Nincsenek véletlenek
Újabb elismerésben részesült a Peugeot Rifter
A 2019. Év Brit Autója szavazáson a legkiválóbb buszlimuzinnak választották meg a Peugeot új családi egyterűjét. Az elismerés nem az első, és bizonyosan nem is az utolsó a Rifter díjai sorában.
A tél utolsó napjaiban újabb jelentős kitüntetéssel bővült a Peugeot Rifter elismeréseinek sora: a Brit Év Autója (ukcoty.co.uk) szavazáson a 29 szakújságíróból álló zsűri az év legkiválóbb buszlimuzinjának választotta meg a sallangmentes, mégis divatos francia egyterűt. Az „ésszerű, praktikus és hasznos”[1], akár hét személyes kivitelben is elérhető autó mindennapi célszerűségével és a szabadidőjárművek hangulatát idéző stílusával egyaránt maga mellé állította a szakértőket, valamint havonta 80 millió főre rúgó összesített olvasótáborukat.
A kétféle karosszériahosszal (4,40 vagy 4,75 méter), öt- és hétszemélyes kivitelben is elérhető Rifter nem csak a Brit Év Autója (UK COTY) versenyében bizonyult a legteljesebb körű ajánlatnak. Korábban a szintén brit What Car? autós szaklap Év Autója versenyén a nála drágább, és nagyobb modelleket (a Volkswagen Tourant és a Ford Galaxyt) legyőzve nyerte el az Év Buszlimuzinja címet. Előbbi vetélytársánál kényelmesebb rugózása, utóbbival versenyre kelő menetdinamikája kifejezetten kellemes utazóautóvá teszi; a magas üléshelyzet a gyerekülések kezelésében és a forgalom áttekintésében egyaránt segít, a csomagtartó pedig a felső kategóriás luxusterepjárókén is túltesz. A What Car? szerkesztői a takarékos dízelmotoroknál is jobb választásnak találták az 1.2 literes, dinamikus és takarékos benzines erőforrást.
Ez a háromhengeres turbómotor nem véletlenül nyeri el 2015 óta minden alkalommal az Év Motorja címet: alacsony fordulatszámon ébredő, jól használható forgatónyomatékával, finom járásával és egy hasonló teljesítményű négyhengeresnél mintegy 20 százalékkal csekélyebb károsanyag-kibocsátásával immár négyszer bizonyult a nemzetközi szakértő zsűri kedvencének.
A Rifter magán- és cégautóként egyaránt kiváló
választás. A flottaüzemeltetők szakfolyóirata, a Company Car Today éves rangsorában az Év Buszlimuzinja díjjal
jutalmazta. Az indoklás szerint az autó hatalmas belső tere, a magas
üléshelyzetből és a szűk fordulókörből adódó, remek manőverezhetősége, valamint
a vételár, az értéktartás, a fogyasztás és a biztosítási díjak mátrixából
kirajzolódó kiváló üzemben tartási költségei miatt érdemelte ki az elismerést.
Nem csak Nagy-Britanniában népszerű persze a Peugeot Rifter. A németországi Plus X Award a technológia, a sport és a lifestyle terén jutalmazza a leginnovatívabb termékeket, a környezetvédelemtől a felhasználóbarát kialakításon át az ergonómiáig, hét szempontot mérlegelve. A Peugeot Rifter bemutatása óta kétszer is átvehette a 25 szakújságíróból álló zsűri elismerését: először minősége, dizájnja és funkcionalitása miatt érdemelte ki a díjat, majd a modul egyterűek kategóriájában elnyerte a 2018. Év Autója címet. Ugyanekkor a Peugeot haszonjárművek az Év Legjobb Márkája kitüntetésben részesültek.
Végül, de nem utolsósorban a Peugeot Rifter eddigi legnagyobb becsben tartott elismerése az Autobest 2019 díj. A 18 év után megújult, a modern kor követelményeit – így többek között a környezetvédelmet, a konnektivitást és a vezetőtámogatást – minden eddiginél nagyobb súllyal értékelő Autobest zsűrije 31 ország képviselőiből áll.
A Peugeot Rifter rendkívül szoros versenyben bizonyult Európa legjobb vételének – a személyautók biztonságát, kényelmét és technológiai tartalmát, kiemelkedő helykihasználását találták kiemelkedőnek a szakújságírók.
Az új generációs 3008 és 508 modellekkel közös
LMP2 padlólemezre épülő Peugeot Rifter napjaink egyik leginnovatívabb
kezelőfelületével (HMI) rendelkezik. A Peugeot i-Cockpit teljesen újragondolt
ergonómiája ösztönös, természetes kezelhetőséget, kiváló kilátást és ezekből
fakadóan pihentető, azaz egyszerre kényelmesebb és biztonságosabb utazást
kínál.
[1] Paul Barker, szerkesztő, Company Car Today