Nem túl eredeti… JETTA néven indul a Volkswagen új márkája Kínában

  • Az új JETTA márkát új logó, egy dinamikus nagy J betű jelképezi
  • A modellkínálat egy szedánból és két szabadidő autóból (SUV) áll
  • A JETTA főként a fiatal fogyasztókat célozza meg.


Az új JETTA márkával a Volkswagen szeretné még hatékonyabban kihasználni kínai piaci lehetőségeit. A nagy városokon, mint Peking vagy Sanghaj, és az ezek régióin kívül elhelyezkedő sokmilliós városokban élők esetében az autótulajdonosok száma még mindig alacsony, bizonyos esetekben 1000 lakosra kevesebb, mint 100 gépkocsi jut. Ugyanakkor a bővülő középosztály tagjai is egyéni mobilitásra törekednek első saját gépkocsijuk megszerzése révén. Az új JETTA márkával a Volkswagen különösen ezeket a fiatal kínai ügyfeleket kívánja megcélozni. A JETTA modell kínálat, amit a FAW-Volkswagen Csengtu-ban gyárt, egy szedánt és két szabadidő autót (SUV) jelent, az értékesítést a tervek szerint az év harmadik negyedévében kezdik meg.


Jürgen Stackmann, a Volkswagen Igazgatótanácsának értékesítésért felelős tagja ezzel kapcsolatban elmondta, hogy „a JETTA-val a legfelsőbb kategóriában töltünk be egy piaci rést, ami a kínai piac megközelítőleg egyharmadát jelenti, és amelyet főként a helyi márkák szolgálnak ki. Ilyen módon jelentős mértékben növelhetjük piaci részesedésünket.”


A JETTA a legismertebb Volkswagen „géneken” alapszik: úgymint a minőség, a biztonság, az értékek és az egyértelmű formai nyelvezet. A JETTA bevezetésével a Volkswagen ernyő-márkája képes lesz még egyértelműbben pozícionálni magát, mint az autógyártás mennyiségi csúcstartója, és profilját is tovább diverzifikálhatja. Mindezen túl ezzel a speciálisan a kínai piac igényeire szabott, és a FAW-Volkswagennel közösen kidolgozott ajánlattal a Volkswagen gőzerővel halad előre a regionális piac további bővítésének útján.


Jürgen Stackmann szerint: „Kínában a Jetta, mint a Volkswagen egyik modellje rendkívül fontos szerepet tölt be számunkra. Ez az autó tömegek számára hozta el a mobilitást, ugyanúgy, mint egyszer annak idején a Volkswagen Bogár Európában. Az autót a Volkswagen fejlesztette, és Kínában gyártják, így a kínai Jetta négy kerékre helyezte Kínát. Mind a mai napig ez a Volkswagen egyik legnépszerűbb márkája Kínában, egy valóságos ikon, így éppen ez az oka annak, hogy a Volkswagen történetében először most egy modellt önálló márkává alakítunk át, és létrehozunk egy különálló márkacsaládot.


Az értékesítés területén is új megközelítéseket kell alkalmazni, így a JETTA saját márkakereskedői hálózatban működik, és közvetlenül fogja megkeresni az ügyfeleket az olyan innovatív értékesítési formákkal: mint a digitális bemutatótermek, bevásárló központok és mozgó értékesítési pontok. Az év végére megközelítőleg 200 kereskedő fogja képviselni az új márkát.


Kínában a Volkswagen márka az elmúlt évben 3,11 millió gépkocsit szállított ki ügyfeleinek, ez 2.1 %-os csökkenést jelentett a megelőző évvel összehasonlítva. A világméretű kiszállításokból majdnem 50 %-kal részesedő Kína így a Volkswagen legnagyobb piaca. Egy olyan helyzetben, amikor a piacon általános visszaesés volt tapasztalható, és az értékesítés 4-6 %-kal esett vissza a megelőző évvel összevetve, a Volkswagen képes volt növelni piaci részesedését. 2018-ban a Volkswagen kiszállította a 30 milliomodik gépkocsit egyik kínai ügyfelének. Mióta a Volkswagen 30 évvel ezelőtt megérkezett Kínába, a márka egyértelműen piacvezető pozíciót szerzett. Kína nem csupán a világ legnagyobb autópiaca, hanem az autóipar által mindeddig tapasztalt legnagyobb mértékű átalakulás élvonalában helyezkedik el. Az ország az egyik új központja lehet az e-mobilitásnak, a digitalizálásnak, az összekapcsolhatóságnak és a vezető nélküli autózásnak.