Alonso Le Mans után elköszön, de marad
Miután a Toyota az ebben az évadban Fernando Alonsoval kiegészült csapata már az idény utolsó előtti futamán megnyerte a 2018/2019-es Hosszútávú Világbajnokságot (WEC), a pilóta és a gyártü bejelentette, hogy a kétszeres Formula 1-es világbajnok versenyző új kihívásokkal néz szembe a 2019-es, 24 órás Le Mans futamot követően – ám marad a Toyota háza táján. Helyét a TOYOTA GAZOO Racing csapatában a FIA Hosszútávú Világbajnokság futamain Brendon Hartley veszi át. Hogy vajon mi lesz Alonso következő Toyotás projektje? Akad pár lehetőség.
Fernando Alonso – akire a márka tájékoztatása szerint a tavalyi Rally Világbajnokságot (WRC), az idei Dakart és Hosszútávú Világbajnokságot (WEC) is megnyerrő TOYOTA GAZOO Racing családján belül új kalandok várnak – pályafutása a WEC-ben azzal ér majd véget, hogy a világbajnoki mezőnyben élen álló csapattársaival, Sébastien Buemivel és Kazuki Nakajimával igyekeznek megvédeni a Le Mans-ban tavaly megszerzett első helyüket. Alonso helyét a csapatban az új-zélandi Brendon Hartley veszi át, aki Formula 1-es időszaka előtt a Porschénál töltött négy idény során két WEC világbajnoki címet szerzett és 2017-ben nyert Le Mans-ban is. Hartley először a verseny előtti, júniusi 2-i tesztelésen mutatkozik be a TS050 HYBRID kormánya mögött. Brendon a TOYOTA GAZOO Racingnél, a Mike Conway, Kamui Kobayashi, José María López, Sébastien és Kazuki összeállítású csapathoz csatlakozik, így már velük tölti a következő WEC idényt, ami szeptember 1-jén kezdődik Silverstone-ban, és 2020 június 14-én ér véget Le Mans-ban. Azt még később jelentik be, hogy ki melyik TS050 HYBRID versenygéppel lép pályára. A TOYOTA GAZOO Racing WEC csapata köszönetet mondott Alonsonak a történelmi és felejthetetlen idényért, és sok sikert kíván neki a jövőben – a jelek szerint továbbra is a Toyota versenyistállójának kötelékében.
„Szeretettel üdvözlöm Brendont a TOYOTA GAZOO Racing csapatnál. Évek óta tiszteljük veszedelmes vetélytársként, és most lelkesen várjuk kollégaként a TOYOTA-nál. Igazi csapatjátékos, ezért arra számítok, hogy nagyon gyorsan beilleszkedik, és csapatunk értékes tagja lesz a jövőben. Ugyanakkor szomorúan búcsúzom Fernandótól, akinek szeretnék köszönetet mondani a fantasztikus idényért. Beírta nevét a TOYOTA motorsport-történelmének aranykönyvébe. Valóban figyelemre méltó a szenvedélye, a győzni akarása és elkötelezettsége álmai megvalósítása mellett. Élvezni fogjuk a közös munkát az utolsó futam során, hisz mindannyiunk közös célja ez a Le Mans-i győzelem megismétlése.” – fogalmaz Hisatake Murata, a Toyota WEC csapatának elnöke.
„Nagyon köszönöm a TOYOTA GAZOO Racingnek ezt a lehetőséget. Miután évekig voltak versenytársaim a WEC-ben, tudom, mennyire profi és motivált a csapat, ezért nagyon lelkes és boldog vagyok, hogy csatlakozhatom hozzájuk. Úgy hiszem, a Formula 1-ben eltöltött időszakot követően még jobb pilótaként térek vissza a WEC-be. Alig várom, hogy a pályán lehessek, és egy igazán jó és erős kapcsolatot építhessek fel az új csapatommal. Az is nagyon várom már, hogy beülhessek a TS050 HYBRID volánja mögé; szinte örökkévalóságnak tűnik az első tesztelésig hátralevő idő.” – köszön be Brendon Hartley.
„Nagy öröm volt a TOYOTA GAZOO Racing csapat tagjának lenni a WEC-ben, de most véget ér életemnek ez a fejezete. A tavalyi Le Mans-győzelem pályafutásom egyik csúcspontja volt a Hármas Korona kihívás részeként. Mindig emlékezni fogok erre a győzelemre, amit ezzel a csapattal értünk el. De most eljött az ideje, hogy új kihívásokkal nézzek szembe, és számos érdekes lehetőség kínálkozik erre a TOYOTA GAZOO Racingen belül. A legjobbakat kívánom Brendonnak a következő idényre, és szeretném megköszönni minden csapattagnak a hatalmas erőfeszítést, amit a sikeres szereplésért tesznek a WEC-ben. Még egy fontos futam vár ránk, hiszen bár megszereztük a világbajnoki címet, a Le Mans-i diadal megismétlése méltó búcsú volna, és csodálatos zárása ennek a fantasztikus idénynek a amit TOYOTA GAZOO Racing család WEC csapatával töltöttünkt. Szeretném megragadni a lehetőséget arra, hogy megköszönjem az összes WEC és ACO tagnak ezt a nagyszerű élményt.” – köszön el a Toyota WEC csapatától Alonso.
Hogy mik lehetnek a Toyota és Alonso közös tervei? Nyilatkozatában a pilóta maga is céloz a Hármas Koronára, azaz az F1 Monaco Grand Prix, a Le Mans 24 órás futam és az Indy 500 megnyerésére, amelyet idáig egyetlen pilóta, Graham Hill teljesített. Fernando már kétszer megnyerte a Formula 1-es Monaco Grand Prix-t (2006-ban és 2007-ben) és egy alkalommal (2018-ban) a Le Mans-t is (és persze meg van az esély hogy idén itt is dupláz majd), 2017-ben pedig rajthoz állt első Indy 500 futamán is, ott azonban egyelőre elmaradt a diadal. Lehetséges volna, hogy az Indy 500 a következő cél amit a Toyotával tervez meghódítani? Könnyen meglehet. Nem szabad megfeledkezni egy másik opcióról sem: Alonso ugyanis még március végén tesztelte a Dakar-győztes Hiluxot is, és nagyon lelkesen fogalmazott.
„Mindig is figyelemmel követtem a Dakart, és most a TOYOTA GAZOO Racing csapatnak köszönhetően lehetőségem nyílt eljönni Dél-Afrikába, hogy teszteljem a Dakar-győztes Hiluxot. Az elmúlt években sokféle versenysorozat sokféle gépét volt alkalmam kipróbálni, és ez a mostani olyan lehetőséget nem szívesen hagytam volna ki. Nagyon élveztem a dolgot; egészen másféle volt, mint ahogyan én vezetni szoktam, de mindenképpen lebilincselő élmény. Lassan, körről körre növeltük a sebességet. Nem könnyű átlátni a bukkanókat, és megtanulni, milyen sebességgel futhat nekik az ember, de idővel egyre magabiztosabb lettem. A Hilux remek autó; remek a tapadása és az egyensúlya, brutális a teljesítménye és lenyűgöző a fékereje. Hihetetlenül jó érzés volt vezetni ezt az autót!” – mondta akkor.
Lehet hogy az Indy 500 helyett a Dakar a következő cél? Vagy mindkettőbe belevág? Egyelőre biztosat nem tudni, de vélhetően hamarosan pontot tesz a találgatások végére a pilóta, aki jelenleg természetesen Le Mans-i címe megvédésére fókuszál.