Nem semmi reklámfilmet hoztak össze

Dízelek, elektromos autók, lovas kocsik, és egy „megbízható” olasz modell is szerepel az új Toyota Corolla Hybrid európai reklámfilmjében

Folyamatosan változik a világ; a kérdés az, hogy mit választunk. Ez az üzenete a vadonatúj Toyota Corolla európai reklámfilm-kampányának, a válasz pedig egyértelmű: ne érd be kevesebbel a legjobbnál.

Minden kornak megvannak a maga legmodernebbnek vélt közlekedési módozatai. A fejlődés lényege azonban pontosan az, hogy megtanuljuk ezeket elengedni, túllépjünk az egykor felülmúlhatatlannak vélt megoldásokon, és intelligensen döntsünk az aktuális csúcstechnológia mellett. Ezzel az üzenettel jelent meg Európa képernyőin az új generációs Toyota Corolla Hybrid reklámfilmje, amely a világon először két teljesítményszinten, 122 és 180 lóerős kivitelben elérhető, így az autósok minden eddiginél szélesebb köre számára kínál vonzó, ugyanakkor fenntartható mobilitási megoldást.

A típus európai piaci bevezetésére készült „Move Ahead” („Haladj előre”) című reklámszpotban egy végtelennek tűnő úton robog a vadonatúj Toyota Corolla Hybrid, egymás után hagyva le a mobilitás egykori mérföldköveit megtestesítő közlekedési eszközöket: lovas kocsikat, egy korai automobilt, egy békebeli versenyautót, amerikai hot rodokat, és persze füstölgő turbódízelek egész tömegét. Az új generációs Corolla Hybrid megelőz egy Ferrarit is – utóbbi tréleren igyekszik úti célja felé –, és a Toyota történetének két legendájával is találkozik. Így utólag különösen érdekes belegondolni, hogy a márka személyiségének két végpontját, a tökéletes racionalizmust és a felülmúlhatatlan vezetési élményt megtestesítő két típus, az első generációs Corolla és Japán első szupersportautója, a 2000GT annak idején alig néhány hónap különbséggel tartotta világpremierjét.

Úttörő fejlesztések, sportos menetdinamika, ikonikus dizájn, presztízs és persze környezetbarát működés – mindez egyesül a Corolla most piacra lépő, 12. kiadásában. Hatványozottan igaz ez az öntöltő hibrid technológiára, amely jelenleg a piac legkeresettebb alternatív hajtású személyautóivá teszi a Toyota hibrid típusait.

A 2018-ban Európában eladott 990 262[1] darab, részben vagy teljesen elektromos személygépkocsi közül 606 210 volt öntöltő hibrid, és ezek közül 480 800[2] darabot (a teljes alternatív hajtású piac 48,6%-a és az összeurópai hibrid piac 70%-a) tettek ki a Toyota hibrid típusai. A technológia népszerűsége nem véletlen, hiszen használati értékét tekintve messze meghaladja azokét a hálózatról tölthető elektromos autókét (2018-ban 201 284 villanyautó, 182 768 plug-in hibrid Európa-szerte), amelyeknek egy példánya a film utolsó képkockáin is feltűnik, mozgásképtelenül várva, hogy akkumulátorai végre-valahára feltöltődjenek.

„Mit választunk, amint előre halad a világ?” – teszi fel a kérdést a többszörösen kitűntetett Fekete párduc című kalandfilmből is ismert Daniel Kaluuya, a reklámfilm narrátora, és amint a Corolla végighalad a fejlődés szimbolikus, végtelen útján (a filmet a spanyolországi Teruel repülőtér három kilométeres futópályáján forgatták), majd egyedüli járműként megérkezik a civilizációba, kétség sem férhet ahhoz, hogy mi a helyes válasz. A Corolla Hybrid „napjaink egyetlen ténylegesen életképes, progresszív választása” – fogalmazza meg helyettünk is a reklámfilmet jegyző The&Partnership ügynökség kreatív igazgatója, Phil Beaumont

A Toyota európai kreatív és média ügynökségeként a márka digitális átalakulását levezénylő The&Partnership olyan elismert kreatív tartalmakat készített már a Toyota számára, mint a tavalyi Cannes-i reklámfilmfesztiválon a döntőbe beválasztott „As I Really Am” („Amilyen valójában vagyok”), illetve a 2018-as Marketing Excellence díjátadón aranyérmet elért „We Are Hybrid” kommunikációs platform.

Az új Toyota Corolla Hybrid reklámfilmje (Move Ahead) az alábbi linken tekinthető meg:

Az említett As I Really Am reklámfilm pedig itt érhető el:

Fotók: Toyota


[1] https://www.acea.be/press-releases/article/fuel-types-of-new-cars-diesel-23.6-electric-33.1-in-fourth-quarter-of-2018

[2] https://newsroom.toyota.eu/toyota-motor-europe-approaching-half-a-million-sales-of–self-charging-hybrid-electric-vehicles-in-2018/