Világvége terepjárót épített a Lexus

A Lexus GX kiváló terepadottságokkal rendelkezik, ám fényűző jellemzői miatt rendszerint inkább luxus-szabadidőjárműként tekintenek rá. Ezen csavart egyet a gyártó, amikor egy tanulmány erejéig hamisítatlan sárdagasztóvá alakította át a modellt, hogy stílusosan juthassunk el a világ végére, és onnan vissza.

A Lexus soha nem csinált titkot abból, hogy legnagyobb szabadidőjárművei – az Európában nem forgalmazott LX és GX modellek – a világ legkiválóbb terepjáró-párosának: a bolygó számos táján nagy népszerűségnek örvendő Toyota Land Cruisernek, illetve az európai vásárlók számára ismerősebb Land Cruiser Pradónak az alapjaira épülnek. A minőségi kidolgozás, a kiváló zajcsillapítás és a szuverén erejű, finom járású erőforrások mellett ugyanakkor a vásárlók egy része hajlamos megfeledkezni az autók kiemelkedő terepképességeiről. Most ezen változtatott a Lexus, amikor bemutatta GXOR (avagy GX Off-Road) tanulmányát.

Az újdonság pontosan úgy néz ki, mintha egy lelkes tulajdonos beadta volna autóját egy terepspecialista átépítő műhelybe. Az ihletet a világszerte egyre népszerűbb overlanding (tereptúrázás) műfajából nyerték: a GX olyan autó, amellyel nem csak leküzdhetjük a válogatott terepakadályokat, de célhoz érve alaptáborként is szolgál egy kalandokban gazdag hétvégére vagy akár hosszabb expedícióra is.

Mindennek az alapja a megfelelő felfüggesztés: az emelt hasmagasságú futóművet a terepjáró-építés magasiskoláját képviselő Icon márka szállította. A 18 colos Lexus F Sport felnikre bütykös terepabroncsokat szereltek. Ha annyira eldurvul a terep, hogy ezekkel sem érünk célhoz, a masszív tetőcsomagtartó-kereten elhelyezett Maxtrax mentődeszkák és a módosított első lökhárítóba süllyesztett, rejtett Warn csörlő segíthet a helyzeten – de ha még ez sem elég, nagyteljesítményű rádión keresztül hívhatunk segítséget.

A küszöböket és a teljes fenéklemezt masszív ütésvédelemmel látták el, így sziklás terepen sem jön zavarba az autó, ha pedig vízen kell átgázolnunk, megnyugtató a tudat, hogy a hatalmas V8-as benzinmotor a szélvédőkeret magasságáig felhozott sznorkelen keresztül szívja a levegőt.

Minden adott tehát ahhoz, hogy célhoz érjünk – arról pedig, hogy ott jól érezzük magunkat, a Patriot Campers speciális offroad-utánfutója gondoskodik. Ez egyetlen gombnyomásra kinyitja keménytetejét, majd nem egészen egy perc alatt automatikusan kicsomagol és felállít egy tágas sátrat: nincs más dolgunk, mint kihajtogatni a franciaágy méretű matracot, és a kényelmes létrán fellépkedve bekucorodni a glamping-kuckóba. Az utánfutó saját, napelemről töltött akkumulátorral, dízelüzemű vízmelegítővel (amely a sátor fűtéséről is gondoskodik) és komplett, jól felszerelt konyhával is rendelkezik; utóbbi fölé sátortetőt feszíthetünk ki, így akár szakadó esőben is főzhetünk.

Akkor sem maradunk egyébként hűtött enni- és innivaló nélkül, ha a tábort elhagyva kalandozásra indulunk a Lexus GXOR-rel, hiszen a csomagtartójában kialakított, speciális tárolórendszernek egy hűtőszekrény is része. Habár ezzel csorbult a GX legendásan gigantikus csomagtér-kapacitása, az utánfutó erre is megoldást nyújt: különböző rekeszeiben mintegy 2000 liternyi csomagot helyezhetünk el. A Lexus GXOR egyetlen hátránya, hogy egyelőre csupán tanulmány. Csodálkoznánk azonban, ha legalábbis a Lexus márkakereskedői nem csapnának le az ötletre, és ne kínálnának már a közeljövőben az itt bemutatotthoz nagyon hasonló, utólag beépíthető-felszerelhető offroad csomagot a márka népszerű luxusterepjárójához.

A Lexus GXOR tanulmányt mozgás közben is megtekintheti az alábbi videóban: https://youtu.be/SuyzFguFCZE

Fotók: Lexus