Kedves Magyar Posta! HAHÓÓÓÓ!!!

The next time you order a sweater it could arrive at your doorstep with help from a new “warehouse on wheels” – currently being trialled in London – that has the potential to help cut traffic, reduce emissions, and improve delivery times.

A Ford új csomagkézbesítési megoldása felgyorsíthatja a kiszállításokat, mérsékelheti az utak zsúfoltságát és a levegőszennyezést

Ha legközelebb pulóvert rendel, akkor az talán már egy új – jelenleg Londonban tesztelés alatt álló – “guruló raktárból” érkezik majd Önhöz. Ez a szolgáltatás egyaránt alkalmas lehet az utak zsúfoltsága és a károsanyag-kibocsátás mérséklésére, illetve a kiszállítási idő lerövidítésére.

Az európai online kereskedelem az élelmiszertől a ruházatig minden téren látványosan bővül. A kézbesítendő csomagok száma várhatóan megduplázódik a következő tíz év során.* Ezeket a kiszállításokat elsősorban kisáruszállítókkal végzik, ami sok városban növeli az utak zsúfoltságát. Londonban például alig három év alatt 40 százalékkal lett hosszabb az átlagos utazási idő.** A kiszállítással foglalkozó vállalkozások egyre nagyobb nyomás alatt állnak, hogy minél rövidebb idő alatt, a lehető legolcsóbban kézbesítsék ki a lehető legtöbb küldeményt, miközben továbbra is gondoskodniuk kell dolgozóik számára a megfelelő munkakörülményekről, illetve a környezetvédelmi elvárások betartásáról.

A Ford és a Gnewt by Menzies Distribution által jelenleg közösen tesztelt új, digitális kézbesítési szolgáltatás hatékonyan képes koordinálni többféle kiszállítási módot – beleértve a gyalogos, illetve a későbbiekben a kerékpáros kézbesítést is.

A tesztüzem során a Gnewt “ajtóig történő” kiszállítását a Ford intelligens, felhő-alapú, multimodális útvonaltervező és logisztikai szoftvere, a MoDe:Link vezérli, ami a raktártól a küszöbünkig a csomagszállítás összes lépéséről gondoskodik. Ez hasznos segítséget jelenthet a kézbesítő cégek, a flottamenedzserek, a logisztikai és ételkiszállító cégek számára, hogy optimalizálják folyamataikat és javítsák a kiszállító járművek kihasználtságát, ezzel pedig pénzt és időt takarítsanak meg, miközben bővül a kapacitásuk.

Ugyanakkor ez a szolgáltatás arra is alkalmas lehet, hogy jobb vásárlói élményt nyújtson, hiszen kedvezőbb kézbesítési időpontokat kínál, és egyben csökkenti a költségeket, illetve a gyorsabb fordulókat elvégző áruszállító járműveknek köszönhetően lerövidíti a megrendeléstől a kézbesítésig eltelő időt. Mindemellett a szolgáltatás a kirakodás felgyorsítása révén a nagyvárosi utak zsúfoltságát és a levegő szennyezettségét is mérsékelheti.

„Célunk az, hogy a nagyobb járművek – vagyis általában az áruszállítók – elsősorban a kevésbé zsúfolt környezetben dolgozzanak, vagyis ott, ahol a legjobban kihasználható a teljesítményük,” mondta el Tom Thompson, a Ford Mobility projektvezetője. „Ugyanakkor a kiszállítás városi környezetben zajló, utolsó szakaszában (ahol a zsúfoltság és a parkolóhelyek hiánya problémát jelent) ésszerű dolog átrakodni a kézbesítendő tételeket, és kisebb, praktikus, illetve költséghatékony kiszállítási megoldásokat használni.”

A Ford elkötelezetten dolgozik azon, hogy az innováció, a technológia és a partnerségek segítségével küzdje le a városi mobilitás kihívásait – különösen a termékek és szolgáltatások kiszállítása terén. A „guruló raktár” elképzelést úgy dolgozták ki, hogy az kompatibilis legyen a Ford és más gyártók áruszállító járműveivel is. Ezek a járművek dinamikus kézbesítési központként működnek, amelyek begyűjtik a termékeket a raktárból, majd rövid időre megállnak az egyes rakományok szempontjából leghatékonyabbnak számító, stratégiai pontokon. A Ford által szabadalmaztatott szoftver-platform koordinálja a járművek mozgását a közelben dolgozó gyalogos kézbesítőkkel (vagy a későbbiekben biciklis kézbesítőkkel, drónokkal, illetve önvezető robotokkal), hogy azok végezzék el a kiszállítások utolsó szakaszát.

A CIKKNEK MÉG NINCS VÉGE!
LAPOZZ A KÖVETKEZŐ OLDALRA!