Ezzel se viccelnek!
HIDROGÉN ÜZEMANYAGCELLÁS HOLDJÁRÓT ÉPÍT A TOYOTA
A Japán Űrkutatási Ügynökség (JAXA) és a Toyota hivatalosan is bejelentette, hogy megállapodást kötöttek a nemzetközi űrkutatásban való jövőbeni együttműködésükről. Ennek első lépéseként a JAXA és a részben vagy teljesen elektromos meghajtások fejlesztésében is élen járó Toyota még intenzívebben dolgoznak majd egy már folyamatban lévő projekten*, amelynek célja egy ember által vezetett, túlnyomásos kabinnal épített és üzemanyagcellás technológiával hajtott holdjáró** megtervezése. Ez a fajta mobilitás már lehetővé tenné a Hold felszínének alapos felderítését. Az emberi közlekedésre alkalmas holdjáró teljes hatótávolsága még annak ellenére is elérheti a 10.000 kilométert, hogy egy ilyen expedíció csak korlátozott mennyiségű üzemanyagot képes magával vinni.
Az emberiség fenntartható jólétét célul kitűző nemzetközi űrkutatás legfontosabb célpontjai jelenleg a Hold és a Mars. E felfedező utak sikere érdekében elengedhetetlen, hogy összehangolják az olyan robot-küldetéseket, mint Hayabusa-2 űrszonda nemrégiben megtörtént sikeres landolása a Ryugu kisbolygón, és az emberi részvétellel zajló felderítő utakat, amelyekhez viszont túlnyomásos utasterű járművekre lesz szükség. A hatalmas kihívást jelentő missziókban – mint például a Hold vagy a Mars felfedezése – számos ország versenyez egymással, ám az ezt célzó technológiai fejlesztések hasznos együttműködéshez vezethetnek, amelyek az egész emberiség javát szolgálják majd.
“A JAXA továbbra is szorgalmazza a nemzetközi koordinációt és műszaki fejlesztést, ahogy azt is, hogy Japán is aktív szereplőként vegyen részt a nemzetközi űrkutatásban. Arra törekszünk, hogy a világelső japán technológia mindenki számára hasznos segítséget jelentsen ebben a munkában. Eltökéltségünket és önbizalmunkat tovább erősíti, hogy a Toyota is csatlakozott e célkitűzésünkhöz. Az ember által vezetett, túlnyomásos kabinnal ellátott holdjárók nagyon fontos szerepet játszanak majd az égitestek felszínének alapos felfedezésében és hasznosításában. Ennek érdekében hazánk technológiai lehetőségeire szeretnénk összpontosítani, hogy ezekre alapozzuk műszaki kutató-fejlesztő munkánkat. A már eddig is működő projektet tovább folytatva arra számítunk, hogy a Toyota mobilitással kapcsolatos hatalmas tapasztalatai nagyban felgyorsítják majd az ember által vezetett, túlnyomásos kabinú holdjáró megvalósítását.” – fogalmaz a megállapodás kapcsán a JAXA elnöke, Hiroshi Yamakawa.
“Az autóipar már régóta használja a ‘szülőváros’ és a ‘szülőhaza’ fogalmait. Mostantól kezdve azonban – az egyre égetőbb környezetvédelmi kérdések nyomán – ugyanilyen fontossá válik majd a ‘szülőbolygó’ fogalma is. Hiszek abban, hogy iparágunk képes lesz túllépni az országok és régiók jelenleg használatos keretein, és jelenlegi szerepét átértékelve hamarosan ugyanilyen fontosnak tartja majd részvételét a nemzetközi űrkutatásban. Nem feledkezhetünk meg arról, hogy bár a világ legtöbb táján az autók egyszerű közlekedési eszközök, sok helyen az emberek túlélésének fontos eszközei is – és ebben a projektben is pontosan ezt a szerepet kell majd betölteniük. Nagyon örülök annak, hogy ehhez a projekthez megfelelőnek bizonyult az a tudás, amit a Toyota a járművek és a környezetbarát üzemanyagcellás technológia fejlesztése során eddig megszerzett.” – teszi hozzá Akio Toyoda, a Toyota világszintű elnüke.
Tokióban ma egy szimpóziumot rendeztek, ahol a JAXA alelnöke, Koichi Wakata és a Toyota ügyvezető alelnöke, Shigeki Terashi beszélgettek az űrkutatásról, amelynek során az alábbiak hangzottak el.
A CIKKNEK MÉG NINCS VÉGE!
LAPOZZ A KÖVETKEZŐ OLDALRA!