Virágos jókedvvel bringázhatunk

A Continental pitypangból készülő bicikliabroncsokat fog gyártani

  • A Tour de France 2019-es verseny főtámogatójaként a Continental kiemelt hangsúlyt fektet a fenntartható fejlődés megteremtésére és a közúti biztonság növelésére
  • Az Urban Taraxagum esetében a kaucsukfa nedvét a pitypangéval helyettesíthetik

A Continental német technológiai vállalat háza táján egyre hangsúlyosabb szerephez jut a biztonságos kerékpározás és a fenntartható fejlődés megteremtése. A Tour de France idei főtámogatója bejelentette, hogy hamarosan bemutatja a világ első, pitypangból készülő kerékpár gumiabroncsát. „Az Urban Taraxagum sport- és versenybiciklik számára egyaránt elérhető lesz a népszerű 32-622-es méretben. A természetes alapanyagból készülő gumiabroncs korlátozott számú sorozatgyártása idén, a Tour de France verseny alatt kezdődhet meg Németországban” – hívta fel a figyelmet Musztrai Ferenc, a Continental Hungaria marketingvezetője.

A gumiabroncs a Continental tavaly decemberben átadott Anklam-i kutatás- és fejlesztési központjából érkezik, ahol a német technológiai vállalat további teszteket végez a pitypang termesztésével és feldolgozásával kapcsolatban, hogy a személyautó-, haszonjármű- és kerékpárabroncsok terén lehetővé váljon a kaucsukfa nedvének helyettesítése a gyermekláncfűjével.

„A Vectran defektvédelemmel ellátott Urban Taraxagum egy kényelmes sportabroncs, amely szakít az abroncsgyártás során alkalmazott hagyományokkal” – emelte ki a Continental Hungaria marketingvezetője. Emlékeztetett: az újfajta gumiabronccsal szintet léphetnek a Continental kerékpárabroncsai, amelyek egytől-egyig kézzel készülnek Németországban. Az Urban Taraxagum Németországban korlátozott számban lesz elérhető.

A német technológiai vállalat idén kiemelt támogatója lesz a Tour de France kerékpárversenynek. A megmérettetésen hat csapat – az Ineos, az FDJ, a Movistar, a Bahrain-Merida, a Katusha-Alpecin, és a Sunweb – versenyez Continental Pro LTD gumiabroncsokkal.

„A Tour de France lehetőséget teremt számunkra, hogy hidat építsünk a kerékpárosok és az autóversenyzők között. Emellett Vision Zero nevű stratégiánkra is felhívja a figyelmet, amelynek célja, hogy a jövőben nullára csökkenjenek a halálos kimenetelű, illetve sérüléssel járó balesetek” – hangsúlyozta Musztrai Ferenc.