Skip to content

trollverda.hu

Az autózás troll oldala

  • Kezdőlap
  • * Nyúz
  • * NapP képe
  • * Troll aki István
  • Toggle search form

A vadonatúj Camry letisztult formavilága sokakat megszólít?

Posted on 2019-06-032019-06-03 By Troll aki István

Share this post:

Share on X (Twitter) Share on Facebook Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp

Az európai piacra és így Magyarországra 15 év után visszatérő Toyota Camry kétségkívül a piac egyik legnagyobb várakozások övezte modellje. A felső-középkategória értékesítéseit ugyan idehaza is a flottaeladások határozzák meg (az idei év első negyedévében a D/E szegmens eladásainak 86,9%-át vállalati flották jegyezték), az úgynevezett ’user-chooser’ flották azonban az üzemben tartási költségek (TCO) mellett egyre hangsúlyosabb szempont a dizájn és a modell által képviselt imázs is. E tekintetben pedig a világ legfejlettebb környezetbarát öntöltő hibrid elektromos hajtásával érkező Camry azonnal berobbant a szegmens legjobbjai közé: a vadonatúj új GA-K platform nagymértékű szabadságot biztosított a Toyota mérnökök számára a formatervezés és a helykihasználás terén, amelynek révén a letisztult, elegáns, mégis divatos külső formavilágot kompromisszumoktól mentes helykínálattal kombinálja. A szegmens legnagyobb autójában ráadásul az új ‘Catamaran Under Priority’ formanyelv dominálta kialakítás révén tökéletesített ergonómiájú első és hátsó ülések kaptak helyet, amelynek köszönhetően a modell minden versenytársánál tágasabb és elegánsabb, igazi presztízs autóvá vált.

A Toyota vadonatúj GA-K padlólemezének köszönhetően a 15 év után visszatérő, óriási várakozások övezte Camry széles, mélyen ülő és áramvonalas kialakítású presztízslimuzin lett. A határozottan alacsonyan húzódó tetővonalhoz és a mélyen ülő motorházfedélhez rövid első túlnyúlás társul, így a kerekeket maximális mértékben ki lehetett tolni a karosszéria sarkaiba; ez széles, határozott kiállással vértezte fel az új Camry Hybrid modellt. Az utastér padlója, valamint az első és hátsó utasok csípőpontja egyaránt a lehető legalacsonyabbra került, mélyen tartva az új Camry tömegközéppontját. A hosszú tengelytáv által meghatározott térben az első és hátsó csípőpontokat egyaránt úgy helyezték el, hogy optimális vezetői helyzetet valósítsanak meg, illetve az első helykínálat ne menjen a hátsó rovására.

Elegáns külső formavilág

Stílusában az új Camry Hybrid merész és feltűnő, harmonikus keveredése a sportos éleknek és töréseknek a sima lemezfelületeken. Szemből a márka Under Priority és Keen Look formanyelvének bátor evolúciója ölt testet a Catamaran Under Priority stílusú lökhárítóban is.

A vékony és mély felső hűtőrácsozat kihangsúlyozza a Toyota emblémát, és a végein magába foglalja a keskeny fényszórókat, amelyek LED technológiával működnek, és igencsak látványos nappali menetvilágítást (DRL) is tartalmaznak. A nagy, trapéz alakú alsó légbeömlő majdnem teljes szélességben kitölti a lökhárítót, csak az alsó sarkok maradnak szabadon, közrefogva a hűtőrácsot, miközben kettős hajótestű katamaránként emelkednek ki, hangsúlyozva az új Camry Hybrid nyomtávját és szélességét. Magát a hűtőrácsot vízszintes pálcák alkotják, melyeket úgy terveztek, hogy vizuálisan erősítsék a Catamaran Under Priority dizájn hatását, valamint agresszivitással és presztízzsel ruházzák fel a széles, alacsony frontrészt. Oldalnézetből az alacsony gépháztető és tetővonal kombináció szintén alacsony övvonallal párosul, ami olyan hatást eredményez, mintha a karosszéria lefelé húzná a tetővonalat. Ez vizuálisan hozzájárul ahhoz, hogy az új Camry súlypontja még alacsonyabbnak tűnjön. A kényelem érdekében a tetővonal hosszan elnyúlik, így a tengelytávon túl nem nyúló kompakt oldalüvegezés egyedülálló sportos stílust teremt. A farrész a hátsó kerékívek között kiemelkedő vállakkal befelé keskenyedik. Lent, a lökhárítónál a sarkokhoz húzott LED-es hátsó lámpák tovább hangsúlyozzák az új Camry szélességét, dinamikus kiállását. Az új Camry Hybrid vásárlói 17 és 18 colos könnyűfém keréktárcsák, valamint nyolcféle karosszériafényezés közül választhatnak.

