Skip to content

trollverda.hu

Az autózás troll oldala

  • Kezdőlap
  • * Nyúz
  • * NapP képe
  • * Troll aki István
  • Toggle search form

És, ez se tréfa! Már egymillió kilométert futott a világ legnagyobb Toyota Mirai flottája

Posted on 2019-03-152022-07-07 By Troll aki István

Share this post:

Share on X (Twitter) Share on Facebook Share on Pinterest Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp

A németországi CleverShuttle iránytaxi-szolgáltató különleges rekordokkal népszerűsíti a hidrogén üzemanyagcellás technológiát: 45 darab Toyota Mirai FCEV szedánból álló flottájuk 15 hónap alatt egymillió kilométert tett meg Hamburg, München és Stuttgart utcáin.

A CleverShuttle 2017 szeptemberében indította útjára iránytaxi szolgáltatását. A Deutsche Bahn érdekeltségi körébe tartozó cég ügyfelei okostelefonos alkalmazáson keresztül rendelhetnek gépkocsit, amelynek azonban nem ők az egyetlen utasai: egy gépkocsi több, azonos irányba vagy hasonló útvonalon közlekedő ügyfelet is elvisz. Így csökkenthető a város forgalmi terhelése, hiszen jobb a gépkocsik kihasználtsága, ami pedig a környezeti hatásokat illeti, a hidrogén üzemű Mirai eleve zéró károsanyag-kibocsátással üzemel, működésének egyetlen mellékterméke a víz. Nem mellékesen a fuvarok kombinálásával azok díja is kedvezőbb: a CleverShuttle átlagosan 40 százalékkal olcsóbban szállítja utasait, mint egy hagyományos taxi. Mégsem a költségcsökkentés az, ami a CleverShuttle-t vonzóvá teszi az ügyfelek számára, hanem a lehetőség, hogy a világ legtisztább üzemű, leginkább előremutató technológiát alkalmazó gépkocsijával utazhatnak.

A halmozottan környezetbarát szolgáltatás 2017 őszén Hamburgban debütált, 20 Toyota Mirai gépkocsival. Az ügyfelek fokozott érdeklődése, valamint a hidrogén üzemanyagcellás járművek hétköznapi praktikuma (a Mirai hatótávolsága 500 kilométer, a tankolás pedig mindössze pár percet vesz igénybe) miatt 2018 tavaszán további tíz Toyota Mirai szedánt állítottak szolgálatba. Jelenleg 45 darab üzemanyagcellás járművel (FCEV) rendelkeznek, ezzel ők üzemeltetik a világ legnagyobb Toyota Mirai flottáját. Ez a 45 autó 2018 végéig több mint egymillió kilométert tett meg, és több mint 170 ezer ügyfelet szolgált ki.

A járműveket a németországi hidrogéntöltő infrastruktúra bővítését célzó H2 Mobility vegyesvállalat töltőállomásainál tankolják. A 2015-ben alapított H2 Mobility 2019 végéig nem kevesebb mint száz töltőállomást tervez üzembe állítani és működtetni hét németországi nagyvárosban (Hamburg, Berlin, Rhine-Ruhr, Frankfurt, Nürnberg, Stuttgart és München), valamint az ezekbe bevezető főutak mentén. Az európai uniós és német minisztériumi támogatással, valamint több autóipari szereplő, köztük a világ első sorozatgyártású hidrogén üzemanyagcellás szedánját, a mai napig több mint 7500 példányban értékesített Mirait fejlesztő és gyártó Toyota szakmai és anyagi támogatásával működő H2 Mobility hosszabb távon további 300 H2-kút építését és üzemeltetését tervezi.

„A Toyota és a CleverShuttle együttműködése újabb bizonyítéka annak, hogy a Toyota Mirai-hoz hasonló hidrogén üzemanyagcellás járművek nem csupán tökéletesen alkalmasak arra, hogy számottevő mértékben csökkentsék a közlekedés környezeti terhelését, de mindezt rendkívül egyszerűen és praktikusan teszik” – mondta Ferry M.M. Franz, a Toyota Motor Europe igazgatója. „A járművek nem csupán CO2-kibocsátás nélkül üzemelnek, de ihletadóként szolgálhatnak a sofőrök és utasaik számára egyaránt, meggyőzve őket a modern hajtástechnológia előnyeiről és életképességéről.”

A hidrogén üzemanyagcellás gépkocsik (FCEV) hajtásáról villanymotor gondoskodik, az ennek táplálására szolgáló elektromos energiát azonban nem akkumulátorokban szállítja magával, hanem a fedélzeten tárolt hidrogénből állítja elő a jármű. Az üzemanyagcellában a hidrogén reakcióba lép a légköri oxigénnel; a folyamat eredményeként elektromos energia és tiszta víz jön létre.

