Az elmúlt 10 esztendőben nem történt ilyen
A Toyota idén 7 új modellt mutat be Magyarországon. Utóbbiak között ott van a világ legnépszerűbb személyautójának számító Corolla, a világ legkedveltebb SUV-jaként ismert RAV4, és a világ legnagyobb darabszámban értékesített felső-középkategóriás autója, a Camry legújabb generációja is, de idén tér vissza a emellett sportautólegenda Supra, az év végén pedig vadonatúj kompakt áru- és személyszállítóval is jelentkezik a márka, PROACE CITY néven. Mindennek ismeretében nem is dönthetett volna jobbkor új bemutatóterme megnyitása mellett a közel három évtizede az egyik legsikeresebb magyarországi Toyota márkakereskedésnek számító Toyota Sakura, amelyet a vállalat a sokatmondó TOYOTA SAKURA HIBRID KÖZPONT névre keresztelt. A kifejezetten a környezetbarát modellek értékesítését és kiszolgálását fókuszba helyező bemutatóterem és márkaszervíz megnyitásának jelentőségét jól mutatja, hogy az eseményt nem csupán megjelenésével tisztelte meg, de beszédet is tartott Tarlós István budapesti főpolgármester és Bús Balázs harmadik kerületi polgármester, a vendégek között pedig számos ismert közéleti szereplő, olimpikon, valamint a színházi és művészvilág több jeles szereplője is feltűnt. Kiválóan fémjelezte mindeközben azt, hogy a Toyota számára mennyire fontos az új létesítmény megnyitása, hogy az eseményen részt vett Jacek Pawlak, a vállalat regionális elnöke is, aki egy egyenesen Japánból érkezett remekbeszabott szamurájkardot, egy katanát adott át a vállalat vezetőinek beszédjét követően.
Nem túlzás kijelenteni, hogy 2019 egyértelműen a Toyota éve lehet. Mindez kiváló alapot teremt arra, hogy az elmúlt évek vidéki szalonnyitásai után több mint 10 év után először a meglehetősen komoly versenykörnyezetnek számító Budapesten is új Toyota bemutatóterem és márkaszervíz nyíljon. A Bécsi út 178. szám alatt megtalálható vadonatúj TOYOTA SAKURA HIBRID KÖZPONT-ot a Sakura cégcsoport tagjaként 1992 óta hivatalos Toyota márkakereskedő partnerként a kezdetektől Óbudán működő Toyota Sakura nyitotta.
Több évtizedes sikeres, stabil működés
A jelenlegi méretét fokozatosan elérő márkakereskedés tulajdonosai magyar magánszemélyek, a vállalat alapítója Füredi István aki a cég alapítását megelőzően több, nagy példányszámú napi és hetilap igazgatója volt. A vállalat valamennyi többi tulajdonosa is Toyota Sakuránál dolgozik, több mint 20 éve. A Toyota Sakura fennállása óta több mint 12 000 új és használt gépjárművet értékesített, évente mintegy 13 000 autót javít 2018-ban 75 fővel, 8 milliárd forintos nettó árbevételt ért el. A Sakura telephelyei ma már összesen 8000 nm-en, több mint 20 szerviz állással, 1200 négyzetméteres új autó bemutató területtel, karosszéria üzemmel, használt autó kereskedelemmel, bérautó és flotta kezelési szolgáltatással, haszongépjármű bemutató területtel, valamint online értékesítési tevékenységgel szolgálják ki a budapesti Toyota és Lexus ügyfeleket. A Toyota Sakura jelentette stabilitást jól mutatja, és az ügyfélmegelégedettség kimagasló szintjében is elengedhetetlen szerepe van annak, hogy a vállalat munkatársai közül 30 fő több mint 15 éve a cégnél dolgozik, a felső fokú végzettséggel rendelkező munkatársak aránya 50%, angolul vagy más idegen nyelven az értékesítés és szolgáltatás területén dolgozó munkatársak többsége beszél, így külföldi, diplomata ügyfeleket is képesek kiszolgálni.
„Mind értékesítési, mind szerviz tanácsadói és autó szerelői területen is a legjobbakkal dolgozunk. Erre bizonyíték a számtalan Magyar Bajnoki cím, melyeket kollégáink különböző szakmai versenyeken nyertek. A világ legzöldebb autógyártójaként ismert Toyota startégiai célkitűzéseit szem előtt tartva és ezeket az értékeket magunk is osztva, több, mint két évtizede megkezdett hibrid stratégiánk gyümölcseként tavaly a harmadik egymást követő évben érte el a Sakura a legmagasabb hibrid eladási arányt Toyota magyarországi márkakereskedői hálózatán belül.” – avat be Szilasi János, a Toyota Sakura vezérigazgatója, a GÉMOSZ Elnökségi Tagja.