A prémium kategória autóit idéző utastér

Az új Camry belsejét átgondoltan, nagy figyelemmel tervezték meg, hogy hatásosan ötvözze a funkcionalitást, a stílust és a kézműves minőségű kidolgozást. Érzéki vonalaival az új műszerfal ideális kombinációja az ergonómiának és a vezetőközpontú környezetnek, miközben az első utasnak tágas teret kínál. A letisztult elrendezéssel, a finoman kidolgozott textúrákkal és az anyagok következetes felhasználásával az utastér kiemelkedő minőséget és presztízst sugároz.

A műszerfal immár kevésbé vaskos. Ez, valamint a mélyre húzott motorháztető, a magasan futó övvonal, a vékony A-oszlop és a külső tükrök keskeny tartószerkezete jó kilátást biztosít előre, és kiváló körkörös látómezőt kínál. A remek kilátáshoz egy új ablaktörlő rendszer is hozzájárul, ami a ‘Lo’ üzemmódba kapcsolva automatikusan nagyobb területet töröl át az A-oszlop mellett.

A bőrborítású kormánykeréken megtalálhatók a multiinformációs kijelző és a vezetéssegítő rendszerek kezelőszervei. A memória funkcióval kiegészített volán magassága és mélysége motorosan állítható. Az audiorendszer, a klímaberendezés vezérlője és a fedélzeti tájékoztató és szórakoztató rendszer 8 colos képernyője észrevétlenül, hézagmentesen simul bele a széles és magas középkonzol teljesen sötét, zongoralakk fekete felületébe. A Human Machine Interface (HMI) rendszer három könnyen leolvasható képernyőből áll: a kiválóan látható, színes, 10 colos head-up kijelzőből, a 7 colos multiinformációs kijelzőből, és a középkonzolon elhelyezett 8 colos képernyőből, amely magába foglalja a Toyota Touch® 2 with Go multimédia rendszer legújabb változatát. A jobb funkcionalitás, megjelenés és kellemesebb tapintás érdekében a kapcsolókat teljesen újratervezték. Gondosan alakították ki kezelőszervek formáját és ergonomikusan helyezték el azokat, beleértve a kiváló minőségű, selyemfényű fémkapcsolókat is. A sima textúrájú felületek és a műszerfal kivitelezésének minősége egyértelműen magas szintű precizitásról tanúskodik. A tágas utastér minden felülete kiváló minőségű, puha tapintású, alápárnázott, rugalmas bőrt, elegáns fa díszléceket vagy újonnan kifejlesztett szaténkróm dekorációt vonultat fel. Elérhető a szintén új Tigrisszem dekoráció is: ennek mintája, mélysége és fényessége a látószög függvényében változik, éppen úgy, mint a tigrisszem drágakőé. A rejtett világítás prémium minőséget sugallva borítja fénybe a vezető és az első utas lábterét, a kesztyűtartó belsejét, valamint a váltókar előtt elhelyezett konzoldobozt, ahol az elektromos aljzat és az USB port is található. A vásárlók bőr vagy szövet kárpitozás, valamint kétféle belső színvilág közül választhatnak: bézs (bőr), sötétszürke szőnyeggel és a műszerfal felső részénél kétféle árnyalatú bézzsel; valamint fekete (szövet vagy bőr), amely hangsúlyosan kiemeli az utastér új, selyemfényű króm betétjeit.

Páratlanul kényelmes ülések, tágas csomagtartó

Az új GA-K platform által biztosított, kiemelkedően dinamikus vezethetőségi jellemzőkhöz igazodva az első üléseket úgy alakították ki, hogy határozott megtámasztást és oldaltartást nyújtsanak, ugyanakkor pihentetőbbek is legyenek. A háttámla válltájon szélesebb, a testet körül ölelő kialakítása révén a sportautókat idéző, kiváló oldalirányú megtámasztást nyújt. Az ülőlap az ischiális csontnál vastagabb, a medence alatt pedig vékonyabb uretán réteget alkalmazva nyújt optimális megtámasztást, míg a hátulsó megtámasztó rudazat előbbre hozatalával megnőtt az alátámasztás nyomása. A hát alsó részét és az izmokat kevésbé terhelő, ezért kevésbé fárasztó, és így a lehető legkényelmesebb vezetői üléshelyzet érdekében a háttámla rugóit hátrébb költöztették. Ezen túlmenően megnövelték a háttámlarugók alsó részének, valamint az ülőlap hátsó szélén alkalmazott rugók merevségét, így az ülés stabilabban tartja az utast. Az első ülés 260 mm-es hosszirányú állíthatósága optimális üléshelyzetet garantál; a vezető és az utasülések egyaránt elérhető motoros állítású, illetve fűthető kivitelben kaphatók. Az első ülésekhez hasonló kialakítású hátsó ülések két kivitelben rendelhetők: 60:40 arányban osztva dönthető változatban, vagy 40:20:40 arányban osztott, motorosan állítható dőlésszögű, széles fejtámlákkal ellátott kivitelben. A hátsó középső kartámasz széles felülete fokozott kényelemről gondoskodik. A motorosan állítható háttámla a központi kartámasz elülső részén kialakított, kapacitív érintőfelületről szabályozható: a hátsó utasok ezen a kezelőfelületen keresztül módosíthatják a légkondicionáló, az audiorendszer és a háttámla dőlésszögének beállításait. Végezetül a kettős keresztlengőkaros hátsó felfüggesztés alkalmazása révén a lengéscsillapítók kevesebb helyet rabolnak el a csomagtérből, így az új Camry Hybrid csomagtartója 500 literes a motorosan állítható támlájú hátsó ülések, és 524 literes a 60:40 arányban osztott támlájú hátsó ülések esetén.

