Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

És, az se’ vicc, hogy jöhet a hibrid Toyota Hilux is

Hamarosan világszerte közös padlólemezre épülhet a Toyota összes pickupja. Ez önmagában még nem lenne hírértékű, azonban a modern platform a részben vagy teljesen elektromos hajtást is támogatni fogja.

Tavaly 998 ezer platós kisteherautót adott el világszerte, és ezzel a világ második legnagyobb pickup-gyártójának számít a Toyota. A márka mindhárom modellje szerepel a szegmens Top 10-es listáján: Észak-Amerikát a Tacoma (270 276 db) és a Tundra (131 760 db) fedi le, míg a világ többi részén a Hilux (548 313 db) képviseli a Toyotát, messze megelőzve Európában is forgalmazott vetélytársait. 2018-ban több mint tíz százalékkal nőttek a Toyota pickupok globális eladásai, és ez a gyarapodás a jövőben még intenzívebbé válhat, különösen, ha igaznak bizonyulnak a világ első számú autóipari szaklapja által megszellőztetett hírek.

Az Automotive News úgy tudja ugyanis, hogy a márka felső- és középkategóriás kisteherautói, a Tundra (3701 vagy 4181 mm tengelytáv) és a Tacoma (3236 vagy 3571 mm tengelytáv) vadonatúj, közös platformon folytathatják pályafutásukat. A házon belül F1 néven emlegetett műszaki alap ugyanaz lehet a Toyota haszonjárművek számára, mint a TNGA architektúra a személyautók között. Ez egyben azt is jelenti, hogy felhasználása nem korlátozódna Észak-Amerikára, azt a várakozások szerint a márka globális pickupjára, a 140 piacon forgalmazott Hiluxra (3085 mm tengelytáv) is kiterjesztik, ami költséghatékonyabbá és gyorsabbá teheti nem csupán a fejlesztést, de a modern vezetőtámogató és hajtáslánc-technológiák alkalmazását is mindhárom termékcsaládban.

Az Automotive News bennfentes forrásokra hivatkozva azt állítja, ennek a közös platformnak a fejlesztése a vége felé jár, és már akár 2020-ban bemutatkozhat az ezt felhasználó első modell. Noha az értesülést a Toyota nem erősítette még meg hivatalosan, a fejlesztés nagyon is logikus, sőt, szükséges irányt jelentene a vállalat számára.

A Toyota azon célkitűzése alól ugyanis, hogy a következő évtized derekára a márka minden típusa elérhető legyen részben vagy teljesen elektromos hajtáslánccal, a pickupok sem vonhatják ki magukat. A jelenlegi architektúrák azonban nem teszik lehetővé a meglévő hibrid hajtásláncok költséghatékony bevezetését, új rendszerek fejlesztésének pedig csak akkor van értelme, ha azokat az összes típusnál tudják alkalmazni. Márpedig a jelenlegi Hilux teljesen önálló fejlesztés, ahogy a Tundra és Tacoma modellek sem osztoznak közös fődarabokon, noha az utóbbi kettő ugyanazon a gyártósoron készül a texasi San Antonióban.

„Amikor tervezünk, mindig a leglogikusabb döntést igyekszünk meghozni, nem csupán 2025-ig, de akár 2035-ig és azon túl is előre tekintve” – nyilatkozta még februárban Mike Sweers, a Toyota Motor North America alvázas termékekért (a Tacoma és Tundra pickupokért, valamint a 4Runner és Sequoia szabadidőjárművekért) felelős főmérnöke, rámutatva, hogy a vásárlók egyre többet várnak el haszonjárműveiktől. „Nagy teljesítményt követelnek meg, csekély üzemanyag-fogyasztás mellett. Olyan modelleket kell kínálnunk, amelyek könnyűek, ugyanakkor strapabírók – vagy, ahogy a fejlesztési osztályon emlegetjük őket, »elpusztíthatatlanok«”.

Persze egy közös platform a haszonjárművek szegmensében is ugyanazokat a kérdéseket veti fel, mint a személyautóknál. „Fontos, hogy az egyes modellek a közös alapok ellenére kellőképpen eltérőek tudjanak lenni: a Tundra ne legyen túl kicsi és gyenge, a Tacoma ne legyen túl nagy és nehéz.” Egy hibrid vagy elektromos hajtáslánccal mindenesetre az eltérő teljesítményigényeket maradéktalanul ki lehet elégíteni.

A nagyobb belső égésű motorok helyett elegendő lehet egy nagyobb teljesítményű villanymotorral pótolni a hiányzó forgatónyomatékot és motorteljesítményt; ez a megoldás ráadásul helytakarékos, könnyen variálható és modulárisan tovább fejleszthető volna, az elektromos hajtáslánc alkatrészeinek kisebb száma miatt pedig a modellek jelenleg is kimagasló megbízhatósága szintén tovább javulna. Az sem mellékes, hogy a Toyota az elektromos összkerékhajtás terén is kiterjedt tapasztalatokkal rendelkezik, így költséghatékonyan vezethetne be a piacra kisebb igénybevételre tervezett, könnyebb és takarékosabb modellváltozatokat.

Fotók: Toyota