Utazási kényelem

RAKODÓHELYEK

A Citroën gyakran érzett késztetést az utastér kialakításával kapcsolatos innovatív megoldások kigondolására, hogy megfeleljen a modern családok igényeinek. Legyen szó akár a rakodórekeszekről, az ülések alatti fiókokról, a nagyméretű kesztyűtartókról vagy a tető alatti rakodóhelyekről (amilyenek a repülőgépeken vannak), a Citroën tervezőinek mindig sikerül egy kis pluszt nyújtani a rakodóhelyek tekintetében.

A Citroën sosem volt híján a képzelőerőnek, hogy újragondolja az utastér belső kialakítását, gyakran az autószalonokon a nagyközönség számára kiállított tanulmányautókon bemutatott megoldásokból merítve ihletet. A barátságos, kellemes légkör, a márka kedvenc témája, az autóba való be- és kiszállást megkönnyítő, elfordítható ülések, rejtett rekeszek, valamint a rakodótálcákkal és kivehető tárolókkal kialakított műszerfal formájában jelenik meg.

Míg 1923-ban a Type C már kis rakodóhelyekkel volt ellátva, más Citroën modellek ötletes megoldásokat kínálva értelmezték ezt az ötletet.

Szervesen illeszkedve a modellek sorába, a 2CV egy praktikusabb használatot biztosító, igény szerint alakítható csomagtérrel rendelkezett. Karin, az 1980-as Párizsi Autószalonon kiállított tanulmányautó kivehető ajtózsebekkel volt ellátva. A CX-nek egy nagy rakodótálca volt kialakítva a műszerfalán, míg az XM és még sok más Citroën modell az utassal szemben elhelyezett, könnyebben hozzáférhető, felfelé nyíló kesztyűtartóval volt felszerelve. A későbbi GS modellek kivehető kesztyűtartóval készültek, amelyet a műszerfalra vagy az ajtókra is fel lehetett szerelni, de akár irattáskaként is szolgált. Később, 2003-ban, kategóriájában elsőként a C2 modellen került bevezetésre a két részből álló csomagtérajtó. A csomagtérajtó alsó részén, belül egy kis rekesz volt kialakítva, melyben kisebb tárgyakat lehetett elhelyezni, hogy ne guruljanak szanaszét a csomagtartóban.

Az 1996-os Párizsi Autószalonon három tanulmány formájában elő-premierként bemutatott Berlingo egy szintlépés kezdetét jelentette a rakodóhelyek tekintetében. A három tanulmányautó, a Coupé de Plage, a Berline Bulle és a Grand Large célja az volt, hogy kihangsúlyozza a sporteszközök (mint például a szörfdeszkák vagy a sílécek) számára kialakított rakodóhelyet, és a család számára tervezett belső kiviteleket, az utastérben kialakított variálható rakodóhelyekkel. Forgalmazásának megkezdésekor a Berlingo – melynek a gyártási modellje a Grand Large változatból merített ötlet alapján készült – vezette be a plafonba épített „Modutop” tárolórendszert. A Modutop 170 literrel növelte meg az utasok rendelkezésére álló tárolókapacitást, tökéletes tárolóhelyet biztosítva minden olyan holmi számára, amelyre egy családnak szüksége lehet, hogy ne unatkozzon a hosszú utakon.

Még a legegyszerűbb részletek – mint például a C4-esben található táskatartó kampó – is tovább erősítik a Citroën autók utasterének felhasználóbarát jellegét a mindennapi használat során. Pont ettől más egy Citroën által nyújtott vezetési élmény. Ma a digitális eszközök számára kialakított tárolóhely és a kapcsolódási lehetőségek ugyanilyen fontosak az ügyfelek számára.