Nem kell idegeskedni

Két autót nevezett az Audi, az egyik elektromos

Az Audi Hungaria Zrt. és a Audi márkát Magyarországon forgalmazó Porsche Hungaria Kft. együtt két autót jelölt. A Győrben, magyar dolgozók által összeszerelt, magyar motorral gyártott Q3-ast az Év Magyar Autója 2020 díjra jelölték, míg a teljesen elektromos, Brüsszelben győri villanymotorokkal szerelt e-tront pedig az Év Zöldautója 2020 díjra nevezték.

Q3

A Győrben készülő Audi Q3 családi szabadidő-autó második generációja az Audi csúcsmodelljeihez hasonlóan digitális műszerfalat és nagy MMI érintőképernyőt kapott. A vezetéstámogató rendszerei közül kiemelkedik az adaptív menetasszisztens, amely az adaptív sebességszabályozást, a dugóasszisztenst és a sávkövető rendszert egyesíti. A manőverezés során egyebek mellett négy kamerájával segíti vezetőjét az Audi Q3, amelyek az SUV közvetlen környezetét jelenítik meg a szórakoztató- és információs berendezés nagyméretű képernyőjén. Itt kísérheti figyelemmel a vezető a parkolási asszisztens manővereit is, amely önállóan kormányozza az autót a parkolóhelyre, illetve onnét ki. Elődjéhez viszonyítva a Q3 csaknem minden méretében nőtt, hosszúsága 4485, szélessége 1856, míg magassága 1585 milliméter. 77 milliméterrel megnyújtott tengelytávja bőséges, széleskörűen variálható térkínálatot ad. A hátsó ülés hosszirányban 150 milliméterrel eltolható, 40:20:40 arányban három részre osztott támlájának dőlésszöge hét fokozatban állítható. A csomagtartó térfogata a hátsó ülés, illetve támlája pozíciójától függően 530-tól egészen 1525 literig variálható. Öt motorváltozat – három benzin és két dízelüzemű – szerepel a Q3 palettáján, első-, illetve quattro összkerékhajtáshoz csatlakozva. A győri erőforrások 110 (150 LE) és 169 kilowatt (230 LE) közöttiek. Mindegyik motor négyhengeres, közvetlen befecskendezésű és turbófeltöltésű, valamint erőteljes, kulturált és gazdaságos. A váltó hatfokozatú manuális vagy hétfokozatú S tronic lehet. A műutaktól távol állandó összkerékhajtás gondoskodik az optimális tapadási képességekről. Törésbiztonsága ötcsillagos.

e-tron

Az Audi e-tron, a márka első tisztán elektromos hajtásrendszerű SUV-modellje 408 lóerős teljesítményével nem csupán sportos, hanem a mindennapokban is kiválóan használható. Két, Győrben készülő elektromos motorja, valamint elektromos összkerékhajtása figyelemreméltó menetteljesítményt és agilis irányíthatóságot nyújt. Olyan innovatív technológiával rendelkezik, mint például a virtuális külső tükrök. 95 kW kapacitású akkumulátorával akár 400 kilométer is megtehető egy töltéssel. A Győrben gyártott két, összesen 660 newtonméter rendszer-forgatónyomatékot előállító villanymotorja álló helyzetből kevesebb, mint hat másodperc alatt gyorsítja 100 kilométer/órás sebességre az e-tront, a szabadidő-autó végsebessége eléri a 200 kilométer/órát. A nagytestű villanyautó 4901 milliméter hosszú, 1935 milliméter széles és 1616 milliméter magas, csomagtartója hátul 600, elöl 60 literes.