Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Nem vicc, hogy luxus egyterűt mutat be a Lexus

Régóta rebesgetik érkezését, most pedig a Lexus kínai képviselete hivatalosan is bejelentette: buszlimuzinnal bővítik a márka kínálatát.

Hetekkel ezelőtt jelentek meg az első titokzatos, kedvcsináló illusztrációk arról az új modellről, amelyet a Sanghaji Autószalonon fog bemutatni a Lexus. A hűtőmaszk-részletet ábrázoló, sejtelmes fotóról csupán annyi derült ki, hogy valószínűleg nem sportmodellről van szó – ahhoz ugyanis túlságosan meredeken állt az orsó alakú rács alsó fele. A magas építésű Lexus érkezésének ígérete nyomán ismét felröppentek azok a pletykák, amelyekről még tavaly ősszel olvashattunk először: ezek szerint a Lexus egy luxuskivitelű buszlimuzinnal bővítené modellkínálatát azokon a piacokon, ahol erre valós kereslet mutatkozik, azaz az ázsiai térségben.

A híresztelés európai szemmel nézve meglehetősen hihetetlennek hangzott, most azonban hivatalos közleményben jelentette be a márka kínai képviselete, hogy tényleg erről van szó. Mi több, a modellt zászlóshajónak szánják, így az LS szedán, az LC kupé, az LX óriás-szabadidőjármű és az LY luxusjacht után érkezik az LM, az első igazi multifunkcionális Lexus modell.
Ismerősen csenghet a név: a cég még tavaly júniusban jegyeztette be az LM típusnevet. Akkor még úgy sejtettük, az LF-1 Limitless tanulmányautó szériaverzióját fogja takarni, ez a fejlemény azonban valójában logikusabb. A futurisztikus, kupészerű crossovert, amelyet minden bizonnyal elektromos hajtáslánccal vezet majd be a Lexus, ugyanis vélhetően minden eddigi típusa fölé pozícionálja majd a márka – akár az sem elképzelhetetlen, hogy egy új, minden eddiginél exkluzívabb márkanév alatt.

Az április 16-án debütáló LM a sanghaji közlemény szerint: „Szorosan összekapcsolódik a vezető és utasai szellemével. Kivételes minőségű kidolgozás, rendkívüli menetkomfort, valamint olyan, otthonos környezet várja az utasokat, amely nemcsak pihentető és ihletadó, de egyenesen meditációra csábít.”

A Lexus LM a várakozások szerint nem vadonatúj konstrukció lesz: műszaki alapját minden bizonnyal a Toyota Alphard, az ázsiai piac egyik legnépszerűbb buszlimuzinja adja. A 4,9 méter hosszú igazgatói egyterű már Toyotaként is a nyújtott limuzinok kényeztetését nyújtja, létezik belőle olyan verzió, amelynek második üléssorában önálló üléseket találunk motorosan állítható lábtámaszokkal, a klímaberendezés pedig külön szabályozható nemcsak a vezető és az utas oldalán, de a második üléssoron is.

Ami a motorválasztékot illeti, az Alphard 3.5 literes, 275 lóerős V6-os benzinmotorja mellett egy modern hibrid hajtásláncra is számíthatunk – erre utal legalábbis a tény, hogy a Lexus tavaly az LM350 mellett az LM300h típusnevet is levédette. Ez utóbbi minden bizonnyal ugyanarra a 215 lóerős, 2.5 literes benzin-elektromos egységre utal, amely az új generációs Lexus ES szedánban is megtalálható. Ennek ellenére nem valószínű, hogy az LM globális modellé válna, a Lexus buszlimuzinja várhatóan megmarad ázsiai ínyencségnek, ahol luxusszállodák, óriásvállalatok VIP utasszállítójaként nyűgözheti le az ügyfeleket.

Fotók: Toyota, kolesa.ru, motor1.com