Skip to content

trollverda.hu

Az autózás troll oldala

  • Kezdőlap
  • * Nyúz
  • * NapP képe
  • * Troll aki István
  • Toggle search form

Egy Lexus kombi, ami soha nem létezett

Posted on 2019-04-042019-04-04 By Troll aki István

Share this post:

Share on X (Twitter) Share on Facebook Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp

Végy egy mechanikailag kiváló, de védhetetlen megjelenésű kombit, és egy mindig új ötleteken töprengő, fáradhatatlan lelkesedésű japán tuningművészt. A végeredmény minden idők legvadabb és legpraktikusabb (majdnem) Lexusa.

A Kazama Auto a japán driftvilág egyik oszlopa. A sport népszerűsítésében elévülhetetlen érdemeket szerzett műhely névadó tulajdonosa elsősorban hazai anyagból – azaz japán belpiacos modellekből – dolgozik, ám időről időre olyan autók is kikerülnek a kezei közül, amelyekkel a világ többi táján is tudnak azonosulni. Ilyen ez a második generációs Lexus IS is, amely… voltaképpen egyáltalán nem is Lexus!

A furcsa autó Toyota Mark II Blit néven látta meg a napvilágot, valamikor 2002 és 2007 között. A hátsókerék-hajtású Mark II szedán kombi változata alapkivitelében maga volt a megtestesült izgalom mentesség: ránctalanná simított oldalfalait, minden varázslatot nélkülöző hátfalát egy aránytalanul méretezett, erőtlen orrkialakítás ellenpontozta. Kazama-szan viszont tudta, hogy a bánatos külső alatt első osztályú mechanika lapul: a 2.5 literes, soros hathengeres 1JZ-GTE turbómotor alapkivitelében 280 lóerőt és 363 Nm nyomatékot adott le, a Yamaha hengerfejjel szerelt erőforrás a korabeli Toyota Suprában (A70) és az annak alapjaira épülő Toyota Soarer kupéban is szolgált.

Ez a műszaki tartalom elegánsabb, nemesebb, egyben harciasabb megjelenést érdemelt, fogta hát a harmadik generációs Lexus IS orrát, és olyan pontosan illesztette rá a nagy szedánra, mintha eleve oda tervezték volna. Ha az arányok nem is tökéletesek (a Mark II Blit hosszabb, de keskenyebb autó volt, mint a nála majd’ egy évtizeddel fiatalabb Lexus), a Kazama Auto szabványos tuning-csomagjában foglalt egyéb átalakítások – a hatalmas köztes töltőlevegő-hűtő motorházfedélbe vágott légbevezető rostélya, az első tengely mögötti légcserenyílások, a driftsportra optimalizált első légterelők és persze a kitört kerekek – mellett ez fel sem tűnik.

A versenycélokra átépített motor teljesítményéről nincs pontos információnk, az viszont lenyűgöző, hogy a kagylóülésekkel és versenykormánnyal szerelt utastérből nem szerelték ki a 60:40 arányban osztva dönthető hátsó üléspadot, sőt, a csomagtartó kárpitozását is meghagyták, így kétségtelen, hogy a Kazama-féle Lexus-kombi a valaha létezett egyik legpraktikusabb driftautó – igazán kár, hogy alapjait nem egy létező modell adta.

Fotók: www.speedhunters.com (Dino Dalle Carbonare)

Share this post:

Share on X (Twitter) Share on Facebook Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp
Nyúz Tags:Lexus IS

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Van képünk hozzá (19.04.04.) – Mercedes-Benz eSprinter
Next Post: F*szkalap

kapcsolódó

  • Idén először a BMW Group is a Cannes-i Nemzetközi Filmfesztivál egyik hivatalos partnere Nyúz
  • Visszaszámlálás az új Golfhoz (2.) Nyúz
  • Kerék mesék nagykönyve Nyúz
  • A Williams magyar mérnöke szerint jók az alapok a csapatnál Nyúz
  • A Budapest Airport 5,5 millió utasra számít az idén Nyúz
  • Mindössze 561 ezeren nézték a világ egyik legrasszistább sporteseményét a kö(s)ztévén Nyúz
2019. április
hKscpsv
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930 
« márc   máj »
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • YouTube
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • “Budapesten nincs és nem is volt autósüldözés”
  • Az MAN együttműködésével születnek az új TORSUS PRAETORIANok
  • Sportos szépség dinamikus hátsó kialakítással
  • Képeken a vadonatúj Kona Electric
  • Tevva gondolatvezetés
  • Immár teljes a 12. Szemrevaló Filmfesztivál programja
  • Idiopátiás tüdőbetegség – ritka, mégis sokakat érint Magyarországon is
  • A szerelem legédesebb pillanatait hozza el Bella Poarch és Lauv közöse
  • Innováció az optikai szemüvegek területén
  • Újra keresettek a klasszikus képzések
  • A Suzuki V-Strom 800DE az „Alpen Masters 2023” tesztgyőztese
  • A laboratóriumi és klinikai tesztek mellett neuropszichológusok játékos tesztekkel vizsgálják a szellemi képességek lehetséges hanyatlását
  • Ezt a vad külsejű autonóm buszt most Európában tesztelik
  • A tesztelések után 19 eljárás indult kakaóitalpor-forgalmazók ellen
  • Határon túl is keresik a legokosabb fiatal agrártudóst a teszteken
  • Borlepárlási támogatás segíti a borászatokat
  • Séflegendák és bajnokok mutatják meg, mit tudnak
  • Egymillió, kidobásra ítélt ételcsomagot mentett meg egy magyar startup applikációja
  • Tizennégy új magyar étterem kapott idén Michelin-ajánlást
  • Szeptemberben 34 termékkategóriában csökkent az árfigyelőben megfigyelt élelmiszerek átlagára
  • Anita és Sanyi a csoDálatoS DS 9 E-Tense modellel is megismerkedett
  • Begurulva a tik-tokon is!
  • Kivételes Land Cruiser 2024 First Edition podcast
  • Exkluzív Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A születése óta vak Karvai Sándor megszelidítette az Acer ES 5 elektromos rollert
  • Egy kevéske “alap” Sandero
  • Nincs megállás! A tik-tokon is elindultunk!
  • 2024-es Toyota Land Cruiser First Edition podcast
  • Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A plug-in Priusszal is ismerkedtünkToyota Prius
  • Többen ki vannak akadva, hogy megbilincseltek egy piroson áthajtó hisztis pi…-t! És, ha ezt a f…t elcsapja egy autó, akkor ki a hibás?! Megmondó
  • Védőfelszerelések nélkül fertőtlenítik az autómegosztó járműveit! Megmondó
  • Baleset-megelőzés, mi?! Lóf…t!!! Megmondó
  • Troll aki István rácsodálkozása a Mercedes A osztályra Megmondó
  • SMS-ezés helett a fogalmakat kellene ismerni és gondolkodni kellene, baszd meg!!! Megmondó
  • Takarítsd le az autót, mielőtt elindulsz Megmondó
  • Troll aki István komoly és fontos üzenete Megmondó

In memoriam Zsiska Ferenc

IMEDIA

NMHH

MTI

Copyright © 2023 trollverda.hu.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

trollverda.hu
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.