A világ egyik legfiatalabb flottájával repülhetnek a Wizz Air utasai

A Wizz Air immár nemcsak Európa egyik leggyorsabban fejlődő, hanem a világ egyik legfiatalabb flottával rendelkező légitársasága – ez derül ki a svájci légügyi információs- és adatelemző központ, a CH-AVIATON friss adataiból.*

A világszerte legalább 100 repülőgéppel bíró légitársaságok között a Wizz Air rendelkezik az egyik legfiatalabb – átlagosan 5,43 éves – flottával: Európából egy, míg világszerte is csak további két légitársaság flottája fiatalabb hazai légitársaság repülőgépeinél. A diszkont légitársaságok között pedig a Wizz Air áll az első helyen.

Légitársaság Repülőgépek átlagéletkora (év) Bázis
Aeroflot 4,70 Oroszország
Hainan Airlines 5,06 Kína
Saudia 5,13 Szaúd-Arábia
Wizz Air 5,43 Magyarország
Sichuan Airlines 5,65 Kína

A Wizz Air brit leányvállalata, a Wizz Air UK álló flottája a második legfiatalabb a világon. A gépek átlagéletkora mindössze 0,95 év.

Légitársaság Repülőgépek átlagéletkora (év) Bázis
Norwegian Air Sweden 0,74 Svédország
Wizz Air UK 0,95 Egyesült Királyság
Norwegian UK 1,04 Egyesült Királyság
SAS Scandinavian Airlines Ireland 1,30 Írország
Flyadeal 1,34 Szaúd-Arábia

A fiatal és modern géppark kulcsszerepet játszott abban, hogy nemrég a Wizz Airt a világ tíz legbiztonságosabb diszkont légitársasága közé választotta az AirlineRatings.com, a világ egyetlen, a légiközlekedési szolgáltatók biztonságát és szolgáltatásait értékelő szervezete.

A Wizz Air flottája azzal, hogy folyamatosan új gépekkel fiatalodik, a környezetet is egyre kevésbé terheli. Márciusban érkezett meg a budapesti bázisra az első Airbus A321neo repülőgép, amelyből azóta összesen hat teljesít szolgálatot a budapesti bázison. A légitársaságnak jelenleg 274 darabos repülőgéprendelése van, mely 20 Airbus A321XLR, nagy hatótávolságú típust is tartalmaz. Az Airbus A321neo repülőgép új generációs hajtóművei és a kabintér iparági referenciát jelentő újításai együttesen csaknem 20 százalékos üzemanyag-megtakarítást biztosítanak. Az Airbus A321neo zajterhelése közel 50 százalékkal alacsonyabb a korábbi modellekéhez képest, valamint nitrogén-oxid-kibocsátása is 50 százalékkal kisebb az elődeihez viszonyítva. Utasonként és kilométerenként 56,5 grammos CO2 kibocsátásával 2019 májusában a Wizz Air volt a legkisebb ökológiai lábnyommal rendelkező légitársaság Európában.

Diederik Pen, a Wizz Air Holding ügyvezető alelnöke és üzemeltetési igazgatója elmondta:A Wizz Air számára továbbra is a biztonság az első és legfontosabb szempont, ezért évek óta folyamatosan új repülőgépekkel bővítjük és fiatalítjuk a magas színvonalon karbantartott flottánkat. Büszkék vagyunk arra, hogy mára a Wizz Air rendelkezik nemcsak Európában, hanem a világon is az egyik legalacsonyabb átlagéletkorú gépparkkal, és így, a kiválóan képzett személyzetünkkel együtt utasaink kiszolgálásában is a legmagasabb színvonalat tudjuk biztosítani, miközben az új Airbus A321neo repülőgépek érkezésével utaskilométerenként számolt ökológiai lábnyomunk is egyre kisebb.

* A CH-AVIATON felmérésében olyan kereskedelmi légitársaságok adatai szerepelnek, amelyeknek legalább 5 repülőgépből áll a flottájuk és azok befogadóképessége legalább 30 fő.