Utazási kényelem

A Citroën kényelem a praktikusságban és a sokoldalúságban is kifejezésre jut, ami még élvezetesebbé teszi a vezetést és az utazást. Minél jobban megkönnyíti egy autó a mindennapi életet, annál kellemesebb és kényelmesebb utazást biztosít az utasok számára. A Citroën egész története során mindig is arra törekedett, hogy a lehető legnagyobb utazási kényelmet biztosító autókat fejlesszen ki.

A Citroën hosszú ideje hangsúlyozza a tágas és variálható utastér és az ügyesen kialakított, ötletes rakodóhelyek előnyeit. 1923-ban a Type B2 egy olyan variálható és praktikus utasteret kínált, amelynél a vevők választhattak, hogy több ülést vagy nagyobb csomagtartó kapacitást szeretnének. A Type C3 „Torpedo” egy kétüléses autó volt, amely a vezető mögött elhelyezett, felhajtható harmadik üléssel volt felszerelve, hogy igény szerint több csomagot vagy több utast szállíthasson. 1924-ben vezették be a Trefle változatot, amely egy újfajta kialakítású, háromüléses autó volt, mivel a harmadik ülés az utastér középső részén, az első két ülés mögött kapott helyet, mindkét oldalon rakodóhelyekkel körülvéve.

Az 1930-as és az azt követő években a Traction Avant különböző üléselrendezési lehetőségeket kínált: többek között egy hétüléses, nagy tengelytávval rendelkező, és egy felfelé nyíló hátsó ajtóval felszerelt változatban készült, amely talán az első szériában gyártott, felfelé nyíló hátsó ajtóval rendelkező autó volt a világon.

Még a 2CV – amely maga volt a megtestesült alapjármű – felfüggesztésénél, gyártásánál és variálható utasterénél is kamatoztatták a technikai fejlődés eredményeit. Kivehető üléseivel, nyitható tetejével, sík padlójával és növelhető csomagterével a 2CV volt az a gépkocsi, amely 70 évvel ezelőtt elindította az utastér funkcionális kialakításának trendjét.

A DS, a CX-hez hasonlóan kombi karosszériával is készült, amely az ülések ötletes elrendezésének köszönhetően maximális utazási kényelmet biztosított, jóval a hat- vagy hétüléses autók legújabb trendje előtt. A CX családi autó változata kategóriájában egyedülálló volt, és a versenytársaknak évekbe telt, amíg felzárkóztak.

A Citroën egy sor egyedi tanulmányautót is gyártott, melyeket az autószalonok alkalmával mutatott be. Ezek megalkotásánál a tervezők az utazási kényelemre összpontosítottak. Tökéletes példaként szolgál erre az 1980-as Citroën Karin. A piramis formájú, háromüléses, kompozit anyagokból készült modell új rakodóhely kialakítási ötleteket mutatott be, öntött ülésekkel volt felszerelve, és a vezérlőgombok a műszercsoport körül és a kormányon, a vezető keze ügyében voltak elhelyezve. Számtalan ötlet, melyeket ma már általánosan alkalmaznak a Citroën gyártmányú autókban.

A közelmúltban a figyelem az ergonómia tudománya és a funkcionális kialakítások alkalmazása felé fordult. A családok mindig is nagyra értékelték a Citroëneket, amiért a funkcionális szempontoknak ilyen fontosságot tulajdonítanak: a sokoldalú családi autók az utóbbi években a gyártó legkeresettebb modelljei közé tartoznak. A Citroën gépkocsiknak ezen a téren is sikerült újat hozniuk: kivehető, lehajtható és összehajtható ülések, dönthető hátsó háttámlák, az elfordítható első ülésekről nem is beszélve.

Míg a gyártó legnagyobb modelljei nyolc vagy akár kilenc üléssel rendelkeznek, különféle kialakítási lehetőségeket kínálva, a kisebb modellek, mint például a ZX vagy a C2 olyan hátsó ülésekkel vannak felszerelve, amelyeket előre, illetve hátra lehet tolni, hogy több hely legyen az utasok vagy a csomagok számára. Ezen felül, a C2 dönthető háttámlájú üléseket is kínált a hátul ülő utasok számára, ami ritkaságnak számít a kisautóknál.

A CIKKNEK MÉG NINCS VÉGE!
LAPOZZ A KÖVETKEZŐ OLDALRA!

Oldalak: 1 2

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.