Skip to content

trollverda.hu

Az autózás troll oldala

  • Kezdőlap
  • * Nyúz
  • * NapP képe
  • * Troll aki István
  • Toggle search form

60 éves lett a Skoda Octavia

Posted on 2019-02-072019-02-07 By Troll aki István

Share this post:

Share on Twitter Share on Facebook Share on Pinterest Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp

Az Octavia éppen azt a szerepet tölti be a Škodánál, mint Bogár vagy a Golf a Volkswagennél. A legkeresettebb, legjobban kedvelt modell, és lassan ikonná válik.

Az első Octaviák 1959 januárjában gördültek le a Mlada Boleslav-i gyártósorokról. A kompakt kétajtós modell a 40 lóerős, 1,1 literes motorjával elérte a 110 kilométeres sebességet is, átlagfogyasztása pedig 7,7 liter volt. Duci karosszériája a maga korában igen tetszetős volt, és a kocsit külön vonzóvá tették az olyan műszaki megoldások, mint a nagyfokú utazási kényelmet és könnyű vezethetőséget biztosító, torziós keresztrudas stabilizátorral ellátott elülső csavar rugók.

skoda_octavia_rs_monte_carlo_1962_m.jpg

A Škoda az 1959-ben bemutatott Octavia Supert már ezerkettes, 45 lovas motorral látta el, majd a következő évben a Genfi Autószalonon debütált a 130 kilométeres végsebességre képes, 50 lóerős Octavia Touring Sport. A TS aztán a nem módosított közúti járművek versenyosztályában a Monte Carlo-i ralin 1961-ben, 1962-ben és 1963-ban egyaránt győzelmet aratott.

octavia4.jpg

De ne feledkezzünk meg a két részben nyitható hátsó ajtóval ellátott kombi változatról sem, ami 1960-ban mutatkozott be. Akkoriban példátlanul nagynak számította 690 literes csomagtartója, ami a hátsó üléstámlák ledöntése után 1050 literesre bővült.Nem is csoda, hogy a hatvanas években boldog volt az a magyar ember, aki Octaviával járhatott.

octavia3.jpg

Összesen 360 ezer Octavia készült 1959 és 1971 között, majd következett a farmotoros Škoda 1000/1100MB család. Később, 1992-ben, röviddel azután, hogy a Škoda a Volkswagen-csoporthoz csatlakozott, megkezdődött a munka egy teljesen új modell kifejlesztésén. Az új Octavia szedán 1996 áprilisában debütált, és hosszú hatcback hátsó ajtaja, valamint az alatta húzódó, 528 – 1328 literes csomagtartója (ami azóta is a modell egyik vonzó jellegzetessége), hamar a vásárlók szívébe lopta az első „újkori” Octaviát, amelyből 970 ezer szedánt és több mint 470 ezer kombit gyártottak 2010 novemberéig. Azóta pedig az újabb generációkból mintegy ötmillió készült, és mivel különböző változatait Kínában, Indiában, Oroszországban, Kazahsztánban és Algériában is gyártják, az Octavia tulajdonképpen a Škoda világautója.

dasblog.hu

Share this post:

Share on Twitter Share on Facebook Share on Pinterest Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp
Nyúz Tags:Skoda Octavia

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Ez sem vicc! Horgászjetski debütált a FeHoVa kiállításon
Next Post: Csillagjós (12.02.08.)

kapcsolódó

  • Beteg világ, beteg emberek… Gyalogosok közé hajtott egy jármű Berlinben Nyúz
  • Futurisztikus műalkotások az új BMW i7 főszereplésével Nyúz
  • Flying-V Nyúz
  • Ez nem VW, ez Life Nyúz
  • Önvezető robot segíti a Ford dolgozóinak munkáját Nyúz
  • Hát, perszeeeeeeee Nyúz
2019. február
hKscpsv
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728 
« jan   márc »
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Magyarországon is bemutatkozott az új DS 7 (Exkluzív podcastokkal!)
  • Lassan ébredezik a használtautó-piac
  • Hamis autódiagnosztikai eszközöket és szoftvereket foglalt le a NAV
  • Megérkezett Magyarországra az új DS 3 (Exkluzív podcastokkal!)
  • Vérbeli terepjárókat villantott a Lexus a Tokio Outdoor Show-n
  • Parov Stelar Debrecenben
  • Egész évben a PENNY-vel főzhetnek
  • Így vészeld át az óraátállítást!
  • Ismét mozikban a Veszett a világ
  • Ezek az idei év fitnesztrendjei
  • A hétvégén tesztelik a biztonsági rendszereket
  • A teszteredmények után az ADAC veszélyesnek tart hét nyári abroncsot
  • A Toyota Highlander így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Táborfalván tesztelik a Magyar Honvédségben rendszeresített kézifegyvereket
  • A Mustang név “meggyalázása” jól teljesítette IIHS töréstesztet
  • Tovább folytatódik az együttműködés az RTL népszerű reggeli műsorával
  • Így készül a Kanelbulle
  • Visszahívnak egy a Danone OIKOS Görög élőflórás joghurtot
  • Mautner Zsófi főzelékeit ízlelgette a világhírű séf
  • Nehéz manipulálni a bacont
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • Röviden a Nissan Townstarról
  • Többen ki vannak akadva, hogy megbilincseltek egy piroson áthajtó hisztis pi…-t! És, ha ezt a f…t elcsapja egy autó, akkor ki a hibás?! Megmondó
  • Védőfelszerelések nélkül fertőtlenítik az autómegosztó járműveit! Megmondó
  • Baleset-megelőzés, mi?! Lóf…t!!! Megmondó
  • Troll aki István rácsodálkozása a Mercedes A osztályra Megmondó
  • SMS-ezés helett a fogalmakat kellene ismerni és gondolkodni kellene, baszd meg!!! Megmondó
  • Takarítsd le az autót, mielőtt elindulsz Megmondó
  • Troll aki István komoly és fontos üzenete Megmondó

Copyright © 2023 trollverda.hu.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Részletek

trollverda.hu
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.