Ötből négy Toyota
A mértékadó JATO közzétette az áprilisi európai újautópiacra vonatkozó elemzését, amelyből kiderül, hogy Európa TOP5 zöld autójából 4 Toyota.
Áprilisban a vadonatúj Toyota Corolla hibrid változata végzett az élen, ezt követte a C-HR hibrid, a Yaris hibrid és a vadonatúj RAV4 hibrid. A mára Európában 50%-ban hibrideket értékesítő Toyota nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a az év első négy hónapjában 6,9%-os részesedéssel történelmi csúcsot ért el a részben vagy teljesen elektromos autók részaránya.
Miközben az év első négy hónapjában folytatódott a dízel eladások európai mélyrepülése, a részben vagy teljesen elektromos meghajtású autók értékesítéseisosem látott magasságokba szöktek. Január és április között 5,47 millió új autó talált gazdára Európában, ami 2,5%-os csökkenést jelent a tavalyi év azonos időszakához képest. Ugyanezen időszakban a dízel értékesítések újabb 15%-al csökkentek, így már csupán az európai újautó értékesítések 32,5%-át tették ki, ezzel párhuzamosan ugyanakkor komoly növekedést könyvelhettek el zöld meghajtások és a benzines hajtás. Április hónapban az újautó értékesítések 59%-át jelentették a benzines, 32%-át a dízel és 6,9%-át a részben vagy teljesen elektromos hajtások, szemben az egy évvel ezelőtti 56%-al, 36%-al és 5,5%-al. Arányaiban tehát a legnagyobb, 25,4%-os bővülést a részben vagy teljesen elektromos hajtások értékesítései könyvelhették el. E tekintetben ugyanakkor nem volt egységes a kép: míg az öntöltő hibrid elektromos autók (HEV) eladásai 22%-al nőttek, addig a plug-in hibrid (PHEV) értékesítések 8%-al csökkentek, az akkumulátoros elektromos eladások pedig 71%-al bővültek.
Mindennek eredményeképp a TOP5 európai zöld autó között négy öntöltő hibrid elektromos autó (HEV) és egy akkumulátoros elektromos autó (BEV) kapott helyet. Az első helyen a vadonatúj Toyota Corolla hibrid változata végzett 8.520 darabbal, ezt a jelek szerint megunhatatlan Toyota C-HR követte 8.485 darabbal, a harmadik helyen egy újabb Toyota sláger, a Yaris hibrid zárt 7.956 darabbal, a negyedik helyen a vadonatúj Toyota RAV4 hibrid végzett 5.481 darabbal, végül pedig a TOP5-be az ötödik helyen egyedüli nem Toyotaként beférő Renault Zoe zárta a sort.
A prémium márkájával, a Lexusszal együtt Európában a városi kisautó Toyota Yaristól a szupersportkupé Lexus LC-ig összesen 20 hibrid elektromos modellt kínáló Toyota mára mintegy 50%-ban hibrideket értékesít a kontinensen. Ennek, és az egész európai piac zöldülésének további lendületet adhat az eddig világszerte több mint 13,7 millió hibridet értékesítő japán autógyártó idei zöld modellinváziója. Míg a Toyota márka esetében a világ legnépszerűbb SUV-ja (RAV4), a világ legnépszerűbb személyautója (Corolla) és a világ legnépszerűbb felső-középkategóriás autója (Camry) jelentkezett vadonatúj generációval amelyek mind megkapták a világ legfejlettebb, negyedik generációs hibrid elektromos hajtását (sőt a Corolla esetében egyenesen két eltérő teljesítményű hibrid hajtás elérhető), addig a Lexus bemutatta a vadonatúj ES felsőkategóriás luxuslimuzint (a Camryhoz hasonlóan csak hibrid hajtással), az új RC hibrid kupét és a vadonatúj UX crossovert, amelyek mindegyike szintén a világ legfejlettebb hibrid hajtásával tarol.
A Toyota és a Lexus egyébiránt a magyarországi újautópiac zöldülésének motorját is jelenti: a két márka együtt a hazai hibrid elektromos eladások 80%-át, és a magyarországi részben vagy tejesen elektromos eladások 70%-át jegyzi. Miközben mára a Magyarországon gazdára találó Toyoták több, mint 40%-a környezetbarát hibrid, addig a Lexus esetébe gyakorlatilag 100% ez az arány.