Érkezik az új ST is (Videókkal, képgalériával)
A Focus ST 2,3 literes EcoBoost motorjának kis tehetetlenségű, kettős befecskendezésű turbótöltőjében a külön erre kialakított csatornák hatékonyabban irányítják a kipufogógázt, optimálisan irányítva azt a turbinához, ezért nő a teljesítmény és gyorsabban épül fel a töltőnyomás. Az 1. és 4. illetve a 2. és 3. hengerből külön csatornákon távozik a kipufogógáz, minimumra mérsékelve a gázlengésekből adódó interferenciát, ezáltal egyenletesebb energiaáramlást biztosítva.
A turbólyuk-kiküszöbölő technológia elektronikája akár 3 másodpercig is nyitva tartja a pillangószelepet, miután a vezető felengedi a gázpedált, mérsékelve ezzel a turbótöltőből származó ellenirányú levegőáramlást, fenntartva a turbinakerék fordulatszámát.
Azzal, hogy a turbótöltő folyamatosan készen áll az azonnali rásegítésre, és hogy pozitív nyomást tart fenn a szívócsőben a gázelvételkor, a töltőnyomás gyorsabban épül fel újra és az égés optimális lesz, amikor a vezető újra gázt ad. Emellett egy elektronikus működtetésű megkerülőszelep pontosabban adagolja a töltőnyomást, tovább javítva ezzel a motor teljesítményét.
A padlógázos fokozatváltás lehetősége remek teljesítményt biztosít az állórajtnál, automatikusan aktiválva a turbólyuk-kiküszöbölést és nyitva tartva a pillangószelepet, amikor a vezető felengedi a kuplungot, hogy magasabb fokozatba kapcsolja a rövid úton mozgó, hatfokozatú sebességváltót – így a turbótöltő reakciója a lehető leggyorsabb lesz. Az autóhoz fokozatváltásra figyelmeztető fényjelzés* is rendelhető, ami mutatja az optimális váltási pontokat, míg Rajtautomatika folyamatosan maximális tapadást biztosít az állórajtnál.
A vadonatúj Focus ST egyenes úton elért sebességéhez méltók az autó ívmeneti jellemzői és menetstabilitása is; ez az elektronikus vezérlésű részlegesen önzáró differenciálműnek köszönhető, amit a Ford most először alkalmazott egy elsőkerékhajtású autóban. A 2.3 EcoBoost modellek hatfokozatú manuális vagy hétfokozatú automata sebességváltóiba beépített rendszer hidraulikus működtetésű tengelykapcsolókkal korlátozza a rosszabb tapadású kerékhez jutó vonóerőt, és a rendelkezésre álló forgatónyomaték akár 100 százalékát is képes a jobban tapadó kerékre irányítani, hatásosan kiküszöbölve ezzel a kerekek kipörgését, ami ívmenetben vagy a kanyarból kihajtva rontaná a gyorsítást, és alulkormányzottságot okozna.
A CIKKNEK MÉG NINCS VÉGE!
LAPOZZ A KÖVETKEZŐ OLDALRA!