A Toyota és partnerei újabb jelentős lépést tettek az emissziómentes áruszállítás jövője felé

A Toyota, a Kenworth, a Los Angeles-i teherkikötő, valamint a kaliforniai légminőség bizottság (California Air Resources Board, CARB) hatalmas lépést tett az emissziómentes áruszállítás jövője felé, amikor a sajtó képviselői, kormánytisztviselők, valamint iparági és közösségi vezetők jelenlétében leleplezték a Toyota és a Kenworth által közösen kifejlesztett, üzemanyagcellás nehéz teherjármű első példányát. A zéró és csaknem zéró károsanyag-kibocsátású áruszállítási infrastruktúra projektben érdekelt felek ismertették ‘parttól partig’ projektjüket, és ennek keretében leleplezték üzemanyagcellás nehéz teherjárművüket.

A Los Angeles-i és Long Beach-i teherkikötők Észak-Amerika legnagyobb konténer-kereskedelmi központjai, ahol jelenleg több mint 16 ezer teherjármű teljesít szolgálatot – ez a szám a várakozások szerint 2030-ra eléri a 32 ezret. Az Egyesült Államok kikötőiben jelenleg több mint 43 ezer rövid távú árumozgató teherjármű áll szolgálatban. Az új generációs, zéró károsanyag-kibocsátású teherjármű a Toyota két első Project Portal kísérleti nyerges vontatójának továbbfejlesztett változata. Teljesítményét, helykihasználását és alkalmasságát tekintve egyaránt felülmúlja azokat, becsült hatótávolsága meghaladja a 480 kilométert – ez a rövid távú teherszállítási feladatokra használt járművek átlagos napi futásteljesítményének kétszerese. A Toyota és a Kenworth összesen tíz ilyen nyerges vontatót állít majd üzembe a zéró és csaknem zéró károsanyag-kibocsátású áruszállítási infrastruktúra (Zero and Near-Zero Emissions Freight Facilities, ZANZEFF) projekt keretében, amelyek a Los Angeles-i és Long Beach-i teherkikötőkbe beérkező árukat fogják kiszállítani a Los Angeles-i medencén belül. A Toyota zéró emissziós, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás teherautói az alábbi linken tekinthetőek meg munka közben: https://www.youtube.com/watch?v=orMhBMRCb_E

„A Toyota meggyőződése szerint az üzemanyagcellás elektromos technológia jelenti a hajtásláncok jövőjét: olyan tiszta üzemű, méretezhető platformról van szó, amely a legkülönfélébb mobilitási szükségletekre kínál teljesen emissziómentes megoldást.” – árulja el Bob Carter, a Toyota autóipari tevékenységeiért felelős alelnöke. „A ZANZEFF együttműködés és az innovatív ‘parttól partig’ projekt lehetővé teszi számunkra, hogy előmozdítsuk a nehéz teherjármű üzemanyagcellás technológia piaci bevezetését.”

A CARB 41 millió dolláros támogatással segíti a Los Angeles-i teherkikötő ZANZEFF projektjét annak a kaliforniai klímabefektetési kezdeményezésnek (California Climate Investments) a keretében, amely több milliárd dollárnyi CO2-kvóta finanszírozással igyekszik egyidejűleg mérsékelni az üvegházhatást felerősítő gázok kibocsátását, fejleszteni a gazdaságot, valamint javítani a társadalom és a környezet egészségét, különös tekintettel a hátrányos helyzetben lévő közösségekre.

„Ez a jelentős mértékű klímavédelmi állami befektetés, valamint a projektben részt vevő partnerek által biztosított, azonos összegű finanszírozás felgyorsíthatja a károsanyag-kibocsátástól mentes teherjárművek elterjedését azokban a kaliforniai közösségekben és településeken, ahol a legnagyobb szükség van a változásra.” – véli Mary D. Nichols, a CARB elnöke. „A projekt valós élethelyzetben demonstrálja az innovatív nehéz teherjármű üzemanyagcellás technológiák képességeit. Kereskedelmi értékű megoldást jelent az áruk és rakományok államon belüli, emissziómentes szállítására, olyan teherjárművek és egyéb berendezések felhasználásával, amelyek óvják a légminőséget és mérséklik a klímaváltozáshoz hozzájáruló károsanyag-kibocsátások mértékét.”

A Project Portal 2017. áprilisi beindítása óta az ‘Alfa’ és ‘Beta’ kódjelű kísérleti nyerges vontatók több mint 22 ezer kilométert tettek meg tesztkörülmények között, illetve tényleges rövid távú árumozgatási feladatok végzése során a Los Angeles-i és Long Beach-i teherkikötők területén, illetve körzetében, működésük során kizárólag vízpárát bocsátottak ki. A ZANZEFF projekt keretében munkára fogott, első Kenworth/Toyota üzemanyagcellás elektromos teherjármű (FCET) a negyedik negyedévtől lát el árumozgatási feladatokat, növelve a kikötők zéró károsanyag-kibocsátású teherkapacitását, és tovább csökkentve az árumozgatással járó környezeti terhelés mértékét.

A CIKKNEK MÉG NINCS VÉGE!
LAPOZZ A KÖVETKEZŐ OLDALRA!