A legmodernebb valósidejű grafikai platform segíti a Lexus tervezőit és ügyfeleit
Az autóipar minden mozzanatát forradalmasítja a számítógépes 3D modellezés alkalmazása, a tervezéstől egészen a marketingig. Az úgynevezett valósidejű háromdimenziós környezet alkalmazása a mérnökök és dizájnerek munkáját hatékonyabbá, az ügyfélélményt pedig teljesebbé teszi.
A Unity Technologies valószínűleg ismerősen cseng azok számára, akik otthonosan mozognak a 3D szimulációk, a kiterjesztett és virtuális valóság alapú videojáték-platformok világában. A vállalat által fejlesztett szoftverek azonban egy jóval „komolyabb” területen, az autóiparban is egyre nagyobb jelentőséghez jutnak.
Amikor a Lexus 2016-ban bemutatta az LC kupét, az új zászlóshajó előremutató műszaki tartalmával és szépséges formavilágával azonnal lenyűgözte a szakmai és vásárlóközönséget. A színfalak mögött azonban egy harmadik, nem kevésbé korszakalkotó innováció is kapcsolódott a modell premierjéhez. A Lexus a piacvezető Unity Technologies grafikai motorján alapuló platformja segítségével hozta létre minden idők legfejlettebb konfigurátorát. A mozgás alapú, valós idejű szimuláció a virtuális valóság világába repítette el a felhasználót, aki szó szerint körbejárhatta az új modellt, dinamikusan módosítva annak színeit és beltéri burkolatait. A leendő ügyfelek így már azelőtt testközelből megismerhették az autót, hogy annak első példányát legyártották volna, a várakozásokat meghaladó, korai eladások pedig igazolták a fejlesztés eredményességét.
A virtuális túra valóban új korszakot nyit az autóértékesítés támogatásában – az ügyfelek úgy részesülhetnek testre szabott, részletes termékprezentációban, hogy akár otthonukat sem kell elhagyniuk hozzá –, a szakértők szerint azonban ennél is nagyobb potenciállal bír a technológia az olyan, költség- és időigényes folyamatok optimalizálásában, mint a műszaki fejlesztés vagy a formatervezés.