Skip to content

trollverda.hu

Az autózás troll oldala

  • Kezdőlap
  • * Nyúz
  • * NapP képe
  • * Troll aki István
  • Toggle search form

Lexusból készült Ferrari

Posted on 2019-06-122019-06-12 By Troll aki István

Share this post:

Share on X (Twitter) Share on Facebook Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp

Egy új-zélandi rajongó megépítette álmai autójának mását. Az F40 LM replikáját ugyanúgy egy 740 lóerős, biturbó V8-as versenyblokk hajtja, mint az eredetit – épp csak a világ másik feléről származik, és a bolygó egyik legmegbízhatóbb motorjának tartják.

Mit tehet egy autóbolond, ha nagyjából másfél milliárd forintos szakadék választja el vágyai tárgyától? Az új-zélandi Steve Cox úgy döntött, nem hagyja, hogy a piszkos anyagiak megkeserítsék életét: ha már megvenni nem tudta a kinézett autócsodát, megépítette azt – méghozzá a rendelkezésére álló legjobb alapanyagokból. Így került az eredetire megszólalásig hasonlító Ferrari F40 LM replikába egy V8-as Lexus turbómotor…

Az 1989-ben bemutatott F40 LM korának talán legkívánatosabb Ferrari modellje volt. Az F40 kifejezetten versenypályára fejlesztett verziója (innen a „Le Mans” utótag) ugyanazt a 2.9 literes, duplaturbós V8-as blokkot használta, mint az alapkivitel, ám annak 484 lóerős teljesítménye helyett 770 lóerőt adott le percenkénti 7500-as fordulatszámon, köszönhetően az IHI turbófeltöltőknek és a túlméretes köztes töltő-levegőhűtőknek. Új befecskendezők, megerősített vázszerkezet, versenyváltó, nagyobb fékek, valamint intenzív tömegcsökkentés tette izgalmassá, a rendkívül korlátozott darabszám (az évek során nem egészen kéttucatnyi készült az autóból) pedig rendkívül értékessé: idén februárban a széria egy darabja 4,8 millió euróért (1,5 milliárd forint) talált új gazdára egy párizsi árverésen.

Steve Cox számára azonban ennek az összegnek a töredéke sem állt rendelkezésre, ezért hozzálátott a saját F40-esének megépítéséhez. Különleges acélötvözetből készült csövekből hegesztette össze a replika vázszerkezetét, és bár az eredeti karbon kompozit karosszériapaneleket megfelelő technológia híján nem tudta lemásolni, az általa alkalmazott üvegszálas panelek csupán minimális mértékben emelték a jármű tömegét – az eredeti 1050 kilogrammja helyett a replika 1200 kilót nyom. A kiszemelt blokk egy 4.0 literes V8-as Lexus erőforrás volt: az UZ-FE széria nem csupán azért volt stílusos választás, mert ugyanúgy 1989-ben debütált, mint a maranellói versenymotor, hanem mert szintén motorsport ihletésű erőforrásról volt szó, amelynek gyökereit az észak-amerikai CART szériában kereshetjük.

A japán-amerikai motor – szintén az F40-hez hasonlóan – alapkivitelében szerényebb teljesítményre volt képes, mint Steve Cox értelmezésében: az ezredfordulón útjára indított projekt jelenlegi kivitelében 750 lóerőt ad le, mindössze tízzel kevesebbet, mint az eredeti olasz ékszerdarab, ám karbantartása és üzemeltetése jóval problémamentesebb és költséghatékonyabb annál. A tulajdonos nem közölt pontos menetdinamikai adatokat autójával kapcsolatban, azt viszont megerősítette, hogy sem ABS, sem kormányszervo nincs az autóban. Noha a közel 370 km/h végsebességre képes, álló helyzetből 3,1 másodperc alatt 100 km/h-ra gyorsuló F40 LM adatai utolérhetetlennek tűnnek, a Lexus-kópia esélyeit javítja, hogy a Ferrari ötfokozatú kézi váltója helyett hatfokozatú szekvenciális erőátvitelt kapott.

