Skip to content

trollverda.hu

Az autózás troll oldala

  • Kezdőlap
  • * Nyúz
  • * NapP képe
  • * Troll aki István
  • Toggle search form

A Toyota és partnerei újabb jelentős lépést tettek az emissziómentes áruszállítás jövője felé

Posted on 2019-05-152019-05-15 By Troll aki István

Share this post:

Share on X (Twitter) Share on Facebook Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp

A Toyota, a Kenworth, a Los Angeles-i teherkikötő, valamint a kaliforniai légminőség bizottság (California Air Resources Board, CARB) hatalmas lépést tett az emissziómentes áruszállítás jövője felé, amikor a sajtó képviselői, kormánytisztviselők, valamint iparági és közösségi vezetők jelenlétében leleplezték a Toyota és a Kenworth által közösen kifejlesztett, üzemanyagcellás nehéz teherjármű első példányát. A zéró és csaknem zéró károsanyag-kibocsátású áruszállítási infrastruktúra projektben érdekelt felek ismertették ‘parttól partig’ projektjüket, és ennek keretében leleplezték üzemanyagcellás nehéz teherjárművüket.

A Los Angeles-i és Long Beach-i teherkikötők Észak-Amerika legnagyobb konténer-kereskedelmi központjai, ahol jelenleg több mint 16 ezer teherjármű teljesít szolgálatot – ez a szám a várakozások szerint 2030-ra eléri a 32 ezret. Az Egyesült Államok kikötőiben jelenleg több mint 43 ezer rövid távú árumozgató teherjármű áll szolgálatban. Az új generációs, zéró károsanyag-kibocsátású teherjármű a Toyota két első Project Portal kísérleti nyerges vontatójának továbbfejlesztett változata. Teljesítményét, helykihasználását és alkalmasságát tekintve egyaránt felülmúlja azokat, becsült hatótávolsága meghaladja a 480 kilométert – ez a rövid távú teherszállítási feladatokra használt járművek átlagos napi futásteljesítményének kétszerese. A Toyota és a Kenworth összesen tíz ilyen nyerges vontatót állít majd üzembe a zéró és csaknem zéró károsanyag-kibocsátású áruszállítási infrastruktúra (Zero and Near-Zero Emissions Freight Facilities, ZANZEFF) projekt keretében, amelyek a Los Angeles-i és Long Beach-i teherkikötőkbe beérkező árukat fogják kiszállítani a Los Angeles-i medencén belül. A Toyota zéró emissziós, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás teherautói az alábbi linken tekinthetőek meg munka közben: https://www.youtube.com/watch?v=orMhBMRCb_E

„A Toyota meggyőződése szerint az üzemanyagcellás elektromos technológia jelenti a hajtásláncok jövőjét: olyan tiszta üzemű, méretezhető platformról van szó, amely a legkülönfélébb mobilitási szükségletekre kínál teljesen emissziómentes megoldást.” – árulja el Bob Carter, a Toyota autóipari tevékenységeiért felelős alelnöke. „A ZANZEFF együttműködés és az innovatív ‘parttól partig’ projekt lehetővé teszi számunkra, hogy előmozdítsuk a nehéz teherjármű üzemanyagcellás technológia piaci bevezetését.”

A CARB 41 millió dolláros támogatással segíti a Los Angeles-i teherkikötő ZANZEFF projektjét annak a kaliforniai klímabefektetési kezdeményezésnek (California Climate Investments) a keretében, amely több milliárd dollárnyi CO2-kvóta finanszírozással igyekszik egyidejűleg mérsékelni az üvegházhatást felerősítő gázok kibocsátását, fejleszteni a gazdaságot, valamint javítani a társadalom és a környezet egészségét, különös tekintettel a hátrányos helyzetben lévő közösségekre.

„Ez a jelentős mértékű klímavédelmi állami befektetés, valamint a projektben részt vevő partnerek által biztosított, azonos összegű finanszírozás felgyorsíthatja a károsanyag-kibocsátástól mentes teherjárművek elterjedését azokban a kaliforniai közösségekben és településeken, ahol a legnagyobb szükség van a változásra.” – véli Mary D. Nichols, a CARB elnöke. „A projekt valós élethelyzetben demonstrálja az innovatív nehéz teherjármű üzemanyagcellás technológiák képességeit. Kereskedelmi értékű megoldást jelent az áruk és rakományok államon belüli, emissziómentes szállítására, olyan teherjárművek és egyéb berendezések felhasználásával, amelyek óvják a légminőséget és mérséklik a klímaváltozáshoz hozzájáruló károsanyag-kibocsátások mértékét.”

