Kemény törésteszt bizonyítja, nem mindegy mennyi idős az autód

Az USA közlekedésbiztonsági minősítő intézete, az Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) tíz éve azzal ünnepelte ötvenedik szülinapját, hogy egymásnak eresztett egy akkor új, 2009-es Chevrolet Malibut és egy 1959-es Chevrolet Bel Airt. Erre a brutalitásra az vitte rá a tekintélyes szervezetet, hogy megmutassa: fél évszázad alatt mennyivel biztonságosabbak lettek az autók.

A Bel Air a maga idejében egyet jelentett az kifinomultsággal és az eleganciával. Az autós mennyország két tonnányi, másfeles lemezből faragott járgánya, amit teherautó alvázra szerelt négyliteres motor hajtott. Igen, kérem, ebben volt még anyag, csak éppen az járt rosszul, aki véletlenül benne ült egy nagyobb karambol idején.

(Egy pillanatra gondolkodjunk el azon is, mekkora biztonságban van a család, ha megveszünk egy frissen importált 15 éves autót, amiről senki sem tudja, karbantartották-e?)

Bár a 2009-es Malibu ma talán három csillagot sem kapna az Euro NCAP töréstesztjén, mégis annyival fejlettebb az utasok védelme szempontjából, mint az űrsikló a Wright fivérek papundekli repülőjéhez képest. Mert a Bel Air gyönyörű, hosszú és elegáns motortere …