Robotpostást fejlesztett a Toyota által felkarolt start-up
A cég ugyanis integrált rendszerként fejlesztette ki a leginkább építőkockából összeszerelt, játékautóra emlékeztető autonóm kézbesítő járműveket, valamint azokat a teljesen automatizálva működő regionális logisztikai központokat, amelyeket elképzelésük szerint sűrűn lakott negyedek közelében telepítenének. Ezekbe a központokba nem a megrendelés beérkezésekor szállítanák ki az árut, hanem még azt megelőzően: a kereskedők a várható fogyasztói érdeklődést felbecsülve előre, nagy mennyiségben juttathatják el ide termékeiket. Ez költséghatékonyabb és gyorsabb végső kiszállítást tesz lehetővé, ami piaci előnyt jelenthet az olyan, ma már hagyományosnak számító internetes kereskedő-óriásokkal szemben, mint az Amazon.
„Az automatizálás a csomagok szállításának és kézbesítésének szinte minden mozzanatát átalakítja” – mondta a rendszer bemutatásakor Mark Godwin, a Boxbot társalapító műszaki igazgatója. A végső fázis, azaz az árunak az elosztó központból a fogyasztóhoz történő eljuttatása azonban rendszerint még manuálisan történik – ezt a fázist automatizálja a Boxbot logisztikai központja.”
A koncepció megvalósításához elengedhetetlen területi központok létesítése jelentős beruházást igényel. Ennek híján a Boxbot az Egyesült Államok egyik legnagyobb csomagszállító logisztikai vállalatával, az OnTrac szervezettel működik együtt, saját technológiáját az OnTrac meglévő infrastruktúrájára alkalmazva.
Fotók: Toyota, Boxbot