Egyre erősebb kocsikat vesznek a németek és a svájciak

Miközben dúl a vita, hogy a német autópályákon korlátozzák-e a sebességhatárt, a németek évről-évre erősebb autókat vásárolnak. 

Továbbra sem várható általános sebességkorlátozás a németországi autópályákon a szövetségi kormány szóvivőjének nyilatkozata szerint. Steffen Seibert kijelentette, hogy a kormány nem tervezi általános, valamennyi autópályára kiterjedő sebességkorlátozás bevezetését. Mint mondta, természetesen a közlekedésben is csökkenteni kell az éghajlatváltozást erősítő gázok kibocsátását, de léteznek erre „intelligensebb” megoldások, mint a sebességkorlátozás – írta az MTI. Tudományos kutatások kimutatták, hogy a sebességkorlátozás az autópályákon „igen kevéssé” járul hozzá az éghajlatvédelmi célok eléréséhez – idézte a távirati iroda Stephan Gabriel Haufét, a környezetvédelmi minisztérium szóvivőjét.

Közben a német kormány felkérésére a független szakértői testület, a Nationale Plattform Zukunft der Mobilität (NPM) nemcsak 130 kilométerben maximálná az autópályákon a maximális sebességet, hanem sajtójelentések szerint javasolni fogja az elektromos meghajtású járművek beszerzésének további ösztönzését, és a dízel üzemanyag árára rakódó adó emelését. Pedig a JATO Dynamics adatai szerint az elmúlt évben így is 2001 óta a legkevesebb dízelmotoros személyautót helyezték forgalomba az EU-ban, bár Írországban, Portugáliában és Olaszországban még mindig több mint 50 százalékos részesedéssel uralják a piacot.

dizelatok_regisztracioja.jpg

A sebességkorlátozás azonban nem tűnik hasznos megoldásnak, ha a törvényalkotók ezzel kisebb teljesítményű gépkocsik vásárlására kívánják szoktatni a fogyasztókat. Nézzük csak a számokat.

Tavaly Németországban 1,2 százalékkal, vagyis 1,8 lőerővel 153 lőerőre emelkedett a forgalomba helyezett új személykocsik átlagos teljesítménye. A dízelmotoros modellek 168, míg a benzinesek 146 lóerősek voltak. Ezzel szemben – állapította meg a duisburgi egyetem autóipari kutatóintézete, a CAR-Institut – Svájcban tavaly már 170 lóerő volt az új autók átlagos teljesítménye, pedig ott aztán igen komolyan veszik a sebességkorlátozást.

dasblog.hu