Skip to content

trollverda.hu

Az autózás troll oldala

  • Kezdőlap
  • * Nyúz
  • * NapP képe
  • * Troll aki István
  • Toggle search form

A brit import zöme (talán az autók is…) vámmentes lenne megállapodás nélküli Brexit esetén is

Posted on 2019-03-142019-03-14 By Troll aki István

Share this post:

Share on X (Twitter) Share on Facebook Share on Pinterest Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp

Kertész Róbert, az MTI tudósítója jelenti:
   A brit kormány szerdai bejelentése szerint vámmentes lesz a brit importérték csaknem 90 százaléka akkor is, ha Nagy-Britannia megállapodás nélkül lép ki az Európai Unióból.

    A brit külkereskedelmi minisztérium által nyilvánosságra hozott intézkedési terv 12 hónapra szól, és célja az esetleges megállapodás nélküli Brexit üzleti és fogyasztói költséghatásainak minimalizálása.

    A tervezet kiemeli, hogy az átmeneti időszakban a brit kormány semmiféle ellenőrzést és vámot nem alkalmazna Észak-Írország és az Ír Köztársaság kétoldalú áruforgalmában.
 

   A Brexit-folyamat legvitatottabb eleme, hogy megállapodás nélküli brit kilépés esetén miként lehetne elkerülni az ír-északír határellenőrzés újbóli bevezetését. Ez a vita a fő oka annak, hogy az EU-val novemberben elért Brexit-megállapodást a londoni alsóház kétszer is – először januárban, legutóbb kedd este – nagy többséggel elutasította. Az EU-szkeptikus képviselők ugyanis nem fogadják el azt a megoldási tervezetet, amelynek alapján az Egyesült Királyság és az EU között az ír-északír határellenőrzés elkerülése érdekében vámuniós viszonyrendszer maradna érvényben, ha nem jön létre olyan kétoldalú kereskedelmi egyezmény, amely ezt feleslegessé tenné. 
  

  Az 1998-as megbékélési egyezmény legfőbb vívmányai közé tartozik, hogy az Ír Köztársaság és Észak-Írország korábban katonai szigorral őrzött határa hosszú évek óta teljesen nyitott, a 499 kilométeres határszakaszon semmiféle fizikai ellenőrzés nincs. A Brexit után ez határszakasz lesz az Egyesült Királyság és az EU egyetlen szárazföldi vámhatára. 
 

   A brit külkereskedelmi minisztérium szerdán ismertetett átmeneti vámpolitikai csomagja alapján a brit EU-tagság megállapodás nélküli megszűnése esetén a külföldről érkező termékek 87 százaléka lenne vámmentes, az importérték alapján számolva.
 

   Az ismertetés szerint a fennmaradó 13 százaléknyi importértékre különböző vámtételek elegye lépne érvénybe, és ez elsősorban a marha-, a bárány-, a sertés- és a baromfihús-termékeket, valamint egyes tejtermékeket érintene. Ennek célja a brit mezőgazdasági termelők támogatása.
 

   A külkereskedelmi tárca megjegyzi, hogy a brit agrárszektort eddig is védték az Európai Unió által a külső országokból érkező agrárimportra kivetett magas vámok.

    A vámokkal terhelt termékcsoportok közé tartoznának a minisztériumi tájékoztatás szerint a kész autók is.

    Azoknak a nagy-britanniai autógyártóknak azonban, amelyek termelése az Európai Unióval kiépített beszállítói hálózatokra épül, nem kellene vámot fizetniük az importált részegységek után. Ennek célja a minisztérium szerint az, hogy elkerülhetők legyenek a fennakadások a beszállítói hálózatok működésében.

    E felfordulások kockázatára a brit gazdaságban jelenlévő autógyártók hónapok óta folyamatosan figyelmeztetik a brit kormányt.
 

   A Toyota nagy-britanniai részlegének vezérigazgatója, Marvin Cooke a BBC rádiónak nyilatkozva nemrégiben elmondta: a cég angliai gyárába átlagosan 37 percenként érkeznek a kamionok az EU-ban gyártott részegységekkel, és ha a megállapodás nélküli Brexit okozta vámeljárási késedelmek miatt csak egy szállítmány nem érkezik meg időben, az a termelés teljes leállását okozná. Cooke szerint mindössze egynapi leállás 12 millió font (több mint 4,4 milliárd forint) értékű termeléskiesést okozna a cégnek.