Budapest egyik legszínvonalasabb bemutatóterme
A vadonatúj, a Bécsi út 178 szám alatt megnyílt TOYOTA SAKURA HIBRID KÖZPONT az egyik legkorszerűbb és legnagyobb újonnan megálmodott és létrehozott autókereskedelmi és szolgáltató komplexum Budapesten, amelynek célja kifejezetten a környezetbarát hibrid elektromos gépjárművek iránt érdeklődő ügyfelek kiszolgálása. A bemutatóterem zöld környezetben, ideális közlekedési csomópontban – Vörösvári út – Bécsi út kereszteződésben – elhelyezkedve mind a gépkocsival, mind a tömegközlekedéssel érkező ügyfelek számára könnyen elérhető.
„Vállalatunk az elmúlt években 5 komoly – első helyezést jelentő – szakmai díjat és számtalan dobogós helyezést kapott a Toyota Central Europe vezetésétől a . Fejlődésünkre jellemző, hogy az elmúlt két év alatt eladásainkat a Toyota és Lexus márkák tekintetében megkétszereztük, jóval a piaci növekedés felett teljesítvee. A következő időszakban ezt a növekedést szeretnénk megismételni, Lexus modellekből két év alatt 200 db-ot tervezünk értékesíteni. Flotta partereink egyre bővülő száma és aránya az ügyfeleinkkel folytatott közös gondolkodás, és a költséghatékony szolgáltatási modellünk eredménye.” – fogalmaz Szilasi János.
„A Toyota számára 2019 a vállalat fennállásának egyik legfontosabb, és reményeink szerint legsikeresebb éve lesz, amelyet a legendás Supra visszatérése, és a kompakt áru- és személyszállító szegmensben hiánypótló PROACE CITY bemutatása mellett a Toyota világszinten is legfontosabb modelljei, a Corolla, a RAV4 és a Camry legújabb generációjának bemutatása fémjelez. Nagy öröm számunkra, hogy a hosszú évek óta egyik legsikeresebb és a vállalat értékeit legmagasabb színvonalon képviselő márkakereskedő partnerünk, a Toyota Sakura ebben az évben döntött egy vadonatúj, európai szinten kimagasló színvonalat is képviselő budapesti márkakereskedés megnyitása mellett, amely hibrid központként nem csupán márkánk magyarországi sikereihez, de Budapest és szűkebb pátriájuk, Óbuda zöldüléséhez és nagymértékben hozzájárulhat.” – mutat rá László Richárd, a Toyota magyarországi országigazgatója.
A sikerek arra köteleznek, hogy visszaadjunk valamit a közösségnek
A Toyota Sakura egészen különleges, a társadalmi felelősségvállalás fontosságát alapvetésnek tekintő vállalati filozófiája az elmúlt években számos a kultúra és a közélet, illetve a vállalat szűkebb pátriája, Óbuda környezetbarát megújulását támogató megmozdulásra teremtett alapot.
„A sikeres arra köteleznek bennünket, hogy lehetőségeink szerint minél többet visszaadjunk annak a közösségnek, amelyben működünk. Éppen ezért rendkívül fontosnak tartjuk az óbudai polgárok közösségének számos területen történő támogatását épp úgy, mint a beteg gyermekek gyógyulását segítő Bátor Tábor Alapítvány, az Együtt a Daganatos Gyermekekért Alapítvány vagy épp a Gyermekvasutasokért Alapítvány folyamatos segítését, amelyek fontos részét képezik társadalmi felelősségvállalási tevékenységünknek. Vállalatunk önmaga számára megfogalmazott kulturális missziójának kiváló gyakorlati példái az évekkel ezelőtt megalapított Sakura díj, amely a Central Színház művészei közül a közönség véleménye alapján kerül átadásra minden évben, illetve „Lélekmelengető” Művészeti Estek. Célunk, hogy ebben az évtizedben ügyfeleink szemében a legjobb Márkakereskedővé válhassunk városunkban, környezetünknek hasznos tagjai legyünk, munkatársaink és családjuk számára pedig sikereket, fenntartható fejlődést garantáljunk a Toyotával közösen. Közösséget építünk – ez Óbuda szlogenje, amely bennünket is inspirál ezért ’kölcsönvettünk’ Bús Balázs polgármester úrtól, hisz hitünk szerint mi is ezt tesszük nap, mint nap: közösséget, családot építünk, egy nagy Toyota családot..” – árulja el Füredi István, a Toyota Sakura alapító-tulajdonosa.