Skip to content

trollverda.hu

Az autózás troll oldala

  • Kezdőlap
  • * Nyúz
  • * NapP képe
  • * Troll aki István
  • Toggle search form

És, az se’ vicc, hogy jöhet a hibrid Toyota Hilux is

Posted on 2019-04-112019-04-11 By Troll aki István

Share this post:

Share on X (Twitter) Share on Facebook Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp

Hamarosan világszerte közös padlólemezre épülhet a Toyota összes pickupja. Ez önmagában még nem lenne hírértékű, azonban a modern platform a részben vagy teljesen elektromos hajtást is támogatni fogja.

Tavaly 998 ezer platós kisteherautót adott el világszerte, és ezzel a világ második legnagyobb pickup-gyártójának számít a Toyota. A márka mindhárom modellje szerepel a szegmens Top 10-es listáján: Észak-Amerikát a Tacoma (270 276 db) és a Tundra (131 760 db) fedi le, míg a világ többi részén a Hilux (548 313 db) képviseli a Toyotát, messze megelőzve Európában is forgalmazott vetélytársait. 2018-ban több mint tíz százalékkal nőttek a Toyota pickupok globális eladásai, és ez a gyarapodás a jövőben még intenzívebbé válhat, különösen, ha igaznak bizonyulnak a világ első számú autóipari szaklapja által megszellőztetett hírek.

Az Automotive News úgy tudja ugyanis, hogy a márka felső- és középkategóriás kisteherautói, a Tundra (3701 vagy 4181 mm tengelytáv) és a Tacoma (3236 vagy 3571 mm tengelytáv) vadonatúj, közös platformon folytathatják pályafutásukat. A házon belül F1 néven emlegetett műszaki alap ugyanaz lehet a Toyota haszonjárművek számára, mint a TNGA architektúra a személyautók között. Ez egyben azt is jelenti, hogy felhasználása nem korlátozódna Észak-Amerikára, azt a várakozások szerint a márka globális pickupjára, a 140 piacon forgalmazott Hiluxra (3085 mm tengelytáv) is kiterjesztik, ami költséghatékonyabbá és gyorsabbá teheti nem csupán a fejlesztést, de a modern vezetőtámogató és hajtáslánc-technológiák alkalmazását is mindhárom termékcsaládban.

Az Automotive News bennfentes forrásokra hivatkozva azt állítja, ennek a közös platformnak a fejlesztése a vége felé jár, és már akár 2020-ban bemutatkozhat az ezt felhasználó első modell. Noha az értesülést a Toyota nem erősítette még meg hivatalosan, a fejlesztés nagyon is logikus, sőt, szükséges irányt jelentene a vállalat számára.

A Toyota azon célkitűzése alól ugyanis, hogy a következő évtized derekára a márka minden típusa elérhető legyen részben vagy teljesen elektromos hajtáslánccal, a pickupok sem vonhatják ki magukat. A jelenlegi architektúrák azonban nem teszik lehetővé a meglévő hibrid hajtásláncok költséghatékony bevezetését, új rendszerek fejlesztésének pedig csak akkor van értelme, ha azokat az összes típusnál tudják alkalmazni. Márpedig a jelenlegi Hilux teljesen önálló fejlesztés, ahogy a Tundra és Tacoma modellek sem osztoznak közös fődarabokon, noha az utóbbi kettő ugyanazon a gyártósoron készül a texasi San Antonióban.

„Amikor tervezünk, mindig a leglogikusabb döntést igyekszünk meghozni, nem csupán 2025-ig, de akár 2035-ig és azon túl is előre tekintve” – nyilatkozta még februárban Mike Sweers, a Toyota Motor North America alvázas termékekért (a Tacoma és Tundra pickupokért, valamint a 4Runner és Sequoia szabadidőjárművekért) felelős főmérnöke, rámutatva, hogy a vásárlók egyre többet várnak el haszonjárműveiktől. „Nagy teljesítményt követelnek meg, csekély üzemanyag-fogyasztás mellett. Olyan modelleket kell kínálnunk, amelyek könnyűek, ugyanakkor strapabírók – vagy, ahogy a fejlesztési osztályon emlegetjük őket, »elpusztíthatatlanok«”.

Persze egy közös platform a haszonjárművek szegmensében is ugyanazokat a kérdéseket veti fel, mint a személyautóknál. „Fontos, hogy az egyes modellek a közös alapok ellenére kellőképpen eltérőek tudjanak lenni: a Tundra ne legyen túl kicsi és gyenge, a Tacoma ne legyen túl nagy és nehéz.” Egy hibrid vagy elektromos hajtáslánccal mindenesetre az eltérő teljesítményigényeket maradéktalanul ki lehet elégíteni.

