UX színes a hétvégére

Különleges edzőcipőt húztak a Lexus UX „lábára”

Napjaink egyik legfelkapottabb butikdizájnere, John Elliott tervezett különleges abroncsokat a Lexus vadonatúj városi szabadidőjárművéhez. A hófehér gumikat egy ikonikus edzőcipő ihlette.

John Elliott a divattervezők új generációját képviseli. Már nyolcévesen cipőt tervezett magának, friss diplomásként pedig egy barátjával megalapította saját ruhamárkáját, mert a piacon „nem talált az ízlésének megfelelő darabokat”. A dizájner nevét viselő márka elsősorban az alapdarabok ötletes újraértelmezésével szerzett nevet magának, értelmet adva az Elliott édesapjától származó bölcsességnek, miszerint az izgalmas emberek mind komfortzónájuk határán kívül élnek.

Nem véletlen, hogy a divatszakma legalapvetőbb igazságait is megkérdőjelező tervezővel lépett együttműködésre a Lexus, megteremtve a „Sole of the UX” abroncsokat (az elnevezés szójáték, a soul jelentése lélek, az azonosan ejtett sole viszont annyit tesz: cipőtalp).

A NIKE Air Force 1 edzőcipők végletekig letisztult, céltudatos, modern dizájnját és hangulatát megöröklő hófehér abroncsokat a New York-i Divathét záróeseményén mutatták be. Az első pillantásra egyszerűnek tűnő abroncs valójában rafinált, igényes darab: felszínét helyenként duplán varrott bőr borítja, a lépcsőzetes kialakítású fém szelepsapkát a cipőfűzővégek stílusában formálták meg.

„Az előzmények nélküli Lexus UX a városi környezetre termett. Ezt a koncepciót szerettük volna a végletekig kiélezni a nagyvárosi divat meghatározó elemének számító, klasszikus edzőcipőt idéző dizájnnal” – méltatta John Elliott munkáját Lisa Materazzo, a Lexus marketingért felelős alelnöke. A szokatlan együttműködés John Elliott számára is üdítő eltávolodást jelentett a megszokottól: „Élmény egy olyan márkával dolgozni, amely a divat világán kívül tevékenykedik, hiszen így fejlődhetünk, így tágíthatjuk saját határainkat. Hálásak vagyunk, amiért a Lexus lehetővé tette számunkra, hogy megújult energiával töltsük meg klasszikus dizájnunkat.”

Az egyedi „lábbelikbe” bújtatott Lexus UX premierjén az eredeti John Elliott x Nike AF1 cipő konvencionálisabb újraértelmezéseit is megcsodálhatta a közönség: a saját területükön egytől egyig úttörő jelentőségűként emlegetett alkotók (Actual Source, Hassan Rahim, Matt McCormick és Yung Jake) munkáit elárverezték, a bevételt pedig a szegény, de tehetséges művészek képzését felkaroló Los Angeles-i szervezet, az Inner-City Arts javára ajánlották fel.

Nem először bízza kreatív alkotóművészre szabadidőjárművét a Lexus. 2014-ben a Grammy-díjas zenész és innovátor will.i.am kölcsönzött egyedi, erőteljes megjelenést a frissen bemutatott Lexus NX crossovernek, 2016-ban pedig a kétszeresen Oscar-díjra jelölt Jude Law filmszínész egyedülálló színházélményéhez szolgált ihletadóul az akkor debütált új generációs Lexus RX.

Fotók: Lexus USA