A Project Portal 2017. áprilisi beindítása óta az ‘Alfa’ és ‘Beta’ kódjelű kísérleti nyerges vontatók több mint 22 ezer kilométert tettek meg tesztkörülmények között, illetve tényleges rövid távú árumozgatási feladatok végzése során a Los Angeles-i és Long Beach-i teherkikötők területén, illetve körzetében, működésük során kizárólag vízpárát bocsátottak ki. A ZANZEFF projekt keretében munkára fogott, első Kenworth/Toyota üzemanyagcellás elektromos teherjármű (FCET) a negyedik negyedévtől lát el árumozgatási feladatokat, növelve a kikötők zéró károsanyag-kibocsátású teherkapacitását, és tovább csökkentve az árumozgatással járó környezeti terhelés mértékét.

A CIKKNEK MÉG NINCS VÉGE!
LAPOZZ A KÖVETKEZŐ OLDALRA!

Share this post:

Share on X (Twitter) Share on Facebook Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp
Pages: 1 2
Nyúz Tags:emissziómentes, Kenworth, Toyota

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Van képünk hozzá (19.05.15.) – Tesla Model X Lego Technic 1:1
Next Post: Elméletben már tudják a jövőt

kapcsolódó

  • Vasárnapra is jutott egy győzelem Kiss Norbitól Olaszországban Nyúz
  • Alig utaznak éjjel, változik az éjszakai buszok menetrendje Nyúz
  • Tales from the Paddock Nyúz
  • #Giccsalelkemindennek! A héten elindult a BKV ünnepi Fényflottája Nyúz
  • Ne hanyagold télen sem az autómosást Nyúz
  • Az USA-ban már kétszeres áron kínálják az új Toyota Suprákat Nyúz
2019. május
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« ápr   jún »
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • YouTube
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Hátul még tágasabb
  • Új vezető a LIEGL & DACHSER Logisztikai Kft. pénzügyi osztályának élén
  • Forgalmi változások lesznek szombaton az Eurojackpot Szuperkoncertje miatt a Puskás Aréna környékén
  • A Siemens Mobility és az ÖBB digitalizálja ausztriai vasúthálózatát
  • Kifutottak első útjukra a Bahart új hajói
  • Életre kel a Magányos Cédrus
  • Aki bújt, aki nem – A Random Trip pop ódát írt Veszprémhez
  • Küldd a szeretet jelét!
  • Ezreket spórolhatunk az iskolakezdésnél a könyveken, ha jól használjuk a keresőt
  • A QNAP bemutatja az ARM-alapú AI NAS-t
  • 5G-re épülő autóipari megoldások tesztelésére állított fel projektcsapatot a Bosch és a Vodafone
  • A Suzuki V-Strom 800DE az „Alpen Masters 2023” tesztgyőztese
  • A laboratóriumi és klinikai tesztek mellett neuropszichológusok játékos tesztekkel vizsgálják a szellemi képességek lehetséges hanyatlását
  • Ezt a vad külsejű autonóm buszt most Európában tesztelik
  • A tesztelések után 19 eljárás indult kakaóitalpor-forgalmazók ellen
  • Átb*szás! Megtévesztették a fogyasztókat a Regenera ital másnaposság elleni hatásáról
  • Borlepárlási támogatás segíti a borászatokat
  • Séflegendák és bajnokok mutatják meg, mit tudnak
  • Egymillió, kidobásra ítélt ételcsomagot mentett meg egy magyar startup applikációja
  • Tizennégy új magyar étterem kapott idén Michelin-ajánlást
  • Anita és Sanyi a csoDálatoS DS 9 E-Tense modellel is megismerkedett
  • Begurulva a tik-tokon is!
  • Kivételes Land Cruiser 2024 First Edition podcast
  • Exkluzív Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A születése óta vak Karvai Sándor megszelidítette az Acer ES 5 elektromos rollert
  • Egy kevéske “alap” Sandero
  • Nincs megállás! A tik-tokon is elindultunk!
  • 2024-es Toyota Land Cruiser First Edition podcast
  • Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A plug-in Priusszal is ismerkedtünkToyota Prius
  • Többen ki vannak akadva, hogy megbilincseltek egy piroson áthajtó hisztis pi…-t! És, ha ezt a f…t elcsapja egy autó, akkor ki a hibás?! Megmondó
  • Védőfelszerelések nélkül fertőtlenítik az autómegosztó járműveit! Megmondó
  • Baleset-megelőzés, mi?! Lóf…t!!! Megmondó
  • Troll aki István rácsodálkozása a Mercedes A osztályra Megmondó
  • SMS-ezés helett a fogalmakat kellene ismerni és gondolkodni kellene, baszd meg!!! Megmondó
  • Takarítsd le az autót, mielőtt elindulsz Megmondó
  • Troll aki István komoly és fontos üzenete Megmondó

In memoriam Zsiska Ferenc

IMEDIA

NMHH

MTI

Copyright © 2023 trollverda.hu.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

trollverda.hu
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.