Share this post:

Share on X (Twitter) Share on Facebook Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp
Nyúz Tags:Camry, formavilág

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Ismét csoda lesz a kutakon! Szerdától csökken az üzemanyagok ára
Next Post: Van képünk hozzá (19.06.04.) – Subaru Crosstrek Desert Racer

kapcsolódó

  • A járvány előttinél is több KLM-járat lesz Budapestre Nyúz
  • Mától gyakrabban indulnak a BKK járatok Nyúz
  • A Toyota bemutatta a világ első üzemanyagcellás mobil kórházát Nyúz
  • A Honda a jövő év végén kiszáll a Forma-1-ből Nyúz
  • Lexus LC Inspiration Nyúz
  • Bezárhatnak az OMV benzinkútjai Magyarországon, a Mol nem képes fedezni a kiesést Nyúz
2019. június
hKscpsv
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
« máj   júl »
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • YouTube
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • A MINI oxfordi gyára is elektromos üzemmódba kapcsol
  • Ideális fényviszonyok különféle vezetési helyzetekben
  • Így dolgozik a BKK „különleges ügyosztálya”
  • Közlekedésbiztonsági családi napon dől el, ki Magyarország legjobb kamionsofőrje
  • A Bentley Mulliner háromkerekűje az Ultimate Kindergarten Flex
  • Immár teljes a 12. Szemrevaló Filmfesztivál programja
  • Idiopátiás tüdőbetegség – ritka, mégis sokakat érint Magyarországon is
  • A szerelem legédesebb pillanatait hozza el Bella Poarch és Lauv közöse
  • Innováció az optikai szemüvegek területén
  • Újra keresettek a klasszikus képzések
  • A Suzuki V-Strom 800DE az „Alpen Masters 2023” tesztgyőztese
  • A laboratóriumi és klinikai tesztek mellett neuropszichológusok játékos tesztekkel vizsgálják a szellemi képességek lehetséges hanyatlását
  • Ezt a vad külsejű autonóm buszt most Európában tesztelik
  • A tesztelések után 19 eljárás indult kakaóitalpor-forgalmazók ellen
  • Határon túl is keresik a legokosabb fiatal agrártudóst a teszteken
  • Átb*szás! Megtévesztették a fogyasztókat a Regenera ital másnaposság elleni hatásáról
  • Borlepárlási támogatás segíti a borászatokat
  • Séflegendák és bajnokok mutatják meg, mit tudnak
  • Egymillió, kidobásra ítélt ételcsomagot mentett meg egy magyar startup applikációja
  • Tizennégy új magyar étterem kapott idén Michelin-ajánlást
  • Anita és Sanyi a csoDálatoS DS 9 E-Tense modellel is megismerkedett
  • Begurulva a tik-tokon is!
  • Kivételes Land Cruiser 2024 First Edition podcast
  • Exkluzív Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A születése óta vak Karvai Sándor megszelidítette az Acer ES 5 elektromos rollert
  • Egy kevéske “alap” Sandero
  • Nincs megállás! A tik-tokon is elindultunk!
  • 2024-es Toyota Land Cruiser First Edition podcast
  • Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A plug-in Priusszal is ismerkedtünkToyota Prius
  • Többen ki vannak akadva, hogy megbilincseltek egy piroson áthajtó hisztis pi…-t! És, ha ezt a f…t elcsapja egy autó, akkor ki a hibás?! Megmondó
  • Védőfelszerelések nélkül fertőtlenítik az autómegosztó járműveit! Megmondó
  • Baleset-megelőzés, mi?! Lóf…t!!! Megmondó
  • Troll aki István rácsodálkozása a Mercedes A osztályra Megmondó
  • SMS-ezés helett a fogalmakat kellene ismerni és gondolkodni kellene, baszd meg!!! Megmondó
  • Takarítsd le az autót, mielőtt elindulsz Megmondó
  • Troll aki István komoly és fontos üzenete Megmondó

In memoriam Zsiska Ferenc

IMEDIA

NMHH

MTI

Copyright © 2023 trollverda.hu.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

trollverda.hu
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.