjait: van egy a Csúszós/Vizes út és a Normál üzemmódhoz, egy a Sport beállításhoz és egy – ami kétszer keményebb, mint a Sport üzemmódban – a Versenypálya beállításhoz*.

A Focus ST minden korábbi Focus RS-nél komolyabb fékerőt kínál. A 330 mm-es első féktárcsát olyan féknyergek markolják, amelyekben két-két 44 mm-es dugattyú dolgozik. Az

Elektronikus Fékrásegítés gyorsabban építi fel a féknyomást, így közvetlenebb, magabiztosabb és egyenletesebb pedálérzetet biztosít, Versenypálya üzemmódban pedig – a mindenkori fékezési helyzethez igazodva – akár 0,7 G vagy még erőteljesebb megállító erőt biztosít.

A vadonatúj Focus ST már a kapható ötajtós és kombi változatban, 280 lóerős EcoBoost benzinmotorral, 190 lóerős 2.0 EcoBlue dízellel és hatfokozatú manuális sebességváltóval. A hétfokozatú automata sebességváltóval szerelt ötajtós és kombi kivitelek 2019 őszétől rendelhetők meg.