Egy Lexus kombi, ami soha nem létezett

Végy egy mechanikailag kiváló, de védhetetlen megjelenésű kombit, és egy mindig új ötleteken töprengő, fáradhatatlan lelkesedésű japán tuningművészt. A végeredmény minden idők legvadabb és legpraktikusabb (majdnem) Lexusa.

A Kazama Auto a japán driftvilág egyik oszlopa. A sport népszerűsítésében elévülhetetlen érdemeket szerzett műhely névadó tulajdonosa elsősorban hazai anyagból – azaz japán belpiacos modellekből – dolgozik, ám időről időre olyan autók is kikerülnek a kezei közül, amelyekkel a világ többi táján is tudnak azonosulni. Ilyen ez a második generációs Lexus IS is, amely… voltaképpen egyáltalán nem is Lexus!

A furcsa autó Toyota Mark II Blit néven látta meg a napvilágot, valamikor 2002 és 2007 között. A hátsókerék-hajtású Mark II szedán kombi változata alapkivitelében maga volt a megtestesült izgalom mentesség: ránctalanná simított oldalfalait, minden varázslatot nélkülöző hátfalát egy aránytalanul méretezett, erőtlen orrkialakítás ellenpontozta. Kazama-szan viszont tudta, hogy a bánatos külső alatt első osztályú mechanika lapul: a 2.5 literes, soros hathengeres 1JZ-GTE turbómotor alapkivitelében 280 lóerőt és 363 Nm nyomatékot adott le, a Yamaha hengerfejjel szerelt erőforrás a korabeli Toyota Suprában (A70) és az annak alapjaira épülő Toyota Soarer kupéban is szolgált.

Ez a műszaki tartalom elegánsabb, nemesebb, egyben harciasabb megjelenést érdemelt, fogta hát a harmadik generációs Lexus IS orrát, és olyan pontosan illesztette rá a nagy szedánra, mintha eleve oda tervezték volna. Ha az arányok nem is tökéletesek (a Mark II Blit hosszabb, de keskenyebb autó volt, mint a nála majd’ egy évtizeddel fiatalabb Lexus), a Kazama Auto szabványos tuning-csomagjában foglalt egyéb átalakítások – a hatalmas köztes töltőlevegő-hűtő motorházfedélbe vágott légbevezető rostélya, az első tengely mögötti légcserenyílások, a driftsportra optimalizált első légterelők és persze a kitört kerekek – mellett ez fel sem tűnik.

A versenycélokra átépített motor teljesítményéről nincs pontos információnk, az viszont lenyűgöző, hogy a kagylóülésekkel és versenykormánnyal szerelt utastérből nem szerelték ki a 60:40 arányban osztva dönthető hátsó üléspadot, sőt, a csomagtartó kárpitozását is meghagyták, így kétségtelen, hogy a Kazama-féle Lexus-kombi a valaha létezett egyik legpraktikusabb driftautó – igazán kár, hogy alapjait nem egy létező modell adta.

Fotók: www.speedhunters.com (Dino Dalle Carbonare)