Gondoltad volna?

Ezekhez az autókhoz ragaszkodnak leginkább tulajdonosaik

Vannak autók, amelyeket három-öt éves használati ciklusra terveznek, és vannak, amelyeket az örökkévalóságnak. Egy amerikai szervezet megvizsgálta, mely modelleket használják leghosszabban tulajdonosaik.

Az észak-amerikai használtautó-piac legnagyobb keresőmotorja, az iSeeCars.com kivételes rálátással bír nem csupán az egyes típusok értéktartására vagy tulajdonosaik megelégedettségére, de az autó vásárlásával és birtoklásával kapcsolatos minden apró részletre is. Legutóbb azt vizsgálták meg, mikor adnak túl első tulajdonosaik az egyes típusokon – magyarul mikor unnak rájuk, vagy mikor gondolják úgy, hogy már nincs kedvük bajlódni a sokasodó meghibásodásokkal. Az iSeeCars.com szakértői több mint háromnegyed millió, 1980 és 2002 között gyártott, és 2018 során gazdát cserélt autót elemeztek. Akárhonnan nézzük, egy ilyen lista egyértelmű üzenetet közvetít a potenciális vásárlóknak: minél hosszabban ragaszkodunk újonnan vásárolt autónkhoz, annál jobb minőségre és megbízhatóságra számíthatunk tőle, illetve annál inkább valószínű, hogy pénzünkért nem divatterméket, hanem valós használati értékkel bíró, a mindennapokban kiváló szolgálatot tevő járművet kapunk.

Melyek tehát azok az autók, amelyeket tulajdonosaik legalább tíz százaléka több mint 15 éven át használ? Nos, kivétel nélkül japán gyártmányok – ez talán nem meglepő. Az sem borítja fel a papírformát, hogy a listára felkerült 15 típus többsége – nyolc szabadidőautó és két egyterű – kifejezetten családi jármű, hiszen ezeket eleve strapabíró, nyúzásbiztos, különösen praktikus és tartós autónak építik. Szenzációs viszont, hogy a lista második helyén egy hibrid, méghozzá a világ legnagyobb számban eladott hibrid modellje szerepel. Ez ugyanis egyértelmű és megnyugtató választ ad a hibrid akkumulátorok élettartamára, a technológia avulására vonatkozó aggályokra. Ezek a 15 évnél idősebb Toyota Priusok kivétel nélkül az első exportszéria (2000-2003) tagjai. Ennél a generációnál a gyártó nyolc év vagy 160 ezer kilométer (Kaliforniában tíz év vagy 240 000 km) garanciát vállalt az akkumulátorcsomagra – teljesen feleslegesen, tegyük hozzá, hiszen azt úgy tervezték, hogy kiszolgálja az autó úgynevezett teljes élettartamát[1]. Ezt igazolja az is, hogy a Toyota információi szerint az energiatároló egység a Priusok legritkábban cserélt elemei közé tartozik[2].

Az alábbi táblázat tartalmazza azt a 15 típust, amelyeket a legnagyobb arányban tartanak meg 15 évnél hosszabban első vásárlóik. A 15 autóból tíz Toyota, három Honda és egy-egy Subaru, illetve Acura.

Helyezés Típus Az eredeti tulajdonosok hány százaléka tartja meg 15 évnél tovább? A piaci átlaghoz (7,50%) viszonyítva
1. Toyota Highlander 18,50% 2,5x
2. Toyota Prius 16,20% 2,2x
3. Toyota Sienna 16,10% 2,2x
4. Honda Pilot 15,30% 2,0x
5. Toyota Tundra 14,10% 1,9x
6. Toyota Sequoia 13,50% 1,8x
7. Toyota Tacoma 13,40% 1,8x
8. Honda Odyssey 12,60% 1,7x
9. Honda CR-V 12,40% 1,7x
10. Subaru Forester 12,10% 1,6x
11. Toyota RAV4 12,10% 1,6x
12. Toyota Camry 11,50% 1,5x
13. Acura MDX 11,40% 1,5x
14. Toyota 4Runner 11,20% 1,5x
15. Toyota Avalon 10,80% 1,4x
     

Hogy mennyire a minőség és a praktikum határozza meg azt az időtartamot, ameddig tulajdonosa bizalmat szavaz egy autónak, jól mutatja, hogy a sportautók körében mindössze 3,6 százalékos a 15 évnél hosszabb együttélés előfordulási aránya – ez kevesebb mint fele a teljes piaci átlagnak (7,5%).

A CIKKNEK MÉG NINCS VÉGE!
LAPOZZ A KÖVETKEZŐ OLDALRA!