Murphy-esemény a Tesla szupertöltővel

Murphy első törvény szerint ami elromolhat, az el is romlik. Vagy ha nem is romlik el teljesen, a dolgok nem úgy mennek, ahogy a monitor előtt a tervezők elképzelték. 

Legutóbb talán az 1973/1974-es olajválság idején fordult elő, hogy az Egyesült Államokban sorba kellett állni az üzemanyagért. Akkoriban benzinből volt kevés, ám ahogy az idők változnak, már az is előfordul, hogy az elektromos autók ácsorognak órákig egy Tesla szupertöltő megüresedésére várva.

oil-crisis-1973_m.jpg

Kaliforniában van a legtöbb elektromos autó, és a Tesla különösen kedvelt márka, ám a november 28-i Hálaadás után két napon át órákig álltak a Teslák a mellékelt két videón látható kaliforniai töltőállomás előtt. Ráadásul a második napon még esett is.

Pedig a 150 kilowattos szupertöltő tényleg sokat tud: húsz perc alatt 50 százalékosra tölt egy Tesla Model S kocsit, negyven perc kell a 80 százalékos, 75 pedig a teljes töltöttséghez. Azonban a környezettudatos kaliforniaiak megrohanták a környék egyetlen Tesla-töltőjét, az pedig nem bírta a terhelést, amit a Jalopnik ITT meg is írt, hogy egy óra alatt csak 56 mérföldre elegendő áramot kapott egy Tesla Model 3, pedig a Supercharger általában 300 mérföldre valót is lead ennyi idő alatt.

tesla_mobiltolto_m.jpg

A Tesla (mint márka) azért rendes volt, mert éjszaka odaküldött egy konténer-méretű mobil töltőt, hogy csökkentse a sorbanállás idejét, ám ez nem segített azokon, akik egy meghibásodott fix töltőn lógtak, és nagyon lassan csurgott az áram a kábelen, aztán meg kaptak egy hibaüzenetet.