A nagyobb belső égésű motorok helyett elegendő lehet egy nagyobb teljesítményű villanymotorral pótolni a hiányzó forgatónyomatékot és motorteljesítményt; ez a megoldás ráadásul helytakarékos, könnyen variálható és modulárisan tovább fejleszthető volna, az elektromos hajtáslánc alkatrészeinek kisebb száma miatt pedig a modellek jelenleg is kimagasló megbízhatósága szintén tovább javulna. Az sem mellékes, hogy a Toyota az elektromos összkerékhajtás terén is kiterjedt tapasztalatokkal rendelkezik, így költséghatékonyan vezethetne be a piacra kisebb igénybevételre tervezett, könnyebb és takarékosabb modellváltozatokat.

Fotók: Toyota

Share this post:

Share on X (Twitter) Share on Facebook Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp
Nyúz Tags:hibrid, hibrid Toyota Hilux, Hilux, hybrid, Toyota, Toyota Hilux

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Van képünk hozzá (19.04.11.) – Skoda Scala
Next Post: Az 55. születésnapját ünneplő Mustang különleges verzióját kapta Kiss Gergely

kapcsolódó

  • Súlyos gondok a Cseh Légitársaságnál Nyúz
  • Törték, zúzták a Tarraco-t, az meg tök jól bírta Nyúz
  • A Hankook szerint a sztrájk ellenére a dolgozók több mint 60 százaléka felvette a munkát Nyúz
  • Mu-ha-ha! Két új autót nevezett a Nissan Nyúz
  • A Toyota Hiace egymillió kilométert teljesített Kelet-Magyarországon Nyúz
  • One Kiln Nyúz
2019. április
hKscpsv
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930 
« márc   máj »
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • YouTube
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Mindenki nyugodjon le a pi…ába! Idén is megrendezték a legnagyobb hazai MINI találkozót
  • Széles körű wellness program
  • Új elnökségi tagok a Jövő Mobilitása Szövetség élén
  • Bocsárdi Károly lett Magyarország legjobb kamionsofőrje
  • Világelső energetikai technológiát állított üzembe a Toyota
  • Csaknem 200 helyszínen várják a tudomány iránt érdeklődőket
  • A teljes felsőoktatást megmozgatták a BME Egyetemi Napok
  • Nemzetközi nagyágyúk beszélnek Budapesten a legfrissebb mesterséges intelligencia trendekről
  • Nem vesztettek népszerűségükből a minilakások
  • Díjeső a HONOR-nak Kínában
  • Banktudós egyetemisták kerestetnek a teszten
  • A Lego tovább tesztel, de jelenleg lemondott az újrahasznosított műanyagból készített építőkockák gyártásáról
  • Tesztkörúton szereplő, digitális automata központi ütközővel felszerelt vonatot mutatott be a Rail Cargo Hungaria Zrt.
  • 5G-re épülő autóipari megoldások tesztelésére állított fel projektcsapatot a Bosch és a Vodafone
  • A Suzuki V-Strom 800DE az „Alpen Masters 2023” tesztgyőztese
  • Bárányba borul szeptember utolsó hétvégéje
  • Mi kerüljön az iskolai kulcsba?
  • Harminc különböző ízű és formájú kürtőskalácsot lehet megkóstolni az Állatkertben
  • Ezért lehet fontos segítség a konyhában egy okosmérleg
  • Varázslat a tányérokon
  • Anita és Sanyi a csoDálatoS DS 9 E-Tense modellel is megismerkedett
  • Begurulva a tik-tokon is!
  • Kivételes Land Cruiser 2024 First Edition podcast
  • Exkluzív Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A születése óta vak Karvai Sándor megszelidítette az Acer ES 5 elektromos rollert
  • Egy kevéske “alap” Sandero
  • Nincs megállás! A tik-tokon is elindultunk!
  • 2024-es Toyota Land Cruiser First Edition podcast
  • Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A plug-in Priusszal is ismerkedtünkToyota Prius
  • Többen ki vannak akadva, hogy megbilincseltek egy piroson áthajtó hisztis pi…-t! És, ha ezt a f…t elcsapja egy autó, akkor ki a hibás?! Megmondó
  • Védőfelszerelések nélkül fertőtlenítik az autómegosztó járműveit! Megmondó
  • Baleset-megelőzés, mi?! Lóf…t!!! Megmondó
  • Troll aki István rácsodálkozása a Mercedes A osztályra Megmondó
  • SMS-ezés helett a fogalmakat kellene ismerni és gondolkodni kellene, baszd meg!!! Megmondó
  • Takarítsd le az autót, mielőtt elindulsz Megmondó
  • Troll aki István komoly és fontos üzenete Megmondó

In memoriam Zsiska Ferenc

IMEDIA

NMHH

MTI

Copyright © 2023 trollverda.hu.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

trollverda.hu
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.