Robbant az e-bomba! Öt évet ugrott előre az elektromosítás terén a Toyota

Akkumulátormegosztás, járműmegosztás és információmegosztás

A Toyota által felvázolt jövőkép, az úgynevezett EV-ökoszisztéma alapja az akkumulátormegosztás, a járműmegosztás és az információmegosztás. A japán autógyártó olyan sztenderdizált akkumulátorokat fejlesztett ki amelyek a járművek mellett számos egyéb területen energiaforrásul használhatóak az okosvárosokkal kapcsolatos elképzeléseknek megfelelően (legyen szó autókról, munkagépekről, otthonokról, irodákról) szabadon cserélhetőek és nem utolsósorban újrahasznosíthatóak – és az ezt támogató infrastruktúra kialakítása révén megújuló energiaforrások révén tölthetőek. Az ezen akkumulátorok jelentette áttörésre, valamint a mesterséges intelligencia és a robotika terén vezető fejlesztéseire alapozva a Toyota önvezető, és az autó-autó, autó-infrastruktúra és autó-otthon közötti kommunikációra képes elektromos autók révén kíván mobilitási szolgáltatásokat kínálni. A Toyota elképzeléseit az alábbi linken megtekinthető videó mutatja be:

https://www.youtube.com/watch?v=3T69JouS-Yo

Új akkumulátoros elektromos Toyoták és Lexusok sora érkezik

Miközben a Toyota stratégiájának továbbra is meghatározó részét képezik majd a városi forgalomban akár 50-70%-ban tisztán elektromos üzemben, károsanyakibocsátásmentesen közlekedő hibrid elektromos (HEV), és az abszolút zöld, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás elektromos (PHEV) autók, az új sztenderdizált akkumulátor koncepció, és a CATL-el és a BYD-del kötött együttműködés révén megnövekedett akkumulátor gyártási kapacitás révén felgyorsítja akkumulátoros elektromos (BEV) modelljeinek bemutatását.

A Toyota új sztenderdizált akkumulátor koncepciójának, és az ezáltal elősegített zéró emissziójú társadalom víziójának megértését az alábbi videó segíti:

https://www.youtube.com/watch?v=3T69JouS-Yo

A világ legszélesebb hibrid elektromos (HEV) modellportfólióját jegyző Toyota még idén a Genfi Autószalonon bejelentette, hogy hogy 2020-tól évente minimum egy plug-in hibrid elektromos (PHEV) modellel bővíti majd európai kínálatát és ugyancsak 2020-tól kezdődően rövid idő alatt 10 akkumulátoros elektromos (BEV) modellt mutat be világszerte, amelyek közül 3 legkésőbb 2021-ig Európában is kapható lesz. A mostani bejelentés kapcsán ugyanakkor a vállalat konkrétumokat is elárult az érkező modellekről, amelyek a megnövekedett akkumulátor gyártási kapacitás révén a vártnál jóval korábban érkezhetnek, lehetővé téve a vállalat számára az 5 éves időugrást. Annyi már most tudható, hogy az érkező modellek között lesz nagyméretű elektromos SUV, közepes méretű elektromos áruszállító, közepes méretű elektromos szedán, közepes méretű elektromos crossover, közepes méretű elektromos SUV (a Subaruval közös fejlesztésben) és elektromos kisautó (a Suzukival és a Daihatsuval közösen fejlesztve). Ezen felül a Toyota bejelentette úgynevezett ultra-kompakt és gyalogos közlekedést segítő járműkínálatának bemutatását is, 2020-tól.

A CIKKNEK MÉG NINCS VÉGE!
LAPOZZ A KÖVETKEZŐ OLDALRA!