Share this post:

Share on X (Twitter) Share on Facebook Share on Pinterest Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp
Nyúz Tags:Brexit

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Az idei Davis Kupa döntőnek a Lexus lesz a mobilitási partnere
Next Post: Napi idióta (19.03.14.)

kapcsolódó

  • Az elmúlt napok fészbuk poztjai alapján az audi PR-os lesz az év… Nyúz
  • Jön a GR Supra GT4 Nyúz
  • A British Airways eladja műgyűjteményének egy részét, hogy megtarthassa dolgozóit Nyúz
  • A név kötelez! P ZERO… Nyúz
  • Légiközlekedési és turisztikai egyesületek egységes fellépést sürgetnek az Európai Bizottságnál Nyúz
  • Visszaadta jogosítványát Fülöp herceg Nyúz
2019. március
hKscpsv
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
« febr   ápr »
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • YouTube
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Stratégiai együttműködés a Duna Autó, a CATL és a Xiaomi között
  • A digitális járműkulcs már elérhető az iPhone és az Apple Watch számára
  • A tervezettnél is gyorsabban növekedhet az AutoWallis Csoport
  • A Mercedes-Benz úttörőként vezeti be a „Digital First” gyártást a következő generációs MMA platformhoz
  • Baleset miatt teljes útzár van a 81-es főúton
  • A Casio kiadja a League of Legends G-SHOCK karórákat
  • Az SKS 707X konyhai mérleg akár okostelefonnal is párosítható
  • Készülj fel a LEGO® Super Mario™ Piranha Plant kirakására
  • Bemutatták a november 30-tól az ország összes mozijában látható Semmelweis film plakátját!
  • Az Alexandre Trauner Art/Film Fesztiválon láthatja először hazai közönség az Elfogy a levegőt
  • Tesztkörúton szereplő, digitális automata központi ütközővel felszerelt vonatot mutatott be a Rail Cargo Hungaria Zrt.
  • 5G-re épülő autóipari megoldások tesztelésére állított fel projektcsapatot a Bosch és a Vodafone
  • A Suzuki V-Strom 800DE az „Alpen Masters 2023” tesztgyőztese
  • A laboratóriumi és klinikai tesztek mellett neuropszichológusok játékos tesztekkel vizsgálják a szellemi képességek lehetséges hanyatlását
  • Ezt a vad külsejű autonóm buszt most Európában tesztelik
  • Harminc különböző ízű és formájú kürtőskalácsot lehet megkóstolni az Állatkertben
  • Ezért lehet fontos segítség a konyhában egy okosmérleg
  • Varázslat a tányérokon
  • Levesdiéta
  • Átb*szás! Megtévesztették a fogyasztókat a Regenera ital másnaposság elleni hatásáról
  • Anita és Sanyi a csoDálatoS DS 9 E-Tense modellel is megismerkedett
  • Begurulva a tik-tokon is!
  • Kivételes Land Cruiser 2024 First Edition podcast
  • Exkluzív Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A születése óta vak Karvai Sándor megszelidítette az Acer ES 5 elektromos rollert
  • Egy kevéske “alap” Sandero
  • Nincs megállás! A tik-tokon is elindultunk!
  • 2024-es Toyota Land Cruiser First Edition podcast
  • Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A plug-in Priusszal is ismerkedtünkToyota Prius
  • Többen ki vannak akadva, hogy megbilincseltek egy piroson áthajtó hisztis pi…-t! És, ha ezt a f…t elcsapja egy autó, akkor ki a hibás?! Megmondó
  • Védőfelszerelések nélkül fertőtlenítik az autómegosztó járműveit! Megmondó
  • Baleset-megelőzés, mi?! Lóf…t!!! Megmondó
  • Troll aki István rácsodálkozása a Mercedes A osztályra Megmondó
  • SMS-ezés helett a fogalmakat kellene ismerni és gondolkodni kellene, baszd meg!!! Megmondó
  • Takarítsd le az autót, mielőtt elindulsz Megmondó
  • Troll aki István komoly és fontos üzenete Megmondó

In memoriam Zsiska Ferenc

IMEDIA

NMHH

MTI

Copyright © 2023 trollverda.hu.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

trollverda.hu
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.