A legkülönlegesebb klasszikus autókat díjazták


Több ezren látogattak el a Balatonfüred Concours d’Elegance autószépségversenyre

A legmesszebbről érkezett a legidősebb autó, a hölgy látogatók merőben más modellt találtak a legszebbnek, mint a férfiak, a fődíjat pedig egy 112 éves francia modell nyerte a hatodik alkalommal megrendezett Balatonfüred Concours d’Elegance eseményen. A klasszikus autók legnagyobb hazai és régiós bemutatója a kedvezőtlen időjárás ellenére több ezer látogatót vonzott. A Történelmi Járművek Nemzetközi Szövetsége (FIVA) által is akkreditált gördülő kiállításon közel ötven autócsoda mutatkozott be május első hétvégéjén. A kategóriagyőztesek közül a Concours d’Elegance szakértőinek segítségével mutatjuk be a legizgalmasabb modelleket.

Lorraine-Dietrich, 1907 – Fődíj, Best of Show
A klasszikus autók szépségversenyét idén egy 112 éves, soros, négyhengeres, 3 literes motorral szerelt, 15 lóerős, francia gyártmányú Lorraine-Dietrich nyerte, amely saját korának jellegzetes képviselője, felépítése a fogatokat idézi. A felépítmény az időjárástól függően cserélhető, bár két ember háromórás munkája szükséges a karosszériaváltáshoz.

Aster 16/20 LE Tonneau, 1904 – Különdíj a legmesszebbről érkezett autónak, Különdíj a legöregebb autónak
Soros, négyhengeres, 2700 köbcentiméteres motorral szerelték az 1904-es, 20 lóerős Aster modellt, amely nemcsak a legidősebb, hanem a legmesszebbről érkező modell is volt, hiszen Hollandiából érkezett Balatonfüredre. A motor négy hengerét külön-külön öntötték, karosszériáját pedig francia mesterek készítették. A konkrét autóban a kárpitozás egy része és az összes fabetét túlélte az elmúlt több mint egy évszázadot, állapotára jellemző, hogy számos hosszú távú túrán is részt vett, többek közt a Párizs–Bécs Ralin és a Brisbane–Sydney Túrán.

FSO Syrena 102, 1963 – a FIVA különdíja, Közönségdíj-hölgyek
A hölgyek és a FIVA is a Syrenat, a Trabant lengyel megfelelőjének tartott autóra szavazott. Ezt a modellt a nagyobb méretű, a Pobjeda helyi változataként gyártott Warszawa melletti kisméretű családi autónak szánták. A favázas, 744 köbcentiméteres, 27 lórerős motorral szerelt kisautó sorozatgyártása 1957-ben kezdődött, négy változatából összesen félmillió darabot gyártottak 1983-ig. Ajtajai hátrafele nyílnak, váltója pedig nem teljesen szinkronizált.

Ghia 450 SS, 1967 – Közönségdíj-férfiak
A férfiak a Magyarországon restaurált Ghia 450 SS kabriónak ítéltek különdíjat. Ez a modell a nagy méretű amerikai motort használó európai sport- és luxusautók sorába illeszkedik. A Ghia torinói műhelyében ráadásul ebből a változatból csupán 57 darabot szereltek össze. A kétüléses modell története egy hollywoodi filmproducer megrendelésére készült, a motorháztető alatt pedig egy 4,48 literes, V8-as Chrysler-erőforrás dolgozik 238 lóerővel.

Volkswagen Pickup, 1967 – Kitartás különdíj
Kitartás különdíjat kapott az az 1967-es Volkswagen Pickup, amelynek tulajdonosai eredetileg egy másik autóval indultak el a versenyre, az azonban félúton lerobbant, trailerrel hazavitték, majd beültek a Volkswagenbe és azzal érkeztek a versenyre.