A Toyota 1992 óta folytat kiterjedt kutatásokat és fejlesztéseket a hidrogén üzemanyagcella járműipari felhasználásával kapcsolatban. A 2014-ben bevezetett Toyota Mirai második generációs utódja várhatóan a 2020-as évek elején jelenik meg. A modell hatótávolságát (jelenleg 500 km) egy-két éven belül másfélszeresére, 2025-re pedig kétszeresére növelhetik, a kézi összeszerelést sorozatgyártás válthatja fel (amivel párhuzamosan megtízszerezhetik a jelenleg 3000 darabos évi gyártási kapacitást), a technológia költségeinek érdemi csökkentésével pedig további üzemanyagcellás típusok bevezetése is várható[1].

Fotók: Toyota, CleverShuttle


[1] https://www.reuters.com/article/us-toyota-hydrogen/toyota-plans-to-expand-production-shrink-cost-of-hydrogen-fuel-cell-vehicles-idUSKBN1KG0Y0

Share this post:

Share on X (Twitter) Share on Facebook Share on Pinterest Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp
Nyúz Tags:CleverShuttle, egymillió kilométer, Hamburg, München, Stuttgart, Toyota Mirai, Toyota Mirai FCEV, Toyota Mirai flotta

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Van képünk hozzá (19.03.15.) – Seat Leon CUPRA R ST
Next Post: Csillagjós (19.03.16.)

kapcsolódó

  • Hahó, GYÖKEREK! Piros = Tilos! Nyúz
  • Szaladgálás miatt további korlátozásokra kell készülni a fővárosban Nyúz
  • Meghosszabbították 2026-ig az Egyesült Államok Nagydíjának szerződését Nyúz
  • Verstappen nyerte a második szabadedzést is Nyúz
  • Hamiltoné a drámai futam Nyúz
  • Bicskával követeltek kölcsönt egy fővárosi taxistától Nyúz
2019. március
hKscpsv
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
« febr   ápr »
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • YouTube
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • A MINI oxfordi gyára is elektromos üzemmódba kapcsol
  • Ideális fényviszonyok különféle vezetési helyzetekben
  • Így dolgozik a BKK „különleges ügyosztálya”
  • Közlekedésbiztonsági családi napon dől el, ki Magyarország legjobb kamionsofőrje
  • A Bentley Mulliner háromkerekűje az Ultimate Kindergarten Flex
  • Életre kel a Magányos Cédrus
  • Aki bújt, aki nem – A Random Trip pop ódát írt Veszprémhez
  • Küldd a szeretet jelét!
  • Ezreket spórolhatunk az iskolakezdésnél a könyveken, ha jól használjuk a keresőt
  • A QNAP bemutatja az ARM-alapú AI NAS-t
  • 5G-re épülő autóipari megoldások tesztelésére állított fel projektcsapatot a Bosch és a Vodafone
  • A Suzuki V-Strom 800DE az „Alpen Masters 2023” tesztgyőztese
  • A laboratóriumi és klinikai tesztek mellett neuropszichológusok játékos tesztekkel vizsgálják a szellemi képességek lehetséges hanyatlását
  • Ezt a vad külsejű autonóm buszt most Európában tesztelik
  • A tesztelések után 19 eljárás indult kakaóitalpor-forgalmazók ellen
  • Átb*szás! Megtévesztették a fogyasztókat a Regenera ital másnaposság elleni hatásáról
  • Borlepárlási támogatás segíti a borászatokat
  • Séflegendák és bajnokok mutatják meg, mit tudnak
  • Egymillió, kidobásra ítélt ételcsomagot mentett meg egy magyar startup applikációja
  • Tizennégy új magyar étterem kapott idén Michelin-ajánlást
  • Anita és Sanyi a csoDálatoS DS 9 E-Tense modellel is megismerkedett
  • Begurulva a tik-tokon is!
  • Kivételes Land Cruiser 2024 First Edition podcast
  • Exkluzív Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A születése óta vak Karvai Sándor megszelidítette az Acer ES 5 elektromos rollert
  • Egy kevéske “alap” Sandero
  • Nincs megállás! A tik-tokon is elindultunk!
  • 2024-es Toyota Land Cruiser First Edition podcast
  • Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A plug-in Priusszal is ismerkedtünkToyota Prius
  • Többen ki vannak akadva, hogy megbilincseltek egy piroson áthajtó hisztis pi…-t! És, ha ezt a f…t elcsapja egy autó, akkor ki a hibás?! Megmondó
  • Védőfelszerelések nélkül fertőtlenítik az autómegosztó járműveit! Megmondó
  • Baleset-megelőzés, mi?! Lóf…t!!! Megmondó
  • Troll aki István rácsodálkozása a Mercedes A osztályra Megmondó
  • SMS-ezés helett a fogalmakat kellene ismerni és gondolkodni kellene, baszd meg!!! Megmondó
  • Takarítsd le az autót, mielőtt elindulsz Megmondó
  • Troll aki István komoly és fontos üzenete Megmondó

In memoriam Zsiska Ferenc

IMEDIA

NMHH

MTI

Copyright © 2023 trollverda.hu.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

trollverda.hu
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.