Skip to content

trollverda.hu

Az autózás troll oldala

  • Kezdőlap
  • * Nyúz
  • * NapP képe
  • * Troll aki István
  • Toggle search form

Hibrid pickupot fejleszt a Toyota

Posted on 2019-06-192019-06-19 By Troll aki István

Share this post:

Share on Twitter Share on Facebook Share on Pinterest Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp

A Lexustól kölcsönzött, nagyteljesítményű hibrid hajtáslánc dolgozhat abban a platós prototípusban, amelyet Michigan államban csíptek el kémfotósok.

Meglepő jelenségről számolt be az Automedia ügynökség munkatársa: egy erősen álcázott pickupot fotózott. Amikor azonban a jármű elindult, a várt V8-as dohogás helyett csak finom surrogást lehetett hallani; a nagy benzinmotor csak valahol 50 km/óránál indult be.

A következtetés logikus: a Tundrában – a Toyota pickup-kínálatának legnagyobb tagjában – hibrid hajtáslánc dolgozik. Ez a furcsa hátsó fűszoknyát is megmagyarázza: az sem a kipufogócsövek elrendezését, sem a hátsó tengelyre szerelt, esetleges elektromos segédhajtást nem engedi látni.

Egy ekkora jármű (a Tundra kiviteltől függően 5,8 – 6,3 méter hosszú, maximális össztömege 3,0 – 3,2 tonna, legnagyobb vontatható tömeg 3,0 – 4,6 tonna) mozgatásához persze valamivel többre van szükség a Prius 122 lóerős hajtásláncánál. Kézenfekvő megoldás volna a Lexus számos típusában megtalálható, 3,5 literes V6-osra épülő, 354 lóerős, 600 Nm körüli hibrid egysége. Sőt, mivel a Tundra jelenlegi egyetlen, 5,7 literes benzinmotorja 381 lóerőt és 544 Nm-t ad le, jobb volna megemelni a hibrid hajtáslánc teljesítményét: egyes források szerint akár 450 lóerőre és 680 Nm-re is számíthatunk.

Mármint nem mi, hanem az észak-amerikai ügyfelek: nincs tudomásunk ugyanis arról, hogy a típus európai forgalmazása napirenden volna a Toyotánál. Másfelől viszont nem először merül fel a hír, hogy a Toyota közös platformra helyezné át globális pickupjainak (Tundra, Tacoma és Hilux) gyártását, ráadásul ez a platform állítólag eleve támogatja a részleges vagy teljes villamosítást. Ebben az esetben nagyon is életszerű volna, hogy a Hilux fedélzetén Európába is eljusson a hibrid hajtáslánc – akár még takarékosabb is lehetne a jelenlegi dízelmotoros verziónál, az emissziós mutatói pedig sokkal kedvezőbbek lehetnének, ami egyre több piacon merül fel fontos szempontként, amint Európa lépésről lépésre hátat fordít a dízelmotoroknak.

Fotók: Toyota, motor1.com

Share this post:

Share on Twitter Share on Facebook Share on Pinterest Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp
Nyúz Tags:Toyota Tundra

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Nyugi, nyugi!
Next Post: Van képünk hozzá (19.06.19.) – Scuderia Ferrari Exhibition

kapcsolódó

  • Továbbfejleszti repülésbiztonsági rendszerét a HungaroControl Nyúz
  • Átadták a nagyváradi repülőtér új terminálját Nyúz
  • #AudiTogether Nyúz
  • Hamis márkajelzésű autóalkatrészeket találtak a pénzügyőrök az M43-ason Nyúz
  • Eddig csak menő volt, idén már szokássá válik Budapesten a közösségi autózás Nyúz
  • A Budapest Airport felkészült az új beutazási szabályok végrehajtására Nyúz
2019. június
hKscpsv
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
« máj   júl »
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • YouTube
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Újra a TOP10-ben Kovács Bálint az IDM második versenyhétvégéjén
  • Ez már a XXI. század – A Hősök tere környékén is korszerűbbé vált az utastájékoztatás
  • A Continental veszprémi telephelye az idén elérte az egymilliárd legyártott szenzort
  • A Toyota a karbonsemlegességet és a motorsport örökséget állítja középpontba a Le Mans-i centenáriumon
  • Baleset miatt lezárták az M7-est a Balaton felé Martonvásárnál
  • 2022-es rekordárbevétel, beruházások, online fejlesztések a Praktikernél
  • Saját rendezésű videóval jelentkezett az idén 15 éves Paddy and the Rats
  • Az SZFE a Magyar Mozgókép Fesztiválon
  • Sorsdöntő változások a vállalkozói szegmensben
  • Orbánék már szervezik, mit, hogyan, mikor lophatnak el az uniós elnökség alatt
  • Dróntaxikat teszteltek Izraelben
  • Irodát nyitott Budapesten az Amazon Web Services – tesztelhetnek az ügyfelek
  • Versenykörülmények között teszteli folyékony hidrogén hajtású technológiáját a Toyota
  • Fél évnyi tesztelés után országszerte minden SPAR-ban és INTERSPAR-ban elérhető a Munch-ételmentés
  • Már több mint 21 ezer regisztrált felhasználó töltötte ki a teszteket
  • Idén a nyári emlékek ihletik a Debrecziner Gourmet Fesztivál fogásait
  • Szigorúan ellenőrzi a magyar hatóság az ukrán gabonát
  • Katasztrófahelyzetben ingyen ételt és italt kínáló automatákat telepítettek
  • Átadták a Szentkirályi Magyarország Kft. új PET-palackozó gyártósorát
  • Megújuló forrásból származó magyar fából készül a Westend új ételudvara a Hello Wood tervei alapján
  • Anita és Sanyi a Hypermotion RUNKIE 16” (“klasszikus”) rollerrel támad
  • A Ssangyong Rextonnal is megismerkedtek
  • Nincs megálás! Anita és Sanyi is kipróbálta az OKAI Neon elektromos rollereket
  • Rexton tesztnek indult, OKAI Neon e-scooter próba lett belőle
  • Anita és Sanyi találkozott a Honda CB650R motorral (is) – VIDEÓ
  • E-Tech Renault Captur
  • Rextonról röviden
  • Honda CMX1100T Rebel
  • Röviden a Honda CB650R-ről
  • Ismerkedés az OKAI Neon elektromos rollerrel
  • Többen ki vannak akadva, hogy megbilincseltek egy piroson áthajtó hisztis pi…-t! És, ha ezt a f…t elcsapja egy autó, akkor ki a hibás?! Megmondó
  • Védőfelszerelések nélkül fertőtlenítik az autómegosztó járműveit! Megmondó
  • Baleset-megelőzés, mi?! Lóf…t!!! Megmondó
  • Troll aki István rácsodálkozása a Mercedes A osztályra Megmondó
  • SMS-ezés helett a fogalmakat kellene ismerni és gondolkodni kellene, baszd meg!!! Megmondó
  • Takarítsd le az autót, mielőtt elindulsz Megmondó
  • Troll aki István komoly és fontos üzenete Megmondó

In memoriam Zsiska Ferenc

IMEDIA

NMHH

MTI

Copyright © 2023 trollverda.hu.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Részletek

trollverda.hu
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.