A Citroen kényelem új megfogalmazása

A világon mindenhol változnak a vezetési feltételek. Mivel egyre több autó közlekedik az utakon, egyre akadozóbb a forgalom, és gyakoriak a vezetők idegessége miatti balesetek. Az új fedélzeti technológiák számának növekedésével azonban, a vezetőnek egyszerre több mindennel kell foglalkoznia vezetést közben. Az önvezető autók érkezésével – amelyek már itt kopogtatnak az ajtónkon – a kényelem még fontosabb, mint valaha.

A Citroën mindig is arra törekedett, hogy az általa gyártott autók mind a vezető, mind az utasok számára kényelmesek legyenek. Az autógyártó századik évfordulóján, még mindig ugyanaz a filozófia a Citroën modellek fejlesztésének fő mozgatórugója. Az utasokat rendkívül barátságos légkör fogadja, amikor kinyitják az autó ajtaját, és azt szeretnék, ha utazás közben biztosított lenne számukra a digitális technológiákhoz való hozzáférés. Ezeknek a technológiáknak nemcsak megbízhatónak és hatékonynak kell lenniük, de az is nagyon fontos, hogy könnyen kezelhetőek és biztonságosak legyenek. Az innovációknak optimalizálniuk kell az autó kényelmét, ugyanakkor meg kell őrizniük azt az élményt, amelyet sok autós tapasztal meg gépkocsija vezetése közben.

Az új technológiák, a modern gyártástechnikák és az innovatív formatervek mindegyike meghatározó szerepet játszott a kényelem fejlesztésében, amelynek a Citroën a hírnevét köszönheti. Manapság a „kényelem” nem csak a vezető és az utasok számára nyújtott fizikai kényelem fogalmára utal. Az önvezető járművek fejlesztésével a kényelem új jelentőséggel fog bírni azok számára, akik csak azért ülnek autóba, hogy eljussanak A pontból B pontba. A Citroën a kényelem globális megközelítésénél elkötelezetten törekszik arra, hogy nagyobb nyugalmat teremtsen azon vezetők számára, akiknek továbbra is fontos a vezetés által nyújtott élmény. Ennek érdekében igyekszik minden típusú úton optimalizálni a vezetési élményt.

A XXI. század előrehaladtával a Citroën Advanced Comfort® program ezt a két vevőtípust célozza meg, ügyleve arra, hogy a kényelem az elkövetkező évtizedekben is kulcsfontosságú láncszem maradjon a márka DNS-ében.

A CITROËN KÉNYELEM TÖRTÉNETÉT FÉMJELZŐ ÚJÍTÁSOK

  • Az útegyenetlenségek megszűrése: a Citroën igazi úttörő volt a Traction Avant modellen bevezetett hidropneumatikus felfüggesztéssel, majd a hidraulika és az elektronika legjavát ötvöző hidraktív felfüggesztéssel.
    A progresszív hidraulikus ütközőelemekkel ellátott felfüggesztés® bevezetése az új C4 Cactus és az új C5 Aircross SUV modelleken alapozta meg a Citroën azon törekvését, hogy egy repülő szőnyeghez hasonló megoldást találjon az útegyenetlenségek lehető legjobb megszűrésére.
  • Az út beláthatósága: a DS-hez kínált, első elfordítható fényszórókkal, melyek még a kanyarokat is jól bevilágították,
    a Citroën az út beláthatóságának új, biztonságosabb és nyugodtabb módját kínálta a vezetőknek.
  • Világosság: a Citroën mindig is tudta, hogyan kell elárasztani az autók utasterét fénnyel, akár a 2CV vászontetőjén, vagy a közelmúltban a C4 Picasso panoráma-szélvédőjén keresztül, mintegy fénygömbbe helyezve az utasokat.
  • Az információk olvashatósága: a Citroën mindig is úttörő szerepet játszott a vezetési információk megjelenítésében:
    a legfontosabb információknak a lehető legtermészetesebb módon kell megjelenniük a vezető számára, hogy a vezetésre tudjon koncentrálni. A CX-en bevezetett görgős sebességmérő, a C6-os head-up display rendszere, amely először került alkalmazásra egy általános autógyártó modelljén, vagy a C4 Picasso széles digitális kijelzője 2013-ban, mind olyan újítások, melyek a Citroën történetét fémjelezték.
  • Ergonómia és könnyű használat: a vezető vezetés közben tett mozdulatainak megkönnyítése érdekében a Citroën ugyancsak újat tudott hozni: a kormány körül elhelyezett praktikus vezérlőgombokkal, a Visa és a GSA modelleken bevezetett többfunkciós bajuszkapcsolókkal, melyek közvetlenül elérhetőek az ujjhegyekkel.
  • Ötletesen kialakított, praktikus rakodóhelyek: mivel a kényelem azzal is mérhető, hogy milyen lehetőségek vannak a mindennapi használati tárgyak elhelyezésére és tárolására, a Berlingón kínált Modutop tárolórendszerrel, vagy a C4 Cactuson bevezetett Top Box kesztyűtartóval a Citroën előfutár volt az innovatív és jól hozzáférhető rakodóhelyek biztosítása terén.

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.