Skip to content

trollverda.hu

Az autózás troll oldala

  • Kezdőlap
  • * Nyúz
  • * NapP képe
  • * Troll aki István
  • Toggle search form

Az első magyar nagyvállalat, amely teljesen zöld flottára vált

Posted on 2019-05-162019-05-16 By Troll aki István

Share this post:

Share on Twitter Share on Facebook Share on Pinterest Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp

A vállalati flották világszerte drasztikus ütemben fordulnak el személyautó beszerzéseik során a dízel meghajtástól: fontos szimbolikus jelzést küldenek a piacnak (és egyben kézzelfogható módon hozzájárulnak az autópark zöldüléséhez) a Klíma Csoport EV100 elnevezésű globális kezdeményezéséhez hasonló megmozdulások, amelynek keretében meghatározó globális vállalatok kötelezték el magukat arra, hogy 2020-ra vállalati flottáik 25%-a, 2025-re 50%-a, 2030-ra pedig 100%-a hibrid elektromos, hálózatról tölthető hibrid elektromos (plug-in hibrid), akkumulátoros elektromos és hidrogén üzemanyagcellás elektromos járművekből álljon. Magyarország piacvezető mezőgazdasági integrátora, a KITE Zrt. ugyanakkor még ennél is tovább ment: a vállalat úgy döntött, hogy személyautó parkját 3 éven belül, azaz 2022-ig 100%-ban környezetbarát hibrid elektromos autókra állítja át, ehhez pedig a piac legfejlettebb hibrid hajtását és legszélesebb hibrid modellportfólióját kínáló Toyotát választotta partneréül.

Az elmúlt években világszerte folyamatosan nőtt azoknak a személyautó flottájuk tekintetében a dízel hajtástól elforduló vállalati flottáknak a száma, akik a részben vagy teljesen elektromos hajtású autók mellett tették le a voksukat. Míg az akkumulátoros elektromos autók (BEV) használhatósága a hosszú töltési idő és az alacsony hatótáv, valamint a fejletlen infrastruktúra okán jelenleg erősen korlátozott, valamint teljes üzemeltetési költségük – az állami támogatások ellenére – relatíve magas, a városi forgalomban akár 50-70%-ban tisztán elektromos üzemű közlekedést lehetővé tévő öntöltő hibrid elektromos autók (HEV) valódi praktikus és versenyképes árú alternatívát jelentenek.

Ennek a Magyarországon is folyamatosan felgyorsulóban lévő folyamatnak jelenti fontos mérföldkövét az egyik legnagyobb hazai mezőgazdasági szereplő, a nádudvari központú KITE Zrt. döntése: az agrárium területén meghatározó magyar vállalat 3 év alatt 150 öntöltő hibrid elektromos Toyota (Yaris, vadonatúj Corolla Hatchback, vadonatúj Corolla Touring Sports, vadonatúj RAV4 és vadonatúj Camry modellek vegyesen) beszerzése mellett döntött.

A KITE Zrt. környezet iránti felelőssége két szempontból is megközelíthető. Egyrészt fontos kérdés, hogy mint vállalkozás, a működése közvetlenül milyen mértékben terheli vagy óvja a természetet. Másik megközelítésben piacvezető agrárintegrátorként tevékenysége közvetve hatással van a fenntartható mezőgazdaság összes tényezőjére, ezen belül a természeti erőforrások megőrzésére és hatékony felhasználására, valamint a környezet védelmére.

Amellett, hogy 2019. január 1-től csak a szigorú szabályrendszernek megfelelő, EURO 5 környezetvédelmi besorolású motorral rendelkező gépeket helyez forgalomba, fontosnak tartja a környezettudatos járműflotta-választást is. A KITE Zrt. célkitűzése a saját járműflotta üzemeltetésében a károsanyag-kibocsátás csökkentése.