Egy téren biztosan elmarad a nagy példakép mögött a Cox-féle változat; nem valószínű, hogy bárki másfél milliárd forintot fizetne érte. Az is igaz viszont, hogy ez csupán elméleti kérdés, hiszen építőjének esze ágában sincs eladni álmai autóját, helyette lelkes amatőrként versenyeken indul, ahogy az alábbi videóban is látható.

Fotók: motorious.com, HillClimb Monsters

Share this post:

Share on X (Twitter) Share on Facebook Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp
Nyúz Tags:Ferrari F40 LM replika, Lexus

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Európa legjobbja lett a The Loft
Next Post: Van képünk hozzá (19.06.12.) – Mercedes AMG CLA 35 Shooting Brake

kapcsolódó

  • Matushka szelleme Nyúz
  • Egy Lexus kombi, ami soha nem létezett Nyúz
  • Még 2040-ben is az olaj lesz a legfontosabb energiahordozó Nyúz
  • A Schiphol repülőtéren átszálló utasoknak már nincs szükségük negatív koronavírus tesztre Nyúz
  • Leclerc volt a leggyorsabb, de a falban végezte Nyúz
  • MigránCSCSok miatt történt a baleset az M5-ösön Nyúz
2019. június
hKscpsv
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
« máj   júl »
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • YouTube
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Mindenki nyugodjon le a pi…ába! Idén is megrendezték a legnagyobb hazai MINI találkozót
  • Széles körű wellness program
  • Új elnökségi tagok a Jövő Mobilitása Szövetség élén
  • Bocsárdi Károly lett Magyarország legjobb kamionsofőrje
  • Világelső energetikai technológiát állított üzembe a Toyota
  • Csaknem 200 helyszínen várják a tudomány iránt érdeklődőket
  • A teljes felsőoktatást megmozgatták a BME Egyetemi Napok
  • Nemzetközi nagyágyúk beszélnek Budapesten a legfrissebb mesterséges intelligencia trendekről
  • Nem vesztettek népszerűségükből a minilakások
  • Díjeső a HONOR-nak Kínában
  • Banktudós egyetemisták kerestetnek a teszten
  • A Lego tovább tesztel, de jelenleg lemondott az újrahasznosított műanyagból készített építőkockák gyártásáról
  • Tesztkörúton szereplő, digitális automata központi ütközővel felszerelt vonatot mutatott be a Rail Cargo Hungaria Zrt.
  • 5G-re épülő autóipari megoldások tesztelésére állított fel projektcsapatot a Bosch és a Vodafone
  • A Suzuki V-Strom 800DE az „Alpen Masters 2023” tesztgyőztese
  • Bárányba borul szeptember utolsó hétvégéje
  • Mi kerüljön az iskolai kulcsba?
  • Harminc különböző ízű és formájú kürtőskalácsot lehet megkóstolni az Állatkertben
  • Ezért lehet fontos segítség a konyhában egy okosmérleg
  • Varázslat a tányérokon
  • Anita és Sanyi a csoDálatoS DS 9 E-Tense modellel is megismerkedett
  • Begurulva a tik-tokon is!
  • Kivételes Land Cruiser 2024 First Edition podcast
  • Exkluzív Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A születése óta vak Karvai Sándor megszelidítette az Acer ES 5 elektromos rollert
  • Egy kevéske “alap” Sandero
  • Nincs megállás! A tik-tokon is elindultunk!
  • 2024-es Toyota Land Cruiser First Edition podcast
  • Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A plug-in Priusszal is ismerkedtünkToyota Prius
  • Többen ki vannak akadva, hogy megbilincseltek egy piroson áthajtó hisztis pi…-t! És, ha ezt a f…t elcsapja egy autó, akkor ki a hibás?! Megmondó
  • Védőfelszerelések nélkül fertőtlenítik az autómegosztó járműveit! Megmondó
  • Baleset-megelőzés, mi?! Lóf…t!!! Megmondó
  • Troll aki István rácsodálkozása a Mercedes A osztályra Megmondó
  • SMS-ezés helett a fogalmakat kellene ismerni és gondolkodni kellene, baszd meg!!! Megmondó
  • Takarítsd le az autót, mielőtt elindulsz Megmondó
  • Troll aki István komoly és fontos üzenete Megmondó

In memoriam Zsiska Ferenc

IMEDIA

NMHH

MTI

Copyright © 2023 trollverda.hu.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

trollverda.hu
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.