Messziről jött…

SOROZATBAN NYOLCADIK ALKALOMMAL AZ ÉLEN AZ ÜGYFÉLELÉGEDETTSÉG TERÉN A LEXUS NORVÉGIÁBAN

A Lexus Norvégiában újra egyértelmű győztese lett a nagy presztízsű Autoindex közvélemény-kutatásnak, amely Skandinávia legnagyobb, autótulajdonosok körében végzett közvélemény-kutatása: a felmérés a járművásárlók teljes vásárlói tapasztalatát vizsgálja autójukkal, valamint az autómárkák kereskedelmi és értékesítés utáni szolgáltatásával kapcsolatban. Idén több mint tizenegyezer norvég autótulajdonos vett részt a közvélemény-kutatásban.

A környezetbarát öntöltő hibrid elektromos autóiról ismert Lexus nem csupán a legmegbízhatóbb és legkifinomultabb, a kézműves kidolgozást a high-tech technológiákkal ötvöző autók megépítésére törekszik, de az ügyfélélmény tekintetében is egyedülállót igyekszik nyújtani – a jelek szerint sikerrel. Mindennek kulcsa nem más, mint Lexus egyik alapelve, az Omotenashi, azaz a hagyományos japán vendégszeretet, amely átjárja nem csupán az autók belső kialakítását de az ügyfelekkel kapcsolatos valamennyi tevékenység minden apró elemét is.

Nekünk ez már minden évben ünnepnap!” – kommentálja a hírt Knut-Erik Jahnsen, a Lexus norvégiai igazgatója. „Vásárlóink számára különleges élményt szeretnénk nyújtani, az első kereskedőlátogatástól kezdve az új autó átvételén keresztül a szervizelésig. Egész évben keményen dolgozunk, munkatársainkat különleges továbbképzésekre küldjük Európába és Japánba, hogy még jobb szolgáltatást biztosíthassanak. Csodálatos, hogy ezt az ügyfeleink évről évre nagyra értékelik, méghozzá az iparág legjobbjának való elismeréssel.”

Az Autoindex felmérést a Loyalty Group International készíti el évente. Különböző tényezőket vizsgálnak, így a vezetési és utazási élményt (40% súlyozás), a kereskedői és vásárlási élményt (20%), a szolgáltatás és szerviz élményt (20%), valamint a márka iránti lojalitást (20%). Idén a Lexus újra megnyerte mind a négy kategóriát. A Lexus közismerten műszaki beállítottságú vállalat, amely különleges megoldásokkal és kiváló minőségű termékekkel büszkélkedhet. De az Autoindexben elért dominancia titkos összetevője Jahnsen szerint mégis egy szóban foglalható össze: Omotenashi. Ez a szó pedig a japán vendégszeretetet fejezi ki.

Az Omotenashi alapvető érték a japán kultúrában, és alapvető a Lexus számára is. Mindig velünk van. Meghatározza az ügyfél és a termék iránti elkötelezettségünket, és például abban is szerepet játszik, hogy több ezer órát töltünk olyan részletek tökéletesítésével, mint az ajtók záródásának hangja, vagy a színek kiválasztása. Az Omotenashi folyamatosan figyelmeztet ügyfeleink igényeire, és arra, hogy az elvártnál mindig többet teljesítsünk. Arra, hogy feltétel nélküli tisztelettel gondoskodjunk ügyfeleinkről.” – avat be Knut-Erik Jahnsen.