A KITE Zrt. Magyarország vezető agrárinnovátoraként a mezőgazdaságban fellelhető legmodernebb technológiákat, korszerű termelési eszközöket és üzemszervezési eljárásokat kívánja rendszerbe foglalni és partneri körében elterjeszteni, ezzel is segítve a versenyképes, fenntartható, valamint hatékony gazdálkodást. A hagyományok által kijelölt úton haladva kívánjuk a jövő digitális megoldásait a mezőgazdaság terén is meghonosítani, így a magyar piac úttörőjeként, egyedülálló módon tesszük elérhetővé a precíziós gazdálkodáshoz szükséges eszközök, termékek, szolgáltatások, informatikai és üzleti megoldások teljes, komplex rendszerét. Mindennek fényében természetes és egyben szimbolikus lépés számunkra, hogy személyautó-flottánk tekintetében is a piacon a legfejlettebb környezetbarát, hibrid elektromos hajtását választjuk. – fogalmaz Szabó Levente, a KITE Zrt. vezérigazgatója.

A környezettudatosság mellett ugyanakkor az öntöltő hibrid elektromos autók az üzembentartási költségek (TCO) terén is rendkívüli versenyelőnyt kínálnak. Miközben egy hibrid autó ára és fogyasztása nagyságrendileg egy hasonló felszereltségű dízelének felel meg, egy hibridben ötször kevesebb alkatrész van mint egy dízelben, és hiányoznak belőle az olyan, könnyen költséges javítási számlákat eredményező alkatrészek, mint a turbófeltöltő, a könnyen kopó kettős tömegű lendkerék, a karbantartást igénylő részecskeszűrő, az NOx szűrő, a kényes kuplung, a nagynyomású üzemanyagellátó rendszer, ráadásul még a fékrendszer is jóval mérsékeltebb kopásnak van kitéve mint egy dízel esetében. Mindez természetesen a hibridekre jellemző kimagasló maradványértékben is visszaköszön.

„Vezető mezőgazdasági szereplőként a környezettudatosság kiemelten fontos számunkra. A környezetbarát hibrid elektromos autók melletti elköteleződésünk ugyanakkor racionális döntés is, hiszen az elmúlt évben történt hosszútávú tesztelésük mellett meggyőződhettünk arról, hogy a hibridekre jellemző megbízhatóság és az üzembentartási költségek terén jelentkező előnyök – az alacsony fogyasztástól az alacsony szervizköltségeken át a kimagasló értéktartásig – minden kétséget kizáróan a legjobb választássá teszik számunkra a Toyota hibrid modelljeit.” – teszi hozzá Szabó Levente.

A Toyota és a KITE Zrt. kapcsolata egyébiránt nem mai keletű: az együttműködés mintegy fél évtizedre tekint vissza. Mint Gánya Rudolf, a debreceni Toyota és Lexus márkaképviseleteket ellátó Road Service Kft. ügyvezetője elmondja, nem volt könnyű a korábban a KITE autóparkjában egy évtizeden át egyedüli márkaként szereplő versenytárs mellett lehetőséget kapni, a Toyotákra jellemző piacvezető üzemben tartási költségek azonban megnyitották a kaput.

„Az elmúlt fél évtized során a KITE nagyságrendileg 300 új Toyotát vásárolt a Road Service Kft.-tól, ez idő alatt mind autóink, mind szervizszolgáltatásunk minősége megalapozta a további hosszútávú együttműködés lehetőségét. Az, hogy a KITE Zrt. a hibrid elektromos autókra történő átállás mellett döntött, egy több, mint egy éves folyamat eredménye: jártak a vállalatnál hibrid modelljeink tartós teszten is, így a KITE szakemberei első kézből győződhettek meg a Toyota hibridekre jellemző alacsony fogyasztásról és szervizköltségekről, de az elsők között, még hivatalos hazai forgalmazásuk megkezdése előtt próbálhatták ki az idén érkező legújabb generációs Corolla, RAV4 és Camry modelleket is.” – árulja el Gánya Rudolf.

A szerződés szerinti 5 éves vagy 250.000 km-es futásteljesítményű használat egyértelmű visszaigazolása annak, hogy a KITE Zrt. az elmúlt két évben meggyőződött a Toyota modellek elnyűhetetlenségéről. Az ugyanakkor kétségkívül szintén fontos volt a vállalat számára, hogy jóllehet a kötelező szervizek és esetleges egyéb szervizmunkák zöme vélhetően a Road Service Kft. debreceni telephelyén történik majd, a Toyota teljes hazai márkakereskedői hálózatában ugyanazok a szervizkondíciók várják majd a KITE-s autókat.

„Az, hogy az egyik legnagyobb magyar vállalatként és egyben a hazai agrárium vezető szereplőjeként, a KITE teljes személyautóparkjának a legújabb generációs környezetbarát hibrid elektromos Toyotákra való átállítása mellett döntött, történelmi siker és egyben rendkívüli visszaigazolás számunkra. Bízunk benne, hogy a most átadásra kerülő 50, és három év alatt összesen 150 KITE-s Toyota hibrid példája más meghatározó vállalatokat is a környezetbarát autókra történő váltásra ösztönöz majd, ami meghatározó lehet a hazai autópark zöldülése szempontjából.” – fogalmaz László Richárd a Toyota magyarországi országigazgatója.

Share this post:

Share on Twitter Share on Facebook Share on Pinterest Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp
Nyúz Tags:zöld flotta

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Jelentősen csökkent a jegyvizsgálókat ért támadások száma
Next Post: Van képünk hozzá (19.05.17.) – 1974-es De Tomaso Pantera GTS America

kapcsolódó

  • Több mint kétmilliárd forintot ér a legértékesebb Peugeot (Képgalériával) Nyúz
  • A Wizz Air már Bécsben is üzemanyag-takarékos repülőgép flottára állt át Nyúz
  • A mestertolvajok szerint a BKV buszbérlési tenderének azonnali kivizsgálására van szükség Nyúz
  • Összetörték az idősödő autóját? Készítse elő a pénztárcáját! Nyúz
  • A Wizz Air csatlakozott a kibocsátásmentes légi közlekedésért szövetséghez Nyúz
  • Bemutatjuk az autótuning legolcsóbb módját, amelyhez pénz helyett kézügyesség kell Nyúz
2019. május
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« ápr   jún »
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • YouTube
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Nyirádon a Korda-lányok mentették meg a csapat becsületét
  • Fotókon a Mercedes-EQ EQT
  • MINI John Cooper Works 1to6 Edition különkiadás képgaléria
  • Az év legrangosabb salakmotoros versenye lesz pünkösdhétfőn Debrecenben
  • Pótlóbuszok járnak Balatonkenese és Balatonfüred között jövő keddtől péntekig
  • Rembrandt a londoni National Gallery és az amszterdami Rijksmuseum kiállítása
  • Dubai ideális helyszín a szellemi tulajdon bejegyzéséhez
  • Háromnapos időutazás Szegeden
  • Az Acer az új Predator Triton 16-tal bővíti prémium játékportfólióját
  • A „VERY BIG” virális sikerei után G.Zsoltit nem érdekli más, csak a „JÓNI”
  • Elon Musk cége elkezdheti az agyimplantátumok tesztelését embereken
  • Új új biológiai fegyverek tesztelése volt a cél
  • Mikrozöld termelőket ellenőriztek a Szupermenta tesztprogramban
  • A tesztidőszak tapasztalatai alapján…
  • A tesztelők idén nagyobb figyelmet fordítottak az alternatív vendéglátóhelyekre
  • Eljárás indult nagy élelmiszerláncok ellen, mert országszerte rögzíthették egyes üdítőitalok árait
  • Újranyitott a Sáfránkert Vendéglő
  • Új, családias SPAR-üzlet nyílt Budapesten, a Fehérvári úton
  • Nyár elején rendezik meg a gourmet fesztivált
  • Mi lehet a titok az Avalonban?
  • Nincs megálás! Anita és Sanyi is kipróbálta az OKAI Neon elektromos rollereket
  • Rexton tesztnek indult, OKAI Neon e-scooter próba lett belőle
  • Anita és Sanyi találkozott a Honda CB650R motorral (is) – VIDEÓ
  • Anita és Sanyi a Mazda CX-5-öt is kihagyta…
  • Anita és Sanyi a Mazda 6-os jubileumi kiadásával is megismerkedett
  • Röviden a Honda CB650R-ről
  • Ismerkedés az OKAI Neon elektromos rollerrel
  • E-Tech Renault Arkana
  • Elsőként a Mazda CX-5-ben
  • Mazda 6 20 TH Anniversary
  • Többen ki vannak akadva, hogy megbilincseltek egy piroson áthajtó hisztis pi…-t! És, ha ezt a f…t elcsapja egy autó, akkor ki a hibás?! Megmondó
  • Védőfelszerelések nélkül fertőtlenítik az autómegosztó járműveit! Megmondó
  • Baleset-megelőzés, mi?! Lóf…t!!! Megmondó
  • Troll aki István rácsodálkozása a Mercedes A osztályra Megmondó
  • SMS-ezés helett a fogalmakat kellene ismerni és gondolkodni kellene, baszd meg!!! Megmondó
  • Takarítsd le az autót, mielőtt elindulsz Megmondó
  • Troll aki István komoly és fontos üzenete Megmondó

RSS Begurulva RSS

  • Nincs megálás! Anita és Sanyi is kipróbálta az OKAI Neon elektromos rollereket 2023-05-26
  • Rexton tesztnek indult, OKAI Neon e-scooter próba lett belőle 2023-05-25
  • Anita és Sanyi találkozott a Honda CB650R motorral (is) – VIDEÓ 2023-05-24
  • Anita és Sanyi a Mazda CX-5-öt is kihagyta… 2023-05-19
  • Anita és Sanyi a Mazda 6-os jubileumi kiadásával is megismerkedett 2023-05-12

RSS Teszt a lelke mindennek RSS

  • Elon Musk cége elkezdheti az agyimplantátumok tesztelését embereken 2023-05-28
  • Új új biológiai fegyverek tesztelése volt a cél 2023-05-27
  • Mikrozöld termelőket ellenőriztek a Szupermenta tesztprogramban 2023-05-25
  • A tesztidőszak tapasztalatai alapján… 2023-05-24
  • A tesztelők idén nagyobb figyelmet fordítottak az alternatív vendéglátóhelyekre 2023-05-23

RSS PodCars RSS

  • Röviden a Honda CB650R-ről
  • Ismerkedés az OKAI Neon elektromos rollerrel
  • E-Tech Renault Arkana
  • Elsőként a Mazda CX-5-ben
  • Mazda 6 20 TH Anniversary

RSS Egyszer már láttam autót RSS

  • Nyirádon a Korda-lányok mentették meg a csapat becsületét 2023-05-29
  • Fotókon a Mercedes-EQ EQT 2023-05-29
  • MINI John Cooper Works 1to6 Edition különkiadás képgaléria 2023-05-28
  • Az év legrangosabb salakmotoros versenye lesz pünkösdhétfőn Debrecenben 2023-05-28
  • Pótlóbuszok járnak Balatonkenese és Balatonfüred között jövő keddtől péntekig 2023-05-28

RSS Gasztroll RSS

  • Eljárás indult nagy élelmiszerláncok ellen, mert országszerte rögzíthették egyes üdítőitalok árait 2023-05-29
  • Újranyitott a Sáfránkert Vendéglő 2023-05-29
  • Új, családias SPAR-üzlet nyílt Budapesten, a Fehérvári úton 2023-05-28
  • Nyár elején rendezik meg a gourmet fesztivált 2023-05-27
  • Mi lehet a titok az Avalonban? 2023-05-26

RSS Mi az a blogger RSS

  • Rembrandt a londoni National Gallery és az amszterdami Rijksmuseum kiállítása 2023-05-29
  • Dubai ideális helyszín a szellemi tulajdon bejegyzéséhez 2023-05-29
  • Háromnapos időutazás Szegeden 2023-05-28
  • Az Acer az új Predator Triton 16-tal bővíti prémium játékportfólióját 2023-05-28
  • A „VERY BIG” virális sikerei után G.Zsoltit nem érdekli más, csak a „JÓNI” 2023-05-28

Címkék

#maradjotthon autósport betegség BKK Budapest Airport Carlos Sainz Jr. Charles Leclerc COVID-19 COVID-19 koronavírus Covid-19-tüdőgyulladás egészség F1 ferihegyi repülőtér Forma-1 Formula one gusztustalan Hamilton gyomorforgató Hamilton Hamilton hisztiző Hamilton járvány koronavírus koronavírus-járvány kór kórság közlekedés Leclerc Lewis Hamilton Lexus Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér Max Verstappen megelőzés mutyi nyavajgó Hamilton picsogó Hamilton Pérez rasszista Hamilton repülőtér Sainz Jr. sport technikai sport Toyota Verstappen veszély visszataszító Hamilton vérlázító Hamilton

In memoriam Zsiska Ferenc

MTI

IMEDIA

NMHH

Copyright © 2023 trollverda.hu.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Részletek

trollverda.hu
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.