Skip to content

trollverda.hu

Az autózás troll oldala

  • Kezdőlap
  • * Nyúz
  • * NapP képe
  • * Troll aki István
  • Toggle search form

5G mobilhálózatot használó önvezető autók bemutatója a ZalaZONE tesztpályán

Posted on 2019-05-222019-05-22 By Troll aki István

Share this post:

Share on X (Twitter) Share on Facebook Share on Pinterest Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp

Magyarországon először mutatott be manővereket 5G hálózaton kommunikáló önvezető járművekkel, valós körülményeket szimuláló környezetben a Magyar Telekom, a T-Systems Magyarország, az Ericsson Magyarország, Budapesti Műszaki Egyetem, az iMar Navigation, valamint az APZ Kft. A zalaegerszegi ZalaZONE járműipari tesztpálya május 20-i hivatalos átadásán a részvevők megtekinthették a T-Systems Magyarország önvezető autók tesztelésére is alkalmas, egyedileg a tesztpályára kialakított smart parking rendszerét is.

A Magyar Telekom 2019 januárjában indította el Magyarország első szabványos 5G tesztállomását Zalaegerszeg belvárosában. A városközponti bázisállomás mellett a vállalat a ZalaZONE pályán is 5G-képessé alakította a meglévő adótornyát, melynek célja, hogy a tesztpálya a hagyományos mellett a hálózatba kapcsolt önvezető autók fejlesztésére, tesztelésére is alkalmassá váljon.

Az 5G mobiltechnológiát az Ericsson Magyarország telepítette a járműipari tesztpályára, felhasználva a Telekom helyszíni adótornyát, a szélessávú optikai kapcsolatot és az energiaellátást. A teszthálózat megvalósítását az Ericsson, a Telekom és a T-Systems Magyarország mérnökei közösen végezték. A helyszínen az 5G hálózat jelenleg a 3,5 GHz-es frekvencia sávban üzemel, amelynek ideiglenes használatához az Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) adott engedélyt. Az 5G hálózat 10 ms alatti késleltetése teszi lehetővé, hogy az önvezető autók a központi infrastruktúrán keresztül biztonságosan kommunikálhassanak egymással és egy opcionális vezérlő központtal, és megbízhatóan reagálhassanak a forgalmi helyzetekre.

A kialakított infrastruktúrán a Budapesti Műszaki Egyetem a ZalaZONE-nal közösen kifejlesztett speciális önvezetőautó-tesztelési módszerét mutatta be. A közös kutatási program keretében kidolgozott ún. szcenárió alapú tesztelési módszer (Scenario-in-the-Loop – SciL) lényege, hogy elmossa a határokat virtualitás és a valóság között, az autonóm járművek funkcionalitását a valós környezethez hasonló, komplex közlekedési helyzetben, biztonságos körülmények között teszteli. A SciL tesztelési keretrendszer részeként egyedileg kialakított SMART autó a demó alatt egyaránt reagált a szimulációs környezetben, a virtuális térben elhelyezett, és a valós térben az autó által önállóan, szenzorokkal érzékelt objektumokra – mindezt az 5G hálózatot felhasználva. A bemutatott megoldás érdekessége, hogy az autó teljesen önálló módon reagál a gyalogos megjelenésére anélkül, hogy a vezető beavatkozna.

Az iMAR Navigations tesztautói ezt követően valós idejű forgalmi szituációkat demonstráltak a nemrégiben bemutatott PEGASUS munkamenet szerint: az úgynevezett Traffic Simulation Vehicle (Forgalmi Szimulációs Jármű) teljesen automatizált üzemmódban mutatott be előzést, elhaladást a ZalaZONE pálya smart city területe mellett, szintén az 5G infrastruktúrán alapuló kommunikációs rendszert felhasználva.

A következő generációs 5G mobiltechnológia az eddigieknél megközelítőleg tízszer nagyobb adatátviteli sebességet és jelentősen rövidülő válaszidőt, egyben a mostaninál lényegesen jobb ügyfélélményt biztosít majd. A jelenlegit lényegesen meghaladó kapacitásnak köszönhetően több tízmillió eszköz hálózatra való kapcsolódása válik lehetővé egyidőben. A merőben új hálózati koncepció a vezetékes és a mobil kommunikáció előnyeit egyesíti. Lehetőségei nemcsak a sebességben rejlenek, hanem a beépített hálózati intelligenciában és a más technológiákkal történő együttműködésre való képességben is. Mindennek köszönhetően az 5G számos új megoldást hoz majd az ipar, az energetika, a mezőgazdaság, a közlekedés, az egészségügy, az oktatás, és szinte az élet minden területén. Az új technológia várhatóan néhány éven belül válik általánosan elérhetővé Európában.

„Büszkék vagyunk arra, hogy partnereinkkel közösen, valós körülmények között tudjuk bemutatni, milyen szerepe van az 5G hálózatnak az autóipari fejlesztésekben, különös tekintettel az önvezető technológia elterjedésére. A ZalaZONE tesztpálya Európában egyedülálló módon számos autóipari gyártó számára nyújt kivételes tesztelési lehetőséget, felhasználva a Magyar Telekom által a pályán kialakított 5G hálózati infrastruktúrát is” – mondta el a bemutatót követően Rékasi Tibor, a Magyar Telekom vezérigazgatója.

„Magyarország, a hazai járműipar, az infokommunikációs szektor és valamennyi érintett hazai szereplő számára kiemelt esemény a zalaegerszegi járműipari tesztpálya átadása. A mindeddig külön zajló fejlesztések – önvezető járművek, 5G hálózat, infrastruktúra és hálózati kommunikáció – a tesztpályán közösen folytatódhatnak, komoly versenyelőnyt teremtve a hazai szereplőknek mind régiós, mind európai szinten. A rendkívüli sebességgel változó világban a kormányzat, a piac és a kutatás-fejlesztéssel foglalkozó innovációs szereplőknek át kell lépniük a hagyományos szerepeken és új együttműködési formákat kell teremteniük. Ezért is példaértékű a ZalaZONE tesztpálya” – tette hozzá Kaszás Zoltán, a T-Systems Magyarország vezérigazgatója, a Zalai Önvezető Jármű Klaszter elnöke.

„Az Ericsson Magyarország nagyon büszke arra, hogy vezető 5G technológiájával segíthette az ország első 5G hálózatot használó önvezető autós bemutatóját a zalai tesztpálya avatóján. Ez a projekt jó példa arra, ahogy a különböző iparágak közötti szoros kooperációja lehetővé teszi az 5G technológia előnyeinek és lehetőségeinek hatékony kiaknázását” – emelte ki Éry Gábor, az Ericsson Magyarország vezérigazgatója.

„Az ipar, a kormányzat és az akadémiai szféra sikeres innovációs együttműködésének kiváló példája a ZalaZONE tesztpálya, mely a hagyományos járművek és az automatizált járművek speciális vizsgálatain felül ideális környezetet teremt a legújabb telekommunikációs megoldások kipróbálására, tesztelésére és járműves környezetben történő alkalmazhatóságuk demonstrálására. A BME – biztosítva a tudományos hátteret – büszke arra, hogy kezdettől fogva részese lehet ennek a folyamatnak” – emelte ki Dr. Szalay Zsolt, a Műegyetem tanszékvezetője, a ZalaZONE tesztpálya innovációs és kutatási vezetője.

„Nagyra értékeljük a meghívást, hogy a zalai tesztpályán egyetemi kutató- és távközlési partnereinkkel mutathatunk be egy olyan vezető technológiai megoldást, amely már most megfelel a SAE (Society of Automotive Engineers) 5. szintjének, azaz teljesen automatizált. Érdeklődéssel várjuk Magyarország és Németország további szoros együttműködését az európai autóipar megerősítésére, melynek során a legversenyképesebb, megbízható megoldásokat mutathatunk be megfelelve a magas színtű európai szabványoknak, melyeket a ZalaZone teszt pályán hitelesítenek majd” – mondta Dr. Edgar v. Hinüber, az IMAR Navigation németországi vezérigazgatója.

A megnyitóval egyidőben adta át a pályára telepített, Sparkon megoldáson alapuló okos parkolási rendszerét a T-Systems Magyarország. A szenzorokkal figyelt parkolási területről jelenleg applikáción keresztül kapnak információt az irányítók. A folyamatos közös fejlesztés célja, hogy az önvezető autók irányítás nélkül is értelmezni tudják a parkolási rendszer adatait, így nagyobb távolságból is optimalizálni tudják a parkoláshoz szükséges időt előre lefoglalva a használni kívánt parkolási helyet.

Share this post:

Share on X (Twitter) Share on Facebook Share on Pinterest Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp
Nyúz Tags:ZalaZONE

Bejegyzés navigáció

Previous Post: A Total úttörő kenőanyag termékcsaládja az elektromos és hibrid járművek számára
Next Post: Innovatív tehergépjármű-abroncsokat dob piacra a Goodyear

kapcsolódó

  • Nagyot ütött a Super Bowl szünetében a Toyota Nyúz
  • A legújabb japán szabadalom lenne? Nyúz
  • #maradjotthon! Shelby Toyota 2000GT sablon Nyúz
  • Nem érdemes az autóban hagyni a kézfertőtlenítőket Nyúz
  • A Magnus Aircraft Fusión 212 kisrepülőgépe bemutatkozik az Egyesült Államokban Nyúz
  • Fennállásának harmincadik évfordulóját ünnepli a ferihegyi Aeropark Repülőmúzeum Nyúz
2019. május
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« ápr   jún »
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • YouTube
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Hátul még tágasabb
  • Új vezető a LIEGL & DACHSER Logisztikai Kft. pénzügyi osztályának élén
  • Forgalmi változások lesznek szombaton az Eurojackpot Szuperkoncertje miatt a Puskás Aréna környékén
  • A Siemens Mobility és az ÖBB digitalizálja ausztriai vasúthálózatát
  • Kifutottak első útjukra a Bahart új hajói
  • Életre kel a Magányos Cédrus
  • Aki bújt, aki nem – A Random Trip pop ódát írt Veszprémhez
  • Küldd a szeretet jelét!
  • Ezreket spórolhatunk az iskolakezdésnél a könyveken, ha jól használjuk a keresőt
  • A QNAP bemutatja az ARM-alapú AI NAS-t
  • 5G-re épülő autóipari megoldások tesztelésére állított fel projektcsapatot a Bosch és a Vodafone
  • A Suzuki V-Strom 800DE az „Alpen Masters 2023” tesztgyőztese
  • A laboratóriumi és klinikai tesztek mellett neuropszichológusok játékos tesztekkel vizsgálják a szellemi képességek lehetséges hanyatlását
  • Ezt a vad külsejű autonóm buszt most Európában tesztelik
  • A tesztelések után 19 eljárás indult kakaóitalpor-forgalmazók ellen
  • Átb*szás! Megtévesztették a fogyasztókat a Regenera ital másnaposság elleni hatásáról
  • Borlepárlási támogatás segíti a borászatokat
  • Séflegendák és bajnokok mutatják meg, mit tudnak
  • Egymillió, kidobásra ítélt ételcsomagot mentett meg egy magyar startup applikációja
  • Tizennégy új magyar étterem kapott idén Michelin-ajánlást
  • Anita és Sanyi a csoDálatoS DS 9 E-Tense modellel is megismerkedett
  • Begurulva a tik-tokon is!
  • Kivételes Land Cruiser 2024 First Edition podcast
  • Exkluzív Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A születése óta vak Karvai Sándor megszelidítette az Acer ES 5 elektromos rollert
  • Egy kevéske “alap” Sandero
  • Nincs megállás! A tik-tokon is elindultunk!
  • 2024-es Toyota Land Cruiser First Edition podcast
  • Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A plug-in Priusszal is ismerkedtünkToyota Prius
  • Többen ki vannak akadva, hogy megbilincseltek egy piroson áthajtó hisztis pi…-t! És, ha ezt a f…t elcsapja egy autó, akkor ki a hibás?! Megmondó
  • Védőfelszerelések nélkül fertőtlenítik az autómegosztó járműveit! Megmondó
  • Baleset-megelőzés, mi?! Lóf…t!!! Megmondó
  • Troll aki István rácsodálkozása a Mercedes A osztályra Megmondó
  • SMS-ezés helett a fogalmakat kellene ismerni és gondolkodni kellene, baszd meg!!! Megmondó
  • Takarítsd le az autót, mielőtt elindulsz Megmondó
  • Troll aki István komoly és fontos üzenete Megmondó

In memoriam Zsiska Ferenc

IMEDIA

NMHH

MTI

Copyright © 2023 trollverda.hu.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

trollverda